V40 bifuel -> motor trilt bij hogere toeren

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeronimo
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 18.11.2006 - 18:02
Locatie: amsterdam

Beste mensen,

Maand geleden uiteindelijk een v40 gekocht met hulp van dit forum. Een bi-fuel uit okt 2001 (1.8). Bedankt allemaal!

Nu merk ik helaas bij rijden (en in z'n vrij op de parkeerplaats) dat de motor stevig trilt bij hogere toeren...

Ik heb morgen een afspraak bij de dealer, ze suggereerden al dat het evt kleppen gesteld moeten worden of dat het de bobine (?) zou kunnen zijn.

Iemand een idee of die de klacht bekedn voorkomt?

Dank alvast!
.
Afbeelding
.
V40 - 1.8 - bj 10-2001 - pII - Bi-Fuel
.
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

Hoeveel heeft ie gereden? Wat was het onderhoud (kleppen ooit gesteld)? Geeft de wagen storing (motorlampje licht op)? Trillen kan idd komen doordat er een cylinder minder mee loopt. Heb je dit probleem zowel op LPG als benzine? Hoe verloopt het starten? Een goede dealer met verstand van LPG kan je prima helpen, maar mocht je die indruk niet krijgen mischien dat Ramon&Ramon je wat verder kan helpen...

Leuke auto verder...en ik weet zeker dat het weer goed komt als de juiste persoon er naar kijkt!
V40
Gebruikersavatar
jeronimo
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 18.11.2006 - 18:02
Locatie: amsterdam

Hij heeft 161.000 gereden en **&&%$-ver, 6 weken geleden bij verkoop een 160000 km beurt gehad waar dus (als er geen klachten zijn...) geen klepspeling is gechecked (wel d-riem vervangen). Ik ben dus nu bang dat die gesteld moeten worden en ik dus veel geld kwijt ben....

De motor trilt bij benzine en bij lpg. Het starten verloopt redelijk. Bij koude start kan het soms wat langer duren, maar dat (volgens dit forum) wel normaal te zijn voor een lpg wagen.

Geen motorstoringslampje. wel duurt het soms langer dan gebruikelijk voordat ie op lpg overschakeld. (is dat wel normaal?)

Verder ben ik superblij met de wagen, mooi licht leder interieur en lichte kleur dashboard... en die stoelevan de volvo zijn ongeevenaard! Zou er bijna in slaap vallen... Maar tja.... dan is dat trillen toch wel weer handig... blijf je tenminste wakker... :-)

Uhhh ramon&ramon? (ben een beetje nieuw hier...) (my first volvo.. :-))
.
Afbeelding
.
V40 - 1.8 - bj 10-2001 - pII - Bi-Fuel
.
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

Hoeft niet altijd zo te zijn dat je kleppen gesteld hoeven te worden hoor. Vriend van mij rijdt met zelfde motor nu ruim 2 ton zonder stellen. Controleren kan wel zinnig zijn. Mischien ligt de oorzaak wel heel ergens anders...en is de oplossing heel simpel.

Overigens: de buitentemperatuur bepaalt wanneer ie over schakelt. Niets om je zorgen over te maken.

Heel veel plezier van je wagen...en heb je nog garantie...zou ik even langs gaan.
V40
Gebruikersavatar
jeronimo
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 18.11.2006 - 18:02
Locatie: amsterdam

Mooi! Ik ga morgen (vandaag ondertussen :-)) langs de dealer, echter, ze hebben vooraf al aangeven dat het zo'n twee uur ( a E 90,- p/u!) gaat kosten....
lijkt me toch veel tijd voor het checken van evt check speling of andere oorzaak opsporen... word ik hier genept??
.
Afbeelding
.
V40 - 1.8 - bj 10-2001 - pII - Bi-Fuel
.
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

Of je genept wordt, kan ik niet beoordelen. Iedere garage moet kosten maken, en die worden doorberekend (vergeet huishouding en apparatuur niet!). Maar...je kan heel veel meningen hierover op het forum vinden. De een neemt het iets hogere tarief van de dealer voor lief, ander gaat naar een universeel, weer een ander naar de Volvo specialist (hoeft niet altijd "dealer" te zijn). Aan de manier waarop je vandaag geholpen wordt kan je je eigen conclusies verbinden. Over het algemeen word je best correct geholpen...tja maar er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ben benieuwd wat het is/was.
V40
Gebruikersavatar
jeronimo
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 18.11.2006 - 18:02
Locatie: amsterdam

Ik laat het je weten!
.
Afbeelding
.
V40 - 1.8 - bj 10-2001 - pII - Bi-Fuel
.
Gebruikersavatar
jeronimo
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 18.11.2006 - 18:02
Locatie: amsterdam

Ben ik weer... nou ze hebben er naar gekeken: oorzaak onbekend, lastig te vinden volgens monteur. Gerustgesteld wb of alle cilinders het doen.... (ja dus) maar hij meldde mij dat mijn type motor hydrailische kleppen heeft en die niet gesteld kunnen worden... hmmmmmm weet niet of dat correct is...
hoe kan ik dat controleren???
.
Afbeelding
.
V40 - 1.8 - bj 10-2001 - pII - Bi-Fuel
.
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

Uhm...andere garage zoeken! Waar ben je geweest? Een Volvo dealer? Welke? Phase 2 heeft geen hydraulische kleppen meer!

Heb je moeten betalen? Antwoorden als onbekende oorzaak en lastig te vinden en vervolgens niet weten wat er onder de motorkap zit...snel ergens anders heen. Stuur anders eens een PM naar Ramon&Ramon, die kunnen je hopelijk een advies geven. Ik ben geen monteur...wel een v40 bifuel rijder. Moet gewoon als een zonnetje lopen, zonder merkbaar verschil tussen LPG/benzine.
V40
Gebruikersavatar
jeronimo
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 18.11.2006 - 18:02
Locatie: amsterdam

Was ik eindelijk weer....
ik ga deze week nogmaals diagnose laten stellen bij een volvo specialist.

Bovestaande controle was bij de dealer in a'dam
Nee, wel netjes, heb niet hoeven betalen, proefritje gemaalt (uitgebreid) geluisterd en in de werkplaats op de brug gezet. Hij kon dus de trilling niet verklaren...

Ik hou je wederom op de hoogte....
.
Afbeelding
.
V40 - 1.8 - bj 10-2001 - pII - Bi-Fuel
.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”