je gaat het dus echt inbouwen ?
wat gaat dit niet kosten ?
Orgineel Xenon (achteraf laten inbouwen)
- pieter007
- 5th Gear member
- Contacteer:
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
-
- 5th Gear member
Ik ben het dus eerst allemaal aan het verzamelen wat de kosten zijn.
Als de kosten niet afwegen tegen het voordeel dan laat ik het voor wat het is.
Heb intussen de lampunits bij iemand gevonden.
Ga op mijn gemakje verder zoeken naar de overige onderdelen.
@paul, in ieder geval bedankt voor je aanbod !
Ik houd iedereen op de hoogte wellicht dat er een leuke handleiding en prijs uitkomt dat het alsnog rendabel wordt voor meerdere hier op het forum.
Als de kosten niet afwegen tegen het voordeel dan laat ik het voor wat het is.
Heb intussen de lampunits bij iemand gevonden.
Ga op mijn gemakje verder zoeken naar de overige onderdelen.
@paul, in ieder geval bedankt voor je aanbod !
Ik houd iedereen op de hoogte wellicht dat er een leuke handleiding en prijs uitkomt dat het alsnog rendabel wordt voor meerdere hier op het forum.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- pieter007
- 5th Gear member
- Contacteer:
als er een leuk prijskaartje aan vast hangt heb ik wss ook nog wel intresse
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
-
- 2nd Gear member
Ik heb ook een conversieset gemonteerd, xenon 6400K lampen van meccatune.
Relatief makkelijk in te bouwen, maar je moet het wel via een relaisschakeling schakelen, indien nodig bij de dealer de comp om laten programmeren, omdat anders je storingslampje gaat branden.
Deze gaat branden omdat de computer nu denkt dat de dimlamp defect is omdat er andere wattages zijn.
Voor mensen die meer info willen hoor ik het wel,
Waar je rekening dient te houden is dat achteraf inbouw van autoos na 2007 niet meer mag, mits er sproei installatie plus niveauregeling aanwezig is.
Relatief makkelijk in te bouwen, maar je moet het wel via een relaisschakeling schakelen, indien nodig bij de dealer de comp om laten programmeren, omdat anders je storingslampje gaat branden.
Deze gaat branden omdat de computer nu denkt dat de dimlamp defect is omdat er andere wattages zijn.
Voor mensen die meer info willen hoor ik het wel,
Waar je rekening dient te houden is dat achteraf inbouw van autoos na 2007 niet meer mag, mits er sproei installatie plus niveauregeling aanwezig is.
"Spee rijdt altijd mee"
- Bart
- 8th Gear member
eeeh....que?
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- 2nd Gear member
Is er ooit wel eens iemand blij geworden van een tegenligger met Xenon lampen ?!
Het boek "Alleen op de wereld" kent vele lezers...
Koop liever een stel goede lampen voor in de huidige koplampen, dan je tegenliggers nodeloos te verblinden
Koop liever een stel goede lampen voor in de huidige koplampen, dan je tegenliggers nodeloos te verblinden
- Paul
- Geartronic member
Meen je dat? Heb echt hele slechte ervaring met die van Meccatune had het in mijn 206. A. Veel te blauw licht, na 5000km al 1 lamp kapot, toen had ik blauw en groen licht terwijl de lampen het zelfde K gehalte hadden.Vvijftig schreef:Ik heb ook een conversieset gemonteerd, xenon 6400K lampen van meccatune.
Toen dus weer teruggegaan dat ik 2 nieuwe lampen wilde.
Die is vervolgens weer na 2 maanden gaan knipperen nieuwe adapter erop. Maar toen weer geknipper, weer terug en nieuwe lamp. Nu tweede lamp zelf bij betaald omdat anders de kleur weer totaal verschillend was.
Vervolgens een fout in het motorsysteem en moest meteen stoppen. Auto deed niks meer, stond in safe stand. Accu eraf 5 minuten, toen ging alles pas weer aan. Vervolgens zag ik dat 1 lamp maar 50% licht opbracht.
Vervolgens natuurlijk de lampen eruit gehaald en terug gestopt in de doos.
Maar achteraf lag het waarschijnlijk aan mijn lichtsensor, auto start met lichten aan, dat trokken die lampjes niet.
Maar misschien heb jij wel een goede set!

P.S. was in mijn 206 uit 2005
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Het is zo, en keer op keer komt dit onderwerp weer langs....jpdevre schreef:Is er ooit wel eens iemand blij geworden van een tegenligger met Xenon lampen ?!
Alle achteraf gemonteerde xenon zonder de nu wel wettelijke verplichte automatische hoogteverstelling en koplampreiniging is rommel en levert medeweggebruikers veel nodeloze hinder op...
