centrale deurvergrendeling

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
raoulschaaf
Starter

Ik heb begin deze maand een volvo s40 (1996) 2 liter benzine gekocht en nu is het zo dat de sloten op de deuren spontaan open springen.

Er zit centrale deurvergendeling op de auto, (dit is een versie die niet met een afstandsbediening werkt) die je activeerd als je de sleutel fysiek in het slot steekt aan de bestuurderskant.

Ik kan zo niet zeggen onder welke omstandigheden het spontaan openen van de sloten gebeurd. De ene keer gaat het 2 dagen goed en dan gebeurd het weer een paar dagen achter elkaar dat de sloten open staan. Is dit een bekend volvo probleem? Ik heb gehoord dat het bij de v70 ook schijnt voor te komen? Ik heb nu nog garantie op de auto en vallen dit soort problemen binnen de bovag garantie? alvast bedankt voor een reaktie

grtz

raoul
Oceanracer
Geartronic member

De problemen doen zich zeker niet alleen bij de V70 voor. Helaas voor de bezitters van S60 en S80, want daar komt het net zo vaak voor. Boosdoener is een defect slot. Volvo heeft een riante (ahum) coulanceregeling voor auto's niet ouder dan 3 jaar. Kennelijk mag je van een Volvo niet verwachten dat ie langer dan 3 jaar meegaat. Maar dit ter zijde.

De bekende slotproblemen zijn over het algemeen het direct na het afsluiten (met AB of sleutel maakt daarbij geen verschil) van de wagen het weer omhoog komen van het slotpinnetje en dus ook ontgrendelen van dit portier. Reparatie is niet mogelijk, slechts vervangen van het slot biedt soelaas. Dan dan maar wachten tot een van de andere portieren problemen gaan geven. Bij de dealer wordt 265,00 Euro gevraagd voor vervangen van het slot, incl. BTW en montage.

Uiteraard valt het defect aan je CV onder de garantie. Als het probleem zich nu al voordoet, meldt dit liefst ook schriftelijk, aan de garage. Het probleem zal op termijn alleen maar groter worden.

Succes
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”