Ik rijd nu twee jaar met een XC2005 geartronic rond . Ben eigenlijk erg tervreden maar een hindelijk ding vind ik; Indien ik rustig rij en terug moet vallen van ca 70km/h naar 40km/h en geef weer rustig gas schakeld de bak niet terug naar twee of drie maar blijft in de 4e staan en gaat de koppelomvormer slippen tot de 70km/h weer bereikt is. Met name met een aanhanger is dat vervelend en zou de bak rustig moeten terug schakelen. Het antwoord van de dealer is :komt door de adaptive bak, alternatief is met de hand (tiptronic) schakelen.
Wat is de ervaring van andere XC automaat rijders? Is dit op te lossen door software?
Geartronic / automaat
-
- 2nd Gear member
Volvo for live !!
- Paul
- Geartronic member
Doet of deed? Je hebt toch nu een Range Rover?
Maar rij je met de benzine Harry of de diesel?
Ik moet zeggen dat als je even iets meer gas geeft wat Volvo XC70 ook zegt wonderen doet. Wees niet bang om dat ding even vol in te trappen!
Maar rij je met de benzine Harry of de diesel?
Ik moet zeggen dat als je even iets meer gas geeft wat Volvo XC70 ook zegt wonderen doet. Wees niet bang om dat ding even vol in te trappen!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Oceanracer
- Geartronic member
Complimenten! Mooie wagen hoor! Stoere velgen ook! Licht interieur. Echt een plaatje!
En als er minder defect raakt dan bij een Volvo ( en dat kan al gauw
) kan het al snel voordeliger uitpakken. Hij is bovendien stukken stoerder dan een XC, maar dit ter zijde.
En als er minder defect raakt dan bij een Volvo ( en dat kan al gauw

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Anna
- 2nd Gear member
@OceanracerOceanracer schreef: Hij is bovendien stukken stoerder dan een XC, maar dit ter zijde.
.....mmmmmmmmmm, ik voel mij nu een beetje tekort gedaan........

XC90 Black Sapphire D5 Euro IV met 240K en motorschade...grrrrrr
- Oceanracer
- Geartronic member
Sorry Anne, maar een Range Rover Sport (Voque mag ook) is gewoon net even meer auto. Hoe de wagen zich technisch verhoudt met de XC weet ik niet, maar de XC 90 van een vriend van me, mag ik van hem niet kopen omdat ie er alleen maar allende mee heeft gehad. Hij stapt over op de Q7 van Auti, wat ik overigens niet de beste keus vind. Maar ik hoef zijn auto ook niet te betalen.
Maar als ik het geld had, kocht ik mij ook zo'n Range en geen XC. Nogmaals: Sorry.
Maar als ik het geld had, kocht ik mij ook zo'n Range en geen XC. Nogmaals: Sorry.
- Anna
- 2nd Gear member
Al goed, al goed
ps: het is Anna (dit is nu al de tweede keer dat je haar beledigd........
)
ps2: Eerlijkheidshalve ben ik tijdens het 'shoppen' ook gaan kijken voor een Disco HSE en een RR Sport S. Maar, afgezien mijn voorliefde voor Volvo, heb ik mede op grond van de running costs besloten om mijn merk trouw te blijven.
ps: het is Anna (dit is nu al de tweede keer dat je haar beledigd........

ps2: Eerlijkheidshalve ben ik tijdens het 'shoppen' ook gaan kijken voor een Disco HSE en een RR Sport S. Maar, afgezien mijn voorliefde voor Volvo, heb ik mede op grond van de running costs besloten om mijn merk trouw te blijven.
XC90 Black Sapphire D5 Euro IV met 240K en motorschade...grrrrrr
-
- 2nd Gear member
Ik heb ook 1xtje een uitstapje naar een LARO gemaakt. Ik kon er niet aan die intense relatie met de dealer wennen. Ik was er na 2,5 jaar echt helemaal klaar mee. Toen mijn Disco II weer is stuk was en de dealer mijn aangaf dat het zeer ongebruikelijk is 90dkm pj met een Laro te rijden en dat er daarom geen coulance kon worden toegepast op de reparatie van een gebroken disrtibutie ketting!!
Ik zou maar vast gaan sparen voor een nieuwe XC want bij inruil van een LARO krijg je er geen een ...... voor terug!
Mijn huidge XC90 heeft er inmiddels al weer 235dkm opzitten. Ik krijg er nog geld voor bij inruil en op de onderhoudsbeurten en wat kleine dingetjes na 0 problemen!
Ik zou maar vast gaan sparen voor een nieuwe XC want bij inruil van een LARO krijg je er geen een ...... voor terug!
Mijn huidge XC90 heeft er inmiddels al weer 235dkm opzitten. Ik krijg er nog geld voor bij inruil en op de onderhoudsbeurten en wat kleine dingetjes na 0 problemen!
Met zulke uitspraken heb je straks weer een innig contact met de huisadvocaat (Mijroos) van Volvo.VolvoXC70 schreef:Je wilt niet weten wat ik met de XC heb meegemaakt, daar kreeg ik zelfs een innige relatie met de advocaat van Volvo, buiten alle fouten / list en bedrog voor- en bij afleveren. Nee dank je.

Anderen zijn u voor gegegaan:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=125
Intimideren is hen blijkbaar niet onbekend!
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik heb deze (crash-)topic afgelopen tijd volledig gemist, geloof ik. Mijn mond viel echter open van verbazing tijdens het lezen. Dat ze "hun goede naam" niet laten bedoezelen door het openlijk uiten van je ervaringen met je eigen wagen?!! Ik heb er geen woorden voor. Te triest gewoon!
-
- 2nd Gear member
Wel van een vraag geartronic naar diverse non related onderwerpen, Hier schoot je niet echt mee op. Terug naar het onderwerp. Ben voor een jaarbeurt bij mijn dealer geweest. Simpel een software upgrate en ....als een zonnetje schakelt de XC zoals het hoort. Live is simple.
Volvo for live !!