Dat is heel netjes Hub. Maar daar het in Duitsland goedkoper tanken is, dan in Holland, kan je toch net zo goed het beste voor je Volvo tanken? (=98) Misschien rij jij veel in een week, en dan schijnt het niks ( 95 of 98) uit te maken.
Ach misschien heb je gelijk, en is de filosofie van de benzine leveranciers, dat 98 schoner is dan 95, en een betere verbranding heeft, alleen maar gebakken lucht. Maar toch, ik wil het beste voor mijn auto, dus wat zeggen nu die paar centen extra op en volle tank? Daarnaast heb ik nog een scooter met blauw kenteken, en die dealer drukte me met nadruk op het hart, vooral geen 95 te tanken ivm rubbers en pakkingen enz. Dus ik tank sinds 3 auto,s terug, alleen nog maar 98.
Als je toch na elke pakweg 650 km even tankt, is dat toch prima? En met de caravan zul je wat eerder moeten tanken. Reken dan op een verbruik van ca 1: 10-12.
Ohw?? Ik tank meestal rond de 60o-650 km. En dan zit er volgens de meter nog een kwart in. Dus actieradius rond de 850-900 km km. Dat is toch niet slecht?
Hans, betaalde hier voor de 98 al 2.26 gisteren. (Gelukkig tank ik maar gemiddeld 1x per 2 maand). Maar heb los van het rijplezier als ouwe vent toch nog steeds zoiets van...... Da's toch bijna 5.00 gulden per liter in "oud geld". Wie had dit 20 jaar geleden ooit gedacht? Maar goed.... gelukkig rij ik niet op gas.Hans Eilander schreef: ↑24.02.2022 - 16:26 Vandaag tóch maar weer even volgegooid na 405 km. Er ging 27 L in. Dus toch nog ca 1:15. De prijs van 1L 98 Total Excellium is inmiddels € 2,13...
Maar "so what?" We blijven rijden en genieten....![]()
Klopt Harry, waar ik tank aan de rand van het dorp, is onbemand. Dus dat scheelt óok een paar centen. ik keek net bij de prijzen van BP. Daar betaal je voor Euro 95 € 2,26 en voor 98 € 2,34. En reken er maar op, dat de prijzen nog verder stijgen ivm de oorlog in Oekraïne. Normaal rij ik de tank tot op een kwart na leeg. Pakweg na 600-650 km. Maar nu heb ik 2x achter elkaar, na ca 400 km alweer volgegooid. Ik tank normaal elke 3 weken. Maar ik doe het nu écht wat rustiger aan.
Hans, ik bedoelde dus die 700 km met de caravan er achter. Dit had ik eigenlijk direct moeten zeggen. Zonder caravan op zulke afstanden naar Zwitserland kwam ik tegen de 1400 km op een tank, ruim 1:19. We reden van de Flevopolder naar Thun (CH) en terug over Luxemburg en daar getankt. Daar zaten er denk ik nog een paar druppels in de tank.Hans Eilander schreef: ↑23.02.2022 - 21:22Ohw?? Ik tank meestal rond de 60o-650 km. En dan zit er volgens de meter nog een kwart in. Dus actieradius rond de 850-900 km km. Dat is toch niet slecht?![]()
Okee Hans, nu is je verhaal duidelijk. Dank voor de toelichting.