herstart onderwerp
Hallo,
De AC-compressor in mijn Volvo V60 D6 Hybrid is een paar maanden geleden vervangen bij Volvo in Frankrijk, maar sindsdien heeft de auto vaak pech gehad.
Ik denk dat het niet correct is gewijzigd volgens de juiste procedure, ik heb twijfels over de techniek die door Volvo in Frankrijk wordt gebruikt.
Ter informatie: de Volvo V60 D6 Hybrid is zeer weinig bekend in Frankrijk en dealers kennen de echte procedure voor het vervangen van een compressor niet.
Ik ben op zoek naar de veranderingsoplossing zodat het voertuig niet meer kapot gaat.
Kunt u mij de exacte procedure en het protocol geven om de compressor te vervangen (systeem, spoelen, stikstofreiniging, vervanging van onderdelen, condensor, droger, olie...).
Volvo dealers in Nederland gebruiken de 2.0 procedure, kunt u mij alle details geven zodat ik deze kan doorgeven aan mijn dealer in Frankrijk.
De maatstaf voor de SANDEN airconditioningcompressor
VOLVO BVNUB
P36012859
SHS-33H4183
SN 02284109068
SP-A2 OLIE
AANTAL 140cc
R134a
compressor 5 keer vervangen
het voertuig heeft 190000km
Tot op de dag van vandaag is het voertuig nog steeds kapot, bedankt voor het brengen van een oplossing.
Ik heb een geschil met Volvo Frankrijk
Kunt u mij helpen dit probleem op te lossen, omdat dit voertuig weinig bekend is in Frankrijk?
Datum eerste registratie 2014
Type GWAA50
bedankt aan de mensen die dit probleem hebben ervaren voor het geven van hun mening
Ik wacht op je antwoorden
heel erg bedankt uit Frankrijk
Anton
V60 D6 Ac- compressor probleem niet opgelost in Frankrijk
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47
Beste Antone,
Ik denk dat je het beste Volvo NL in Beesd kunt contacten. Zie zijn (denk ik) je beste partner hiermee.
Maar als je familie hebt in NL dan kan je ook proberen om je auto hier te laten maken.
Er zal geen dealer zijn die deze procedure op schrift aan jou doorstuurt. Dit i.v.m. aansprakelijkheid en dat soort zaken.
De officiële methode is hier (naar mijn weten) nooit volledig gedocumenteerd. Het wordt hier ook door alleen Volvo dealers gedaan en niet door een onafhankelijke Vakgarage. Dat zegt ook wel iets over de 2.0 procedure waar jij het over hebt.
Wellicht is er iemand die je beter op weg kan helpen. Sorry.
Sterkte met deze vervelende situatie.
Ik denk dat je het beste Volvo NL in Beesd kunt contacten. Zie zijn (denk ik) je beste partner hiermee.
Maar als je familie hebt in NL dan kan je ook proberen om je auto hier te laten maken.
Er zal geen dealer zijn die deze procedure op schrift aan jou doorstuurt. Dit i.v.m. aansprakelijkheid en dat soort zaken.
De officiële methode is hier (naar mijn weten) nooit volledig gedocumenteerd. Het wordt hier ook door alleen Volvo dealers gedaan en niet door een onafhankelijke Vakgarage. Dat zegt ook wel iets over de 2.0 procedure waar jij het over hebt.
Wellicht is er iemand die je beter op weg kan helpen. Sorry.
Sterkte met deze vervelende situatie.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Heb je al contact gelegd met Volvo Zweden? Zij zullen beslist alle details weten en dit kunnen communiceren met jouw dealer.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208