Dit vond ik net op www.autoweek.nl
en zag het nog nergens staan.
Er komt geen R-versie van Volvo’s nieuwe V70. De Zweden vinden een topversie met de zescilinder T6-motor van 285 pk voldoende.
Dit meldt het Britse blad AutoCar. Volvo zal zich volgens de Britten dus niet wagen aan een concurrent voor de snelle Duitse stationwagons. Een geblazen variant van de 4,4-liter V8 van Yamaha, die Volvo ook in de XC90 en S80 gebruikt, had de V70 aan het benodigde vermogen kunnen helpen.
In plaats daarvan werkt Volvo aan een C30R, die met een 2,5-liter vijfcilinder turbomotor van minimaal 250 pk de Audi S3 en BMW 130i weerwoord moet bieden. Bovendien komt de T6-motor uit de V70 in een R-versie van de S40 te liggen, aldus AutoCar.
Geen R-versie voor nieuwe V70
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Jammer jammer jammer.... de 850R en V70R zijn toch wel de mooiste versies van de desbetreffende modellen als je het mij vraagt...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat ben ben ik op zich met je eens maar een oude V70 of een 850R hadden een reeele prijs, dat kon je van de laatste R nu niet echt zeggen met richting € 100.000,--MDA schreef:Jammer jammer jammer.... de 850R en V70R zijn toch wel de mooiste versies van de desbetreffende modellen als je het mij vraagt...
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33129
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Nee dat laatste sloeg nergens op, prijzen gebasseerd op de topmodellen van Audi en BMW...
Werkelijk bizar. Vandaar dat alle tweedehans Rrren uit Duitsland hier in NL rijden... kijk maar eens op www.autogespot.nl
Werkelijk bizar. Vandaar dat alle tweedehans Rrren uit Duitsland hier in NL rijden... kijk maar eens op www.autogespot.nl
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Bedoel je de S60R? die is toch ongeveer 80.000,-- en de V70R toch ook? Of bedoel je een ander model? de aankomende R versies met de T6 motor?bart simpson schreef:Dat ben ben ik op zich met je eens maar een oude V70 of een 850R hadden een reeele prijs, dat kon je van de laatste R nu niet echt zeggen met richting € 100.000,--MDA schreef:Jammer jammer jammer.... de 850R en V70R zijn toch wel de mooiste versies van de desbetreffende modellen als je het mij vraagt...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een beetje V70 R automaat kost > € 90.000,-- (ƒ 198.500,--) waar een V70R AWD aut in 2000 tuti completi ooit "slechts" ƒ 135.000,-- was..MDA schreef:Bedoel je de S60R? die is toch ongeveer 80.000,-- en de V70R toch ook? Of bedoel je een ander model? de aankomende R versies met de T6 motor?bart simpson schreef:Dat ben ben ik op zich met je eens maar een oude V70 of een 850R hadden een reeele prijs, dat kon je van de laatste R nu niet echt zeggen met richting € 100.000,--MDA schreef:Jammer jammer jammer.... de 850R en V70R zijn toch wel de mooiste versies van de desbetreffende modellen als je het mij vraagt...
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Dat is een vrij absurde prijsstijging, en zo krijg je zo'n excentrieke versie nooit niet rendabel.
Maarja zo'n vette zachte heftige T6 is toch wel heerlijk.
Jammer alleen dat je het aangepaste onderstel moet missen, althans jammer voor de sportievere rijders.
Maarja zo'n vette zachte heftige T6 is toch wel heerlijk.
Jammer alleen dat je het aangepaste onderstel moet missen, althans jammer voor de sportievere rijders.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Het is niet uitgesloten dat Volvo in de tweede fase van de V70 toch met een R-versie komt om de aandacht wat te vergroten.
Dat Volvo kennelijk een T6 wenst te planten in de S40 en een R-versie van de C30 wil, lijkt me geboren uit opkrikken van de belangstelling voor de S40 en het aandikken van het imago van de C30.
Het zijn waarschijnlijk ook modellen waarvan je logischerwijs grotere aantallen van kunt verwachten dan van een V70R. Daarbij denk ik dat het Volvo best veel moeitezal kosten om met de 400 en 500+ pk gekte mee te doen waarin de dure Duitsers nu inzitten. Met name carrosserieverstevigingen lijken me veel extra kosten met zich meebrengen.
Dat Volvo kennelijk een T6 wenst te planten in de S40 en een R-versie van de C30 wil, lijkt me geboren uit opkrikken van de belangstelling voor de S40 en het aandikken van het imago van de C30.
Het zijn waarschijnlijk ook modellen waarvan je logischerwijs grotere aantallen van kunt verwachten dan van een V70R. Daarbij denk ik dat het Volvo best veel moeitezal kosten om met de 400 en 500+ pk gekte mee te doen waarin de dure Duitsers nu inzitten. Met name carrosserieverstevigingen lijken me veel extra kosten met zich meebrengen.
- Live
- 4th Gear member
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 22.07.2006 - 10:46
Nee, het is hoogst waarschijnlijk zo,.. autoblad verwijst naar een ander autoblad, geen volvo topman heeft het zelf gezegt??
dus nog niks zeker lijkt me
dus nog niks zeker lijkt me
Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2
Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
De cataloguswaarde is volgens autoweek voor een V70R automaat (5v sequentieel) 78.000. Dat is nog steeds een berg geld, maar ach...bart simpson schreef:Een beetje V70 R automaat kost > € 90.000,-- (ƒ 198.500,--) waar een V70R AWD aut in 2000 tuti completi ooit "slechts" ƒ 135.000,-- was..
Waar het volgens mij ook veelal om gaat is aandacht. Dit soort sportieve modellen halen vaak geen geld (netto) binnen. Het zijn de "reclameborden" van het bedrijf. en inderdaad: ik zie volvo niet snel een 4 a 500pk sterke "R" maken die met een M5 of zo kan concureren...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33129
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Oh het is me gelukt een V70R voor rond de 92k samen te stellen hoor!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Voor dat geld heb je dan geen "volle" auto zoals dat ooit bij de oude R wel zo was, daar kon je op een schuifdak en rti na niets meer op bijbestellen daar alles std. was, hier moet je voor de roofrails gewoon bijbetalen, el. stoelverstelling rechts is een extra, en dat kekke oranje leer kost > € 3.000,-- daarnaast is er voor vele duizenden euro's bij te bestellen voor een auto die in de basis (nog even in ouderwetse guldens) toch ineens ƒ 172.000,-- was gaan kosten, de primaire reden voor het geringe succes van een nw V70 R was de pricesetting.MDA schreef:De cataloguswaarde is volgens autoweek voor een V70R automaat (5v sequentieel) 78.000. Dat is nog steeds een berg geld, maar ach...bart simpson schreef:Een beetje V70 R automaat kost > € 90.000,-- (ƒ 198.500,--) waar een V70R AWD aut in 2000 tuti completi ooit "slechts" ƒ 135.000,-- was..
Waar het volgens mij ook veelal om gaat is aandacht. Dit soort sportieve modellen halen vaak geen geld (netto) binnen. Het zijn de "reclameborden" van het bedrijf. en inderdaad: ik zie volvo niet snel een 4 a 500pk sterke "R" maken die met een M5 of zo kan concureren...
Had je nu een nieuwe R (met een minimaal gelijk uitrustingsnivo) iets van 10% tot max 15% duurder gemaakt dan de oude R was het mogelijk wel een knaller geweest, nu was hij gewoon (te) duur in vergelijking met zijn concurrenten