De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3175
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Zou dat betekenen dat een V90 CC op benzine dan schaars en dus ‘collectors item’ wordt? 
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3660
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
De XC70 is dat in elk geval wel. Nou ja, ze zullen de V90CC nog wel in Duitsland en Zweden blijven verkopen, dan halen we er daar één weg mocht de volgende weer een Volvo worden. Ik was even vergeten dat import natuurlijk wel een optie blijft als de verkoop in Nederland op houdt.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3660
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Gaandeweg wordt mij via diverse topics duidelijk dat Volvo inzet op SUV’s met een kabel. En dat de station wel eens exit zou kunnen zijn, in elk geval de station op pootjes. Dat heeft mij aan het denken gezet. Want wat als ik mijn XC70 niet weg doe maar gewoon blijf doorrijden, zonder einde. Dat zou moeten kunnen. Alle slijtdelen als veren, schokdempers, automaat e.d. op tijd vervangen, eventueel een volledige motorrevisie en de miljoen zou binnen bereik moeten kunnen komen (als de carrosserie het houdt en niet gaat roesten, en dat is wel een vraagteken bij de laatste V70/XC70 serie).
Ik las een leuk artikel op nu.nl over het programma Klokje Rond: Waarom auto's tegenwoordig minder lang meegaan dan vroeger https://www.nu.nl/auto/6178468/waarom-a ... 1621599104
Enkele citaten:
Wie de mensen zijn die met zulke enorme kilometerstanden onderweg zijn? Volgens De Boer zijn dat overwegend "oudere heren die rustig rijden, veel snelwegkilometers afleggen en goed onderhoud laten plegen".
"Deze mensen negeren de economische realiteit", vult Schuurman aan. "Ze steken jaarlijks een bedrag in onderhoud dat in sommige gevallen de dagwaarde van het voertuig overstijgt. Toch trekken deze bestuurders aan het langste eind, want een nieuwe auto aanschaffen is duurder en de afschrijving ervan hoger."
En
"Sowieso wordt er bij onderhoudsbeurten niet altijd naar de algehele staat van de auto gekeken", zegt De Boer. "De dealers werken een lijstje af en dat is soms best summier."
"Auto's die forse kilometerstanden aankunnen, worden niet meer gebouwd", verzucht Schuurman. "Moderne auto's worden gebouwd rond de wet- en regelgeving voor de uitstoot, dus alles moet zo licht en efficiënt mogelijk zijn, maar dat heeft een negatief effect op de levensduur van de auto. Nieuwe auto's worden steeds meer wegwerpproducten."
Dat auto’s steeds meer wegwerpproducten zijn, wordt onderstreept door het feit dat moderne auto’s sneller roesten getuige een artikel uit Auto Motor und Sport: Rost am Pkw: Elektroautos besonders anfällig: https://www.auto-motor-und-sport.de/tec ... on-gefahr/
Citaat:
„Lange Zeit war Rost bei Autos dank der Verzinkung von Karosserien, Unterbodenschutz, Hohlraumversiegelung, Radhaus-Schalen aus Kunststoff und Abdichten von Nähten mit Kleb- oder Dichtstoffen fast kein Thema mehr. Weil die Hersteller aber inzwischen am Rostschutz sparen und etwa zur Teilverzinkung übergangenen sind, ist Rost wieder ein Problem. Das zeigen Zahlen, die die Prüforganisation GTÜ exklusiv für auto motor und sport erhoben hat.
Een alternatieve route zou zijn over een paar jaar de Skoda er uit en daarvoor in de plaats een leuke daily driver, en dan de XC70 als 2e (boodschappen/vakantie/reis)auto. Bijvoorbeeld een BMW 1 of 4 serie. De kans op nog een Volvo schat ik inmiddels niet meer zo hoog. We gaan het zien
Ik las een leuk artikel op nu.nl over het programma Klokje Rond: Waarom auto's tegenwoordig minder lang meegaan dan vroeger https://www.nu.nl/auto/6178468/waarom-a ... 1621599104
Enkele citaten:
Wie de mensen zijn die met zulke enorme kilometerstanden onderweg zijn? Volgens De Boer zijn dat overwegend "oudere heren die rustig rijden, veel snelwegkilometers afleggen en goed onderhoud laten plegen".
