Hoog stationair toerental bij koude start

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
sutton
1st Gear member

Sinds kort heb ik het volgende probleem bij mijn V50 2.0 (4 cilinder) benzine van 2005
Als ik de auto start gaat het toerental naar 1800 en zakt dan naar 1100
Als ik tijdens het rijden gas loslaat om te schakelen blijft het toerental even hangen (net als een kabel die blijft hangen) en zakt dan weer naar normaal.
Zodra de motor warm is is dit over,het stationair toerental is dat ook weer onder de 1000

Het probleem is begonnen nadat ik het luchtfilter en het gasklephuis heb schoongemaakt,gasklep huis is er niet af geweest,ik heb dit op de motor schoongemaakt.

Een paar jaar geleden is er een nieuw gaspedaal gemonteerd vanwege een terugkerende storing,zou het kunnen dat deze is ingeregeld op het vuile gasklephuis en nu met het schone gasklephuis opnieuw ingeregeld moet worden?

De auto is net uitgelezen voor de apk maar er zijn geen storingen uit gekomen.
Cavanta
2nd Gear member

sutton schreef: 20.02.2022 - 14:40 Sinds kort heb ik het volgende probleem bij mijn V50 2.0 (4 cilinder) benzine van 2005
Als ik de auto start gaat het toerental naar 1800 en zakt dan naar 1100
Als ik tijdens het rijden gas loslaat om te schakelen blijft het toerental even hangen (net als een kabel die blijft hangen) en zakt dan weer naar normaal.
Zodra de motor warm is is dit over,het stationair toerental is dat ook weer onder de 1000

Het probleem is begonnen nadat ik het luchtfilter en het gasklephuis heb schoongemaakt,gasklep huis is er niet af geweest,ik heb dit op de motor schoongemaakt.

Een paar jaar geleden is er een nieuw gaspedaal gemonteerd vanwege een terugkerende storing,zou het kunnen dat deze is ingeregeld op het vuile gasklephuis en nu met het schone gasklephuis opnieuw ingeregeld moet worden?

De auto is net uitgelezen voor de apk maar er zijn geen storingen uit gekomen.
Toen je het gasklephuis hebt schoongemaakt, heb je tijdens het schoonmaken de klep uitgeplugd en de accu losgehaald van de auto? Is nog wel eens mogelijk dat je anders de gasklep opnieuw moet inleren.
S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
volvo440special
5th Gear member

Weet niet of het bij Ford blokken (gaskleppen) ook werkt. Maar je kunt proberen om het contact in stand 2 te zetten, dan hoor je na een 30-40 sec ineens allemaal gezoem uit de motorkap komen. Wacht even tot het stil wordt, dan contact op 0 en dan na een 5 sec starten.

Dan is je gasklep opnieuw gekalibreerd. Wellicht dat dat het probleem is.
Made in Tahara
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”