Sinds enige weken hoor ik bij wat steviger (niet hufterig hard!) inveren linksvoor een metaalachtige tik. Inmiddels heb ik hier tweemaal naar laten kijken en luisteren en een algehele controle laten uitvoeren. Beide keren (h)erkenden de monteurs mijn klacht tijdens/na de proefrit, maar werd geen feitelijke diagnose gesteld. Bij poging twee is de complete voorwielophanging op speling gecontroleerd, zijn alle bouten, moeren en verbindingen nagelopen en zijn de wielkasten, ophangingsdelen en subframe met perslucht schoongeblazen. Tenslotte zijn de rubbers ingespoten met siliconenspray onder de noemer “baat het niet, schaadt het niet”.
Na de tweede ronde was ik in mijn nopjes dat het bij de eerste stevige bult stil bleef. Bij de drempels die ik de dagen erna bewust wat steviger nam, bleef het ook stil. Helaas was deze euforie van korte duur, want na vier dagen leek ik ver uit het vooronder weer wat te horen. Dit was na een bezoek aan de wasbox waar ik de velgen had schoongemaakt. Inmiddels zijn we wat dagen verder en lijken we weer terug bij af.
Ik ga snel weer een afspraak maken voor nader onderzoek (driemaal is scheepsrecht…?), maar ik ben heel nieuwsgierig of iemand dit herkent en natuurlijk voornamelijk naar de oplossing! Tips en ideeën zijn meer dan welkom.
Voor de volledigheid; het betreft mijn S60 van april dit jaar met inmiddels 22K op de klok.