"Deze mensen negeren de economische realiteit", vult Schuurman aan. "Ze steken jaarlijks een bedrag in onderhoud dat in sommige gevallen de dagwaarde van het voertuig overstijgt. Toch trekken deze bestuurders aan het langste eind, want een nieuwe auto aanschaffen is duurder en de afschrijving ervan hoger."
En
"Sowieso wordt er bij onderhoudsbeurten niet altijd naar de algehele staat van de auto gekeken", zegt De Boer. "De dealers werken een lijstje af en dat is soms best summier."
"Auto's die forse kilometerstanden aankunnen, worden niet meer gebouwd", verzucht Schuurman. "Moderne auto's worden gebouwd rond de wet- en regelgeving voor de uitstoot, dus alles moet zo licht en efficiënt mogelijk zijn, maar dat heeft een negatief effect op de levensduur van de auto. Nieuwe auto's worden steeds meer wegwerpproducten."
Dat auto’s steeds meer wegwerpproducten zijn, wordt onderstreept door het feit dat moderne auto’s sneller roesten getuige een artikel uit Auto Motor und Sport: Rost am Pkw: Elektroautos besonders anfällig: https://www.auto-motor-und-sport.de/tec ... on-gefahr/
Citaat:
„Lange Zeit war Rost bei Autos dank der Verzinkung von Karosserien, Unterbodenschutz, Hohlraumversiegelung, Radhaus-Schalen aus Kunststoff und Abdichten von Nähten mit Kleb- oder Dichtstoffen fast kein Thema mehr. Weil die Hersteller aber inzwischen am Rostschutz sparen und etwa zur Teilverzinkung übergangenen sind, ist Rost wieder ein Problem. Das zeigen Zahlen, die die Prüforganisation GTÜ exklusiv für auto motor und sport erhoben hat.
Een alternatieve route zou zijn over een paar jaar de Skoda er uit en daarvoor in de plaats een leuke daily driver, en dan de XC70 als 2e (boodschappen/vakantie/reis)auto. Bijvoorbeeld een BMW 1 of 4 serie. De kans op nog een Volvo schat ik inmiddels niet meer zo hoog. We gaan het zien
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14386
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Johan, ik weet niet of tectyleren en verzinkte carrosserie een combi is. Echter gewoon onderhoud plegen en ook preventief haal je zeker de 500.000km. Als ik kijk naar m'n Volvo dan kost deze nu feitelijk alleen onderhoud en afschrijving is nihil.
De z.g. economische dagwaarde is een dagwaarde voor de handel en andere betrokkenen, echter als je een auto prive boekt dan liggen heel veel zaken anders.
Mijn volgende auto wordt afhankelijk van de regelgeving hier in France en EU.
Maar geen EV zo lang ik van laadpaal naar laadpaal moet rijden....
Inderdaad we gaan het zien en de omstandigheden voor dieselauto s zijn in Nederland zeker niet gunstig te noemen in vergelijk met andere landen. Een V70 diesel een van de laatste droom ik nog van als regel technisch kan...
En ach een Volvo is leuk en veilig maar er zijn zat andere goede veilige auto's toch...
De z.g. economische dagwaarde is een dagwaarde voor de handel en andere betrokkenen, echter als je een auto prive boekt dan liggen heel veel zaken anders.
Mijn volgende auto wordt afhankelijk van de regelgeving hier in France en EU.
Maar geen EV zo lang ik van laadpaal naar laadpaal moet rijden....
Inderdaad we gaan het zien en de omstandigheden voor dieselauto s zijn in Nederland zeker niet gunstig te noemen in vergelijk met andere landen. Een V70 diesel een van de laatste droom ik nog van als regel technisch kan...
