Neem er maar een pak zout bij . Als ik google op 'reliability volvo' krijg ik zelfs een lijstje waarin volvo bij de minst betrouwbare voorkomt. De mensen die het aandurven moeten zelf maar kijken :?
Ik heb in ieder geval nog weinig problemen met mijn auto gehad.
dat is nou altijd het leuke van dit soort ranglijstjes: als onze auto niet bovenaan staat is de test niet goed en als onze auto wint is het een perfecte test
ps-amazon schreef:dat is nou altijd het leuke van dit soort ranglijstjes: als onze auto niet bovenaan staat is de test niet goed en als onze auto wint is het een perfecte test
T'is nog veel erger, je weet niet welke data er achter de test schuilgaat, hoe ze aan de data gekomen zijn én vooral hoe deze bewerkt is... Met één dataset kan een beetje zichzelf respecterende statisticus wel een aantal totaal verschillende maar allemaal 'ware' uitkomsten produceren.
Statistiek is niet voor niets de redding van iedere wetenschappelijke onderzoeker die het fout ziet gaan....
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
ja, mijn oude wiskundeleraar zei: "met cijfers kan je alles bewijzen".
Maar het gaat mij niet om het waarheidsgehalte van deze test, zal me eigenlijk worst wezen, ik heb mijn eigen ervaringen, toch?
maar de reakties vind ik zo uiterst amusant.....(en voorspelbaar!)
Reitse schreef:Statistiek is niet voor niets de redding van iedere wetenschappelijke onