Dank je wel Fulaks!!Fulaks schreef: ↑27.01.2022 - 10:59 Prachtige CC en die dakkoffer is geweldig zo !
Ik zou bij een nieuwbestelling ook niet voor het pano-dak hebben gekozen. Maar dat zat dus wel op mijn 2de handse V90, het was voor mij geen dealbreaker, gewoon nice to have. Lekken heb ik gelukkig (nog) niet, maar ik houd de dakhemel wel in de gaten. Heb ook al een kleine doch vervelende resonantie gehad, maar dat is eergisteren opgelost bij een onderhoudsbeurt. Ik zet het dak zelden open. Grootste pluspunt is het licht in de auto, zeker bij een zwart interieur zoals ik heb. Qua geluidsdemping ervaar ik geen probleem, hevige regen klinkt wellicht wat anders dan zonder pano-dak, maar het stoort me niet.
Mijn vader had ooit een prachtige rode Alfa 164, daar was het open dak een lijdensweg, is verschillende keren vervangen en/of eruit geweest. Gelukkig zitten onze Volvo's beter in elkaar...
Persoonlijk vindt ik donker interieur het fijnst. Liefst had ik ook donkere hemelbekleding maar aangezien de vorige eigenaar daar een andere keus in had is het niet anders. Met het donkere glas achterin is het sowieso stuk donkerder van binnen, geeft ook wat meer bescherming voor de hond als de zon schijnt dus helemaal top!!
Die ervaringen met panorama daken zijn echt heel verschillend. De één heeft nooit een druppel water binnen en bij de ander lekt het al binnen een paar jaar. Heb ook nog gekeken naar een A6 Allroad maar als je daar op googled dan lijkt het daar nog vaker voor te komen. Toen ik proefrit ging maken met de A6 Allroad hebben we de verkoper gevraagd hoe dit zit met panorama dak en lekkages… daar was ie niet blij mee… keek ineens weg en moest zichtbaar even slikken voordat ie eruit kraamde dat ie het wel “1” keer had meegenaakt. Ja ja… zijn lichaamstaal gaf toch duidelijk een ander verhaal dan wat eruit zijn mond kwam!! Hij zou zo de politiek in kunnen