En ach een Volvo is leuk en veilig maar er zijn zat andere goede veilige auto's toch...
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20954
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Alles is tegenwoordig een wegwerpmaatschappij geworden. En dat komt door di9e ontiegelijke hoeveelheid reclame die je overal tegenkomt. Je wordt continue geacht nieuwe spullen te kopen omdat de "oude" versleten of uit de mode zijn.
En hele volksstammen doen dat, kijk maar als er een nieuwe GSM op de markt komt van dat bekende Amerikaanse fruit-merk.
En hele volksstammen doen dat, kijk maar als er een nieuwe GSM op de markt komt van dat bekende Amerikaanse fruit-merk.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
- Locatie: Zandvoort
Tectyleren op verzinkt staal gaat prima, mijn uit Zweden geimporteerd V70 was nog niet aan het roesten maar was wel schraal. misschien eens op de brug en de bodem inspecteren
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3660
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Je woont aan zee zie ik. Ik denk dat het zeeklimaat meer invloed heeft dan de pekel op de weg. Vaak de auto afspoelen is het devies, vooral na een regenachtige storm. We hebben ook aan zee gewoond (fantastisch) maar zon en zout hebben de (watergedragen) lak van de Corsa van mijn vrouw behoorlijk beschadigd. Poetsen is geen luxe als je aan de kust woont.
Tectyleren ga ik zeker niet doen. Tectyl droogt uit en krijgt allemaal kleine scheurtjes. Juist via de craquelé komt vocht en zout bij de carosserie zonder dat je het weg kunt spoelen. En dus moet je de tectyl er later weer afhalen bijv. door het eraf te spuiten met droog ijs.
Beter is RX5 en RX10 toepassen van Caprotech. Dit is zeer bewerkelijk maar eenmaal goed aangebracht, houdt zich dit goed zo is mijn ervaring met de 200D. Een alternatief is Dinitrol, in Leeuwarden zit een bedrijf die hiermee auto's behandelt (Gosliga). Hier heb ik geen ervaring mee.
Een anti-roest behandeling van de voortrein met RX5/RX10 gaat zeker komen maar niet voor 2023 ivm tijdgebrek. Tot die tijd spoel ik de wagen elke keer van onderen af na een pekelperiode zodra de temperaturen weer stijgen boven het vriespunt. Dus gedurende de winter altijd wel 2 - 3 keer. Een echte kleumexercitie maar tot nu toe heeft het wel effect, de bodem ziet er van onderen nog uit als nieuw, zag ik vorig jaar juli toen er nieuwe zomerbanden op kwamen.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 07.11.2016 - 21:24
- Locatie: Zandvoort
Klopt, regenmatig schoonspoelen is noodzakelijk, ook regelmatig rijden in de winter (minimaal 2x per week) om de remmen gangbaar te houden.Je woont aan zee zie ik. Ik denk dat het zeeklimaat meer invloed heeft dan de pekel op de weg. Vaak de auto afspoelen is het devies, vooral na een regenachtige storm.
Vorig jaar mei de auto laten tectyleren, aankomend voorjaar de auto weer op de brug om te kontroleren.
9
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Tectyleren... doet me denken aan vroeguh ooit eens een Talbot Horizon half gesloopt en in de prut gezet. heeft de 16 jaar net gehaald, waarvan laatste 5 bij mij.
Daarna altijd nieuw en de laatste bijna nieuw. De vorige XC in de kerstvakantie in de garage helemaal rondom met Bodycoat etc. behandeld. Daarna pas op kenteken, maar ik heb er zelf totaal geen plezier van gehad. Immers ingeruild na 6 jaar...
Auto reed nog paar jaar rond in de omgeving, maar inmiddels al weer bijna 2 jaar uit kentekenregister. Dus of er nog iemand plezier van heeft? geen idee.
Wat ik laatste jaren doe is eens per jaar de auto even boven me langs "trekken" in de "smeerkelder" in de garage van pa. Men neme dan een kwast met lijnolie en een pot met bodycoating, en al naar gelang het aanblik smeer ik dan een beetje van beide op die delen, waarvan ik het gevoel heb dat ze een likje kunnen gebruiken. Tevens bij het wisselen van winter naar zomer meteen even de ophangingsdelen meenemen. Niet dat die meteen doorroesten, maar als je een remnippel gewoon kunt lossen, of bij een stuurkogel gewoon de moer lost kunt draaien, omdat ie beschermd is, is wel zo makkelijk voor het onderhoud nietwaar?
maar resume van het verhaal: van fervent knoeier met tectyl etc. ben ik door de jaren heen wel wat minder actief geworden. zal ook de leeftijd zijn, maar ook het feit dat ik het al die jaren eigenlijk bijna niet voor mezelf heb gedaan....
immers, wanneer haal je nog weer 15 jaren met je dagelijkse bolide...
maar wie weet, want zoals we al eerder constateerden, een waardige dikke diesel opvolger is zo maar niet gevonden...
dus misschein zeg ik later wel: heb het bij 5 auto's gedaan, maar bij de 6e had ik het moeten doen......
ondertussen wel lekker genieten, nadat ik het vacuumklepje heb vervangen, loopt weer als een trein.
Daarna altijd nieuw en de laatste bijna nieuw. De vorige XC in de kerstvakantie in de garage helemaal rondom met Bodycoat etc. behandeld. Daarna pas op kenteken, maar ik heb er zelf totaal geen plezier van gehad. Immers ingeruild na 6 jaar...
Auto reed nog paar jaar rond in de omgeving, maar inmiddels al weer bijna 2 jaar uit kentekenregister. Dus of er nog iemand plezier van heeft? geen idee.
Wat ik laatste jaren doe is eens per jaar de auto even boven me langs "trekken" in de "smeerkelder" in de garage van pa. Men neme dan een kwast met lijnolie en een pot met bodycoating, en al naar gelang het aanblik smeer ik dan een beetje van beide op die delen, waarvan ik het gevoel heb dat ze een likje kunnen gebruiken. Tevens bij het wisselen van winter naar zomer meteen even de ophangingsdelen meenemen. Niet dat die meteen doorroesten, maar als je een remnippel gewoon kunt lossen, of bij een stuurkogel gewoon de moer lost kunt draaien, omdat ie beschermd is, is wel zo makkelijk voor het onderhoud nietwaar?
maar resume van het verhaal: van fervent knoeier met tectyl etc. ben ik door de jaren heen wel wat minder actief geworden. zal ook de leeftijd zijn, maar ook het feit dat ik het al die jaren eigenlijk bijna niet voor mezelf heb gedaan....
immers, wanneer haal je nog weer 15 jaren met je dagelijkse bolide...
maar wie weet, want zoals we al eerder constateerden, een waardige dikke diesel opvolger is zo maar niet gevonden...
dus misschein zeg ik later wel: heb het bij 5 auto's gedaan, maar bij de 6e had ik het moeten doen......
ondertussen wel lekker genieten, nadat ik het vacuumklepje heb vervangen, loopt weer als een trein.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 14.10.2015 - 22:41
Onze voormalige Defender 110 is bij Gosliga in Leeuwarden geweest voor een behandeling. Onderkant volledig, binnenkant van het ladderchassis en de portieren binnenin ook. Auto is drie dagen weggeweest.
Stink drie maanden lang naar een soort bijenwas. De portieren hebben het uiteindelijk niet gered tegen het verschil van frame en aluminium plaatdelen: metaalcorrosie oftewel bloemkooltjes in de lak.
Onderkant leek wel beter beschermd maar door verkoop het eindresultaat niet meergezien.
Stink drie maanden lang naar een soort bijenwas. De portieren hebben het uiteindelijk niet gered tegen het verschil van frame en aluminium plaatdelen: metaalcorrosie oftewel bloemkooltjes in de lak.
Onderkant leek wel beter beschermd maar door verkoop het eindresultaat niet meergezien.
