Zat van Volvo's "bekende problemen"!

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Oceanracer
Geartronic member

Feit is wel denk ik dat Volvo's normaal wel enorm hoge kilometerstanden halen, waarbij menigeen ander merk al lang op de schroothoop ligt. Dat zegt ook iets over kwaliteit.
Mijn lesauto (VW Golf TDI) heeft de zelfde km-stand. Kostte destijds nog niet de helft van m'n huidige V70. Beide wagens zijn dealeronderhouden. Ondanks het feit dan een lesauto het zwaar te verduren krijgt, zeker als ik dat vergelijk met het luizenleventje wat m'n V70 leidt, heb ik aan mijn VW beduidend minder ongepland onderhoud. Het ontwerpen van een auto zal ongetwijfeld veel geld kosten. Als je er meer van denkt te verkopen, kun je die ontwikkelingskosten verdelen over meerdere auto's. Ik kan (na 4 VW-Golfjes IV en 2 V70's) simpelweg concluderen dat een VW Golf degelijker in elkaar gezet is. VW heeft mijn inziens zijn huiswerk dus beter gedaan. Ik zou als opvolger zeker weer een VW kopen. Als opvolger voor de V70 weet ik dat nog niet...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Battlecruiser
8th Gear member

Misschien is er een verschil in werkprecisie tussen het land waar de Golf en waar de V70 in elkaar gezet wordt?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
V70R-obert
3rd Gear member

Bij die ontwikkeling zou het toch goed moeten zitten. In 1998 reed een kennis van ons al in een D5 met panorama dak. Dit zat verstopt in een 855 estate. Dit was al de versie met 160 pk. Ik weet nog wel dat onder de motorkap alles verzegelt was. Nadeel was wel dat de auto toen 2x per jaar naar ontwikkelingscentrum van Volvo in Stockholm moest. Na 2 jaar is deze auto helaas gesloopt. Ik had graag deze auto over willen nemen.

Dat type panorama dak heb ik nooit meer gezien. De D5 motor is volgens mij nagenoeg ongewijzigd in productie gegaan.
Paul
Geartronic member

Cool, werkt hij nog steeds voor Volvo?
Heeft hij nu een XC90 met een D6 ?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
V70R-obert
3rd Gear member

Hij werkte niet voor Volvo. Via Volvo mochten ze als proefpersoon dienen. Er zaten wel heel veel haken en ogen aan. De lol was er ook vrij snel vanaf.

Bij een urgente storing moest je in het Oosten van het land de auto inleveren, bij kleine storingen moest je zelf de auto naar Zweden rijden.
Het was ook niet gratis om in die auto te rijden, maar wel een hele belevenis natuurlijk.
brambierpul
2nd Gear member

Nou 1 ding valt me wel op bij Volvo, er rijden er best veel van op de Nederlandse snelwegen maar ik zie er zelden een stilstaan op de vluchtstrook (afgezien die met een rood matrix bordje met "stop politie" erop)
Met mn vorige auto, een Xantia, heb ik een jaar tijd een keer of drie stil gestaan langs de weg. 3x electrische problemen. Weer naar de dealer, weer geen id. Affijn altijd de duurste onderdelen waar het aan zou "kunnen" liggen vervangen, uren onderzocht vele proefritten door de dealer en + E1000,- kosten verder nog steeds problemen. Dus weg met dat ding....
Nu met de V40 kan ik niet zeggen dat ik probleemloos rij, maar de auto heeft me nog niet stil laten staan en me nog altijd gebracht naar waar ik heen moest. En de problemen die hij had waren de meeste "bekende problemen" dus vaak ook weer snel opgelost. Ik vind het uitermate irritant als een auto problemen vertoont die niet bekend zijn en uren kosten om opgelost te worden.

En ja of een autofabrikant een probleemloze auto kunnen maken? Waarschijnlijk niet. Maar dan vergelijk ik het maar met de gloeilamp.... Daarvan kan Philips ook exemplaren van maken die niet stuk kunnen gaan. Alleen zo worden gemaakt om maar een x aantaal uren mee te gaan. Ze willen ook weer nieuw verkopen....
Volvo V40 1.9TD Europa bj 1999 230.000km
IkeV70
5th Gear member

Mijn V70 is vorig jaar 2x stil komen te staan en moest afgesleept worden. Daarmee staat hij met kop en schouders op nummer 1 in de ranglijst van auto's die me onderweg in de steek gelaten hebben.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
NOS
7th Gear member

da's hier niet anders....
Blob
2nd Gear member

Ach ja ze maken auto's gewoon niet meer zoals het geweest is.
Ik heb zelf een volvo pv544 katterug uit '64 gereden.
Zo maken ze die niet meer.
Dat zijn goeie auto's en dan heb ik het niet alleen over de 544 maar ook de amazone de 142 de 144 de 164 en natuurlijk de p1800.
Auto's zonder al die elecktronische knoemel er in.

Groetjes Robbert
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

Blob schreef:Ach ja ze maken auto's gewoon niet meer zoals het geweest is.
Ik heb zelf een volvo pv544 katterug uit '64 gereden.
Zo maken ze die niet meer.
Dat zijn goeie auto's en dan heb ik het niet alleen over de 544 maar ook de amazone de 142 de 144 de 164 en natuurlijk de p1800.
Auto's zonder al die elecktronische knoemel er in.

