![:-)](./images/smilies/smile.png)
Nog geen foto,s ivm het weer, veel wind en regen.
Wel een eerste indruk.
In het E motion Heico topic heb ik de 7 traps al beschreven. Na meer kilometers meer.
Eerste indruk is het een hele fijne complete auto (ik had een passat Rline connected plus)
Sport onderstel met 19"is voor mij het optimale compromis. Iets harder/progressiever dan de passat, maar toch meer comfort.
Kleine oneffenheden worden door de vering netjes weg gedempt, ook achter, natuurlijk geeft 19" af en toe een tikje en wat afrolgeluid.
Stuurgedrag is echt heel erg fijn bijna BMW kwaliteit, maar veel communicatiever (beter) dan een audi of VW.
Echt heel knap, wel merk ik dat de voorwielen snel grip verliezen bij accelereer in een bocht vanuit stilstand.
Nu zijn de (zomer)banden nieuw en zijn het niet de ideale omstandigheden, bij 25 garden en droog zal het uiteraard beter gaan.
Vermogen is prettig, ik noem het lekker vlot! Je merkt wel dat ie de Electro power niet zomaar inschakelt, maar als dat gebeurt merk je wel meteen. ondanks dat het maar 14 paarden zijn.
Bij elke auto die ik gereden heb kwam de motor nog wat meer tot leven na een tankje of drie, hopelijk hier ook.
Waar ik de B3 voldoende vond, is dit net ff wat comfortabeler rijden.
Stoelen zijn heerlijk en goed af te stellen, ruimte achterin is iest minder dan de passat, nouja is het minder....... de passat had gewoon een extreem comfortabele, op perfecte hoogte afgestelde achterbank.
Terwijl de passat op 3 of 4mm na net zo groot is.
Ben nog even aan het stoeien met wat instelling, de kantel functie van de spiegels vind ik te extreem, die was op de VW perfect en hier net te.
Mooie afwerking, met de kanttekening dat sommige onderdelen goedkoop aanvoelen, iig goedkoper dan in de passat.
Zoals het dashboard kastje en geen stof in, en minder ergonomische deurvakken.
Middeltunnel bovenop oogt een beetje "cheap" maar dan heb ik de nadelen wel gehad.
Ik ben iig heel erg blij.