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3660
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Dat klopt helemaal. Ik zou echt niet weten wat de volgende auto zou moeten zijn. De Skoda van mijn vrouw zal wel een keer vernieuwd moeten worden maar wat het dan wordt gaan we zien. Tegen die tijd maak ik wel een topic op dit forum aan en laat ik mij adviseren

Ik kreeg laatst een e-mail van de Volvo dealer waarin een gratis oplaadpunt werd aangeboden als je een stekkerauto kocht. Nu ligt het niet in mijn aard om hier op te reageren maar in dit geval heb ik als volgt gereageerd: Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor het aanbod. Voorlopig blijven we dieselen met onze 5 cilinder. Er is geen betere
Waarop de volgende reactie kwam: Goedemorgen, Hartelijk dank voor het compliment, voor de vertrouwde 5 cilinder! Geniet van het weekend. Met een vriendelijke Volvo groet,
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14386
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
leuke reactie van de garage, veel mensen dieselen liever dan dat ze stekkeren is mn aanname
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2057
- Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27
Prachtig toch. Ik denk dat ze het ook zelf wel weten dat wat er verkocht geweest is, nu niet meer gemaakt wordt. We kunnen het nostalgie noemen of mss ook gewoon de waarheid. Lang leve die 5 cilinders, hiep hiep hoera
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14386
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Is geen nostalgie er lopen nog duizenden D5 rond.steven.vuylsteke schreef: ↑03.03.2022 - 20:21 Prachtig toch. Ik denk dat ze het ook zelf wel weten dat wat er verkocht geweest is, nu niet meer gemaakt wordt. We kunnen het nostalgie noemen of mss ook gewoon de waarheid. Lang leve die 5 cilinders, hiep hiep hoera
Nog even en en m'n werkpaard heeft 521K op de teller en echt zonder sleutel aan de kop injectoren of motor. op gloeibougies na.
Johan doet zijn best dat te evenaren....Is de 2016 net zo goede D5 als zijn broertje uit 2006...?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3660
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Geen idee Bob of de euro6 5 cilinder net zo goed is. Dat gaan we middels een duurtest ervaren.
Vandaag heb ik de XC70 maar eens nauwkeurig met de hand gewassen. Het eindresultaat: kouwe klauwen en een plaatje van een wagen. Daar kan een heer van stand weer mee voor de dag komen
.
Vandaag heb ik de XC70 maar eens nauwkeurig met de hand gewassen. Het eindresultaat: kouwe klauwen en een plaatje van een wagen. Daar kan een heer van stand weer mee voor de dag komen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2057
- Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27
Ja, dat doen ze zeker. Maar worden dag per dag verder uitgesloten... Binnenkort kunnen ze niet meer zonder sticker en betaling tot bij een dealer rijden
Mooie gewassen. Altijd fijn! Had ook koude handen van het wassen van een vriend zijn passat. Kon het ding niet aanzien naast mijn glimmende volvo
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14386
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Goed onderhouden he Johan..als het mee zit zie ik hier mogelijk m'n toekomstige nieuwe bolideDB200 schreef: ↑05.03.2022 - 19:34 Geen idee Bob of de euro6 5 cilinder net zo goed is. Dat gaan we middels een duurtest ervaren.
Vandaag heb ik de XC70 maar eens nauwkeurig met de hand gewassen. Het eindresultaat: kouwe klauwen en een plaatje van een wagen. Daar kan een heer van stand weer mee voor de dag komen.

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3660
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Vandaag de APK op tellerstand 209.973. T.o.v. de vorige APK toch 35.000 km bijgeplust.
Geen opmerkingen behalve dan ‘mooie kleur’
.
Geen opmerkingen behalve dan ‘mooie kleur’
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14386
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Johan mooie kilometerstand en ook fijn dat alles weer ok is. IK vind nog wel vreemd dat er van keuringen in de verschillende landen grote veschillen zijn. De Franse APK is sinds 2018 echt serieus opgeplust vergeleken met Nederland.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....