Startstop irt Geartronic

Plaats reactie
Sammmyvannorel
3rd Gear member

Ik heb mijn V60 nu bijna 4 maanden naar volle tevredenheid, hij rijdt als een zonnetje. Nu staat me wel 1 ding tegen, namelijk als ik thuis aan kom rijden, rijd ik mijn auto altijd achterwaarts de oprit op. Dan breng ik dus de auto tot stilstand op de straat, 0,2 seconden ofzo staat ie dan stil en dan gooi ik hem in zijn achteruit. In die 0,2 sec presteert het ss-systeem om de de motor uit te gooien en gelijk weer aan te springen (want bij stilstand motor uit, bij R motor aan). Is er iemand die hier een oplossing voor heeft, anders dan het ss-systeem uitschakelen middels het knopje?
V60 2015 d3 gt r-design (facelift)
V70 2014 D4 gt momentum met allerlei opties en Rica tune
Rolly40
1st Gear member

Bij mijn xc40 is het op te lossen door de gordel vast los te maken. De start stop wordt dan uitgezet
)()()st
2nd Gear member

Bij een (oudere) V60 werkt dat niet.
Ik heb zelf een handbak maar drukte meestal na het starten de start-stop uit. Van mij mag dat ding lekker blijven lopen.

Ik heb afgelopen jaar (eindelijk) met Vdash naast de TFT-teller en nog wat andere goodies het start-stop systeem uitgezet :)
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
Godtoh
3rd Gear member

Iets het gaspedaal ingedrukt houden, slaat ie niet af.
Sammmyvannorel
3rd Gear member

)()()st schreef: 28.01.2022 - 20:22 Bij een (oudere) V60 werkt dat niet.
Ik heb zelf een handbak maar drukte meestal na het starten de start-stop uit. Van mij mag dat ding lekker blijven lopen.

Ik heb afgelopen jaar (eindelijk) met Vdash naast de TFT-teller en nog wat andere goodies het start-stop systeem uitgezet :)
Is er iemand op het forum die dat kan of kan dat gelijk met dichtzetten egr worden gedaan? (Zal de dealer vast niet voor me doen 😜)
Godtoh schreef: 28.01.2022 - 22:15 Iets het gaspedaal ingedrukt houden, slaat ie niet af.
Das toch wel de meest kansloze actie: gassen om zo niet te zakken naar stationair. En daarnaast dan moet ik mijn vrouw gaan leren te remmen met links: ik denk dat ik dan binnenkort een sterretje aan de binnenkant van mijn vooruit heb 😵‍💫
V60 2015 d3 gt r-design (facelift)
V70 2014 D4 gt momentum met allerlei opties en Rica tune
Godtoh
3rd Gear member

Werkt perfect hoor, iets gas houden, ja links remmen is wel een dingetje, went vanzelf ;)
Jelmer de Jong
6th Gear member

Sammmyvannorel schreef: 28.01.2022 - 22:18 Das toch wel de meest kansloze actie: gassen om zo niet te zakken naar stationair. En daarnaast dan moet ik mijn vrouw gaan leren te remmen met links: ik denk dat ik dan binnenkort een sterretje aan de binnenkant van mijn vooruit heb 😵‍💫
Jason doet dat wel voor je.
Ferrari
5th Gear member

Blijkbaar hebben ze bij Volvo het startstop-systeem niet helemaal goed afgesteld, want ik lees hier wel meer ergernis mee op het forum. Zakelijk rijd ik een Mazda CX30 automaat, mijn eerste auto met startstop en dat werkt feilloos. Ik heb het idee dat dit systeem iets later reageert, want bij achteruit inparkeren blijft de motor gewoon lopen. Ook voor een stoplicht duurt het een paar seconden voordat de motor stopt als de auto stil staat. Het starten en rijden gaat uiteraard wel direct als ik de rem loslaat; het werkt gewoon zoals het hoort te werken.
Misschien kun je bij de dealer vragen of ze de startstopfunctie iets kunnen vertragen; ik weet niet of dat in de software mogelijk is?
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Alfa Giulia 2.2 JTD Veloce 2017
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
)()()st
2nd Gear member

Sammmyvannorel schreef: 28.01.2022 - 22:18
)()()st schreef: 28.01.2022 - 20:22 Bij een (oudere) V60 werkt dat niet.

Is er iemand op het forum die dat kan of kan dat gelijk met dichtzetten egr worden gedaan? (Zal de dealer vast niet voor me doen 😜)
Godtoh schreef: 28.01.2022 - 22:15 Iets het gaspedaal ingedrukt houden, slaat ie niet af.
Das toch wel de meest kansloze actie: gassen om zo niet te zakken naar stationair. En daarnaast dan moet ik mijn vrouw gaan leren te remmen met links: ik denk dat ik dan binnenkort een sterretje aan de binnenkant van mijn vooruit heb 😵‍💫
Der start-stop kan “iedereen” met Vdash, dus bij wijze van zou ik dat ook kunnen doen voor je.
Ik denk alleen dat je ook daarvoor eerst Vdash de pin van de CEM laten kraken om aanpassingen aan te melden. Voor die TFT-teller heb ik hem dus eerst laten zoeken, dat duurde 15 uur.
Maar als je de EGR wilt dicht laten zetten: neem eens contact op met Obbe. Ik heb dat i.c.m. de tuning laten doen. Hij is tegenwoordig ook de “contactpersoon” voor Vdash hier. De betalingen voor de aanpassingen gaan ook via hun.

Succes!
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”