-
- 2nd Gear member
Wat jij omschrijft is bekend bij mij, daarom heb ik deze ook via een relais geschakeld omdat Volvo continue de lamepen aan heeft staan ,ook tijdens het starten!!. Heb er verder gelukkig geen last van het wel eens met Pascal van Meccatune getest met een ander merk... tot op heden gaat het goed.Paul schreef:Meen je dat? Heb echt hele slechte ervaring met die van Meccatune had het in mijn 206. A. Veel te blauw licht, na 5000km al 1 lamp kapot, toen had ik blauw en groen licht terwijl de lampen het zelfde K gehalte hadden.Vvijftig schreef:Ik heb ook een conversieset gemonteerd, xenon 6400K lampen van meccatune.
Toen dus weer teruggegaan dat ik 2 nieuwe lampen wilde.
Die is vervolgens weer na 2 maanden gaan knipperen nieuwe adapter erop. Maar toen weer geknipper, weer terug en nieuwe lamp. Nu tweede lamp zelf bij betaald omdat anders de kleur weer totaal verschillend was.
Vervolgens een fout in het motorsysteem en moest meteen stoppen. Auto deed niks meer, stond in safe stand. Accu eraf 5 minuten, toen ging alles pas weer aan. Vervolgens zag ik dat 1 lamp maar 50% licht opbracht.
Vervolgens natuurlijk de lampen eruit gehaald en terug gestopt in de doos.
Maar achteraf lag het waarschijnlijk aan mijn lichtsensor, auto start met lichten aan, dat trokken die lampjes niet.
Maar misschien heb jij wel een goede set!
P.S. was in mijn 206 uit 2005
"Spee rijdt altijd mee"
-
- 4th Gear member
Je moet de sleutel ook op een fatsoenlijk tempo draaien, dan springt de verlichting namelijk niet eerst aan voordat je start. Wat ook kan is bij de dealer softwarematig laten instellen dat je de verlichting uit kunt zetten, dat heb ik gedaan.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
-
- 5th Gear member
@Vvijftig
Het is niet de bedoeling om een conversieset te gebruiken daar ben ik dus op tegen.
Heb intussen de prijzen gekregen en die zijn als volgt.
De onderdelen:
# agregaaten 2 stuks (starters/regeleenheden)
# Sensoren 2 stuks voor de voor en achter as
# Kabelboom voor de motor ruimte.
# Kabel boom voor achterse en voorste sensor
#Kabelboom naar de schakelaar.
# Software.
komen tesamen ex b.t.w. op € 1400,-
Maar nu komt het, er komt ook nog 1 dag arbeid bij, wat het geheel een hele dure verlichting zal maken.
Heb dus besloten het niet te gaan doen.
Het is niet de bedoeling om een conversieset te gebruiken daar ben ik dus op tegen.
Heb intussen de prijzen gekregen en die zijn als volgt.
De onderdelen:
# agregaaten 2 stuks (starters/regeleenheden)
# Sensoren 2 stuks voor de voor en achter as
# Kabelboom voor de motor ruimte.
# Kabel boom voor achterse en voorste sensor
#Kabelboom naar de schakelaar.
# Software.
komen tesamen ex b.t.w. op € 1400,-
Maar nu komt het, er komt ook nog 1 dag arbeid bij, wat het geheel een hele dure verlichting zal maken.
Heb dus besloten het niet te gaan doen.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
-
- 2nd Gear member
probeer eens de Philips H7 lampen Power2Night / GT150
S80 2009 2.5T Summum
-
- 5th Gear member
Laatst een film gezien, remie met zijn xenon vriendjes.... euh was natuurlijk vriendje (en die hete inbouw...)
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 5th Gear member
Ik kom even terug op dit onderwerp.
Heb afgelopen weekend bij een mede forumlid een tweetal koplamp units gehaald.
Intussen vandaag even bezoekje aan mijn dealer gebracht en die was niet amused dat ik weer kwam voor de Xenon. (hahahaha sorry mannen, wat in mijn kop zit dat moet ik hebben)
Heb intussen al de lichtschema's meegekregen van de reguliere verlichting en die van de Bi-Xenon.
Omdat we wilden weten of er extra bedrading loopt van de units naar de CEM (centrale computer) hebben we bij een C30 de unit eruit gehaald die voorzien was van Xenon.
Het lijkt erop dat alle bedrading voorbereid erin zit en er alleen extra bedrading van de connector bij de unit naar de starters/balasten lopen.
Bij de dealer zou de monteur even rustig gaan kijken of dit met deze gegevens haalbaar is om de "orginele Bi-Xenon" units in te bouwen?
Hierbij voor de geintresseerde alvast de schema's van de S40 bj 2006
Heb afgelopen weekend bij een mede forumlid een tweetal koplamp units gehaald.
Intussen vandaag even bezoekje aan mijn dealer gebracht en die was niet amused dat ik weer kwam voor de Xenon. (hahahaha sorry mannen, wat in mijn kop zit dat moet ik hebben)
Heb intussen al de lichtschema's meegekregen van de reguliere verlichting en die van de Bi-Xenon.
Omdat we wilden weten of er extra bedrading loopt van de units naar de CEM (centrale computer) hebben we bij een C30 de unit eruit gehaald die voorzien was van Xenon.
Het lijkt erop dat alle bedrading voorbereid erin zit en er alleen extra bedrading van de connector bij de unit naar de starters/balasten lopen.