Groetjes Robbert
nee zeg, gelukkig maken ze nu betere auto's! ik rij zelf graag in mijn Amazon uit 61, maar om te zeggen dat die beter is dan de huidige auto's...vergeet t maar!
Caerbannog
5th Gear member
Contacteer:

- 480
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Oceanracer
Geartronic member

Sinds afgelopen zomer moest ik steeds een kleine beetje koelvloeistof bijvullen. Vandaag viel 't mij op dat er 2 ronde plekken op de oprit zitten, waarboven de radiator altijd zit als de auto op de oprit staat. Ik hoop dat het slechts een slangklem is, en niet m'n radiateur. Ik zal zo even kijken, ondanks de kou.

En het portierslot laat ik komende dinsdag vervangen. Bij 't plaatselijke Focwa schadebedrijf wel te verstaan en niet bij de dealer. Ik vind namelijk niet dat de dealer hoeft te verdienen aan een slot wat mijn inziens veel langer mee had moeten kunnen gaan.

En ze doen het ook nog voordeliger dan de dealer :)
BlackSapphire
6th Gear member

Tja, blijkbaar is de de duurzaamheid van Volvo ook wel een beetje een mythe geworden. Aan de andere kant: volgens mij rijden er van Volvo meer oude wagens rond dan van andere merken.

Mijn Passat was ik ook een beetje zat, vanwege mankementjes:
-radiateur vorig jaar lek
-rond 90000 km: distributieriem zei 'knap', met vriendelijke groeten aan de kleppen.
-homokineethoezen moesten vervangen worden

Schokkend en minder schokkend allemaal, ik weet het. Wel allemaal €€!
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Oceanracer
Geartronic member

Zoals we ook wel merken met andere apparatuur, wordt alles tegenwoordig kwalitatief gewoon minder. Vroeger ging een radio of TV tientallen jaren mee, tegenwoordig is 5 jaar storingvrij functioneren al heel wat. Het is mij wel duidelijk dat Volvo voorheen meer geld overhad voor de onderdelen in hun auto's dan tegenwoordig. Als ik hier lees hoeveel rottigheid sommigen hebben met hun V50, houd ik echt mijn hart vast voor de mensen met een C30. Het rare is echter wel dat het vroegere verschil in prijssegment met een 740 en een Golf II van toen en de V70 en Golf V nu nogsteeds aanwezig is. De kwaliteit van Volvo is echter wel achteruit gegaan. Iets klopt er dus niet.
Barry (Grillmeister)
5th Gear member

Ach, als ik roep als er jeep op staat gaat het kapot roepen mensen; nee hoor jaren probleemloos in gereden (ik dus niet) zo zal het omgekeerd dus ook over Volvo zijn, de een probleem, de ander geen..

Grt B
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Fat Rat
5th Gear member

het is gewoon zo dat er steeds meer fijne techniek in de wagens van nu zit die allemaal veel makkelijker kapot gaat dan het simpele injectie systeem wat in de 240/740 zat.

Maar het is wel jammer dat de tanks van nu niet meer de echte tanks zijn, oerdegelijk en niet te verslijten zoals vroeger.
Ik las trouwens afgelopen weekend in de Carros(of het was Top Gear magazine) geloof ik dat een Volvo nogsteeds gemiddeld 18 jaar oud wordt. Die score is nogsteeds niet mis als je het mij, zeker als je daarbij rekent dat de meeste echte kilometervreters zijn.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Oceanracer
Geartronic member

Als de mijne 18 jaar moet worden, zal daar (door de nieuwe eigenaar) nog een heleboel geld ingestoken moeten worden. Ik denk namelijk dat ik niet zoveel geduld heb met m'n Volvo.
Hans oet Twent
8th Gear member

NOS schreef:- injectoren D5 komen ook nog wel eens voorbij
Wanneer? Bij welke km standen, bij benadering uiteraard?

Hans oet een wit Twent 8)
NOS
7th Gear member

Met name bij de eerdere versies, 2001 en 2002, soms gaan ze langzaam kapot en kan je er op tijd wat aan doen.

Maar net altijd; de auto stond 5 minuten op onze naam, en toen startte het de D5 al niet meer....
gevanje
4th Gear member

Ik heb een tijdje een 'geluks' v70 gehad. Injectoren kapot met 150 dkm. Eerlijkheid gebied te zeggen dat er 1 goed kapot was en 1 een beetje. Advies was alles vervangen. Kosten inkl. arb.loon en commonrail leiding € 2000. Daar loop je op leeg :( . Vervolgens ook nog ns de intercooler lek. Kosten ex btw en arb. loon € 700. Grootste ergenis was dat de aut. versnellingsbak dikwijls de kuren had. Ik ben al eens blijven staan op een bergpas (San Bernardino) in Zwitserland. Bak laten flushen maar hij had toch nog af en toe onverklaarbare kuren. Ook de dealer stond machteloos.

Het was voor mij absoluut de mooiste auto ooit, heb er alleen in die 4 mnd ongelooflijk veel pech mee gehad :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Desalniettemin, een v70 staat nog steeds op mijn verlanglijstje. Ooit komt er weer een.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”