De laatste tijd heeft mijn 2002 V70 met 245.000 km op de teller wat last van kuren.
Lampjes van displays als licht schakelaar, temp instelling, dashboard willen wel eens minder sterk branden en dat varieert nogal. Lichtschakelaar probleem heb ik gevonden en is te fixen, verlichting temp meter moet nog gebeuren maar die komt spontaan weer op.
Maaaaaar, de grootste schrik had ik vanochtend toen ik mijn auto starte en wegreed voelde ik gelijk dat de auto anders op het gas reageerde. Hij pikte niet goed op en schakelde niet goed over na een andere versnelling.
Na auto even stil te hebben gezet en weer gestart te hebben lijkt het nu weer goed te gaan maar ik vond het een vreemd gebeuren. De bak is geflushed toen er 180.000 op de teller stond en ik vroeg me af of het raadzaam is om hem bij 250.000 weer een flush te geven.
Is deze storing met de automaat een hikje of is er iets anders loos?
Automaat schakelde niet goed.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20532
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Afhankelijk van hoe je na de flush met de auto gereden hebt (veel zwaar getrokken of korte eindjes gereden, of juist alleen maar veel snelwegkilometers) kan het raadzaam zijn om inderdaad opnieuw te flushen.
Echter, gezien jou ervaring verwacht ik eerlijk gezegd niet dat flushen helpt. Ik zou het nog even aankijken of dit weer gebeurt. En daarna kijken of je tot een revisie over moet gaan of dat flushen wel kan helpen.
Echter, gezien jou ervaring verwacht ik eerlijk gezegd niet dat flushen helpt. Ik zou het nog even aankijken of dit weer gebeurt. En daarna kijken of je tot een revisie over moet gaan of dat flushen wel kan helpen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3699
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Ik flushte na ruilbak (gevolg van te laat geflushed/ververst 200k) en nieuwe solenoïds, na 40k en 80k
Is goed gegaan/gebleven.
Betrof V70xc '02
Hou ons op de hoogte van wat er verder gebeurt. (gewoon nieuwsgierig)
Is goed gegaan/gebleven.
Betrof V70xc '02
Hou ons op de hoogte van wat er verder gebeurt. (gewoon nieuwsgierig)
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Je kunt een tweede flush proberen. Maar de ervaring leert, dat het vaak helaas toch uitstel van executie is bij echte problemen, net als een los kleppenhuis bij vijfbakken. Revisie is financieel een ingrijpend besluit, maar je hebt wel weer een als nieuw schakelende bak.
Made in Tahara
- Peveo
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 22.03.2015 - 09:38
Het probleem lijkt op een hikje want ik heb vanochtend een kleine 50 km gereden zonder issues. Snelweg, stad, goed door gereden, kickdown maar vooralsnog geen rare fratsen op wat onzeker schakelen na maar dat kwam omdat ik niet door kon rijden en laag in de toeren bleef. Ben wel benieuwd waar dat hikje dan door veroorzaakt kan zijn, het lijkt wel een reboot situatie met een pc eerlijk gezegd.
Wat belasting betreft na de flushing bij 180.000 km is deze normaal te noemen, geen aanhanger of caravan er achter, wel in bergen mee gereden maar over het algemeen rustig mee gedaan op wat uitzonderingen na.
Ik zal het de komende tijd wel in de gaten houden en wat me het meest opvalt is het geringe verlies van vertrouwen in mijn voiture….daar moet eerst eens aan gewerkt worden..
Wat belasting betreft na de flushing bij 180.000 km is deze normaal te noemen, geen aanhanger of caravan er achter, wel in bergen mee gereden maar over het algemeen rustig mee gedaan op wat uitzonderingen na.
Ik zal het de komende tijd wel in de gaten houden en wat me het meest opvalt is het geringe verlies van vertrouwen in mijn voiture….daar moet eerst eens aan gewerkt worden..
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
De varierende lichtsterkte van verschillende lampjes kan te maken hebben met een dynamo die aan het overlijden is; ik zou de bijlaad/boordspanning een tijdje in de gaten houden. Voor de automaat inderdaad ook gekomende tijd kijken wat er gebeurt; misschien was het iets eenmaligs. Ook kun je de bak uitlezen, misschien dat er een storingscode in staat. Flushen bij normaal gebruik wordt elke 100 dkm geadviseerd of de olie moet bij de vorige flush erg zwart geweest zijn. De mijne is de eerste keer pas bij 200 dkm geflusht, de olie was erg zwart en ik ga bij 260 dkm weer een flush doen.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999