Bij de dealer zou de monteur even rustig gaan kijken of dit met deze gegevens haalbaar is om de "orginele Bi-Xenon" units in te bouwen?
Hierbij voor de geintresseerde alvast de schema's van de S40 bj 2006
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Paul
- Geartronic member
Klopt volgens de monteur bij mijn garage waren die kabels ook hetzelfde.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
-
- 5th Gear member
Als je de schema's bekijkt zie ik enkele overkomenlijke verschillen.
1. Er loopt een extra draad van de Master starter naar de CEM (heb nog niet gekeken maar deze lijkt mij standaar in de draadboom aanwezig.
2. Er zit erg veel bedrading tussen de starter en de lampunit (dit is een extra draadboom die aan de starter zit, waar tevens zoals eerder in dit topic ook twee connectoren aanzitten).
Volgens mij als ik zo kijk, kan ik het motorhuis gedeelte vrij makkelijk plug en play aansluiten en hoeft er geen wijziging plaats te vinden.
Wat wel verschilt in het schema maar waar ik niet zeker van ben dat dit nodig is de extra aansluitingen in het dashboard bij de licht schakelaar/hoogteregeling.
Ik houd jullie op de hoogte.
1. Er loopt een extra draad van de Master starter naar de CEM (heb nog niet gekeken maar deze lijkt mij standaar in de draadboom aanwezig.
2. Er zit erg veel bedrading tussen de starter en de lampunit (dit is een extra draadboom die aan de starter zit, waar tevens zoals eerder in dit topic ook twee connectoren aanzitten).
Volgens mij als ik zo kijk, kan ik het motorhuis gedeelte vrij makkelijk plug en play aansluiten en hoeft er geen wijziging plaats te vinden.
Wat wel verschilt in het schema maar waar ik niet zeker van ben dat dit nodig is de extra aansluitingen in het dashboard bij de licht schakelaar/hoogteregeling.
Ik houd jullie op de hoogte.
- Paul
- Geartronic member
En dat laatste voor de gene die geen Xenon hebben.... aangezien je als je xenon hebt dit automatisch gaat.
-
- 5th Gear member
Nou er is duidelijkheid.
Zojuist gesproken met volvo.
Er loopt een andere draadboom van de CEM naar de starters/lampunits, plus tussen de starters (ruim 300 euro het stuk) en de CEM vind communicatie plaats via LIN.
Dit laatste houd in dat als die communicatie er niet is er geen ontbranding zal gaan plaatsvinden van de xenons.
Omdat de CEM voorzien moet worden van de Xenon software en deze niet voorhanden is zal het achteraf inbouwen van ORGINELE Xenon niet mogelijk zijn.
Helaas helaas.
Enigste manier blijft dus om aftermarket in te bouwen.
Zojuist gesproken met volvo.
Er loopt een andere draadboom van de CEM naar de starters/lampunits, plus tussen de starters (ruim 300 euro het stuk) en de CEM vind communicatie plaats via LIN.
Dit laatste houd in dat als die communicatie er niet is er geen ontbranding zal gaan plaatsvinden van de xenons.
Omdat de CEM voorzien moet worden van de Xenon software en deze niet voorhanden is zal het achteraf inbouwen van ORGINELE Xenon niet mogelijk zijn.
Helaas helaas.
Enigste manier blijft dus om aftermarket in te bouwen.
-
- 5th Gear member
Kan het niet laten, nu de orginele Xenon niet wil werken volgens Volvo toch aan het uitzoeken geslagen en het volgende gevonden.
Vandaag een Xenon unit in de auto geplaats met alle lampen behalve de Xenon lamp want die heb ik nog niet gehaald.
Wat blijkt:
- Knipperlicht functioneerd
- Sfeerlichtje (-; werkt
- Grootlicht & dimlicht/Xenon zijn omgedraaid.
- Hoogte regeling is anders dan de H7 halogeen units.
Ik ben aan het achterhalen hoe de Xenonlamp en eventuele starters er uitzien in de Xenon unit (zou achterop de lamp gemonteerd zijn).
Als ik daar een foto van heb ga ik die aanschaffen en testen.
Een weerstand van 20 watt ertussen moet het probleem van de SEM oplossen lijkt mij.
Als dat werkend is ga ik verder om de hoogte regeling aan het werk te krijgen.
Vandaag een Xenon unit in de auto geplaats met alle lampen behalve de Xenon lamp want die heb ik nog niet gehaald.
Wat blijkt:
- Knipperlicht functioneerd
- Sfeerlichtje (-; werkt
- Grootlicht & dimlicht/Xenon zijn omgedraaid.
- Hoogte regeling is anders dan de H7 halogeen units.
Ik ben aan het achterhalen hoe de Xenonlamp en eventuele starters er uitzien in de Xenon unit (zou achterop de lamp gemonteerd zijn).
Als ik daar een foto van heb ga ik die aanschaffen en testen.
Een weerstand van 20 watt ertussen moet het probleem van de SEM oplossen lijkt mij.
Als dat werkend is ga ik verder om de hoogte regeling aan het werk te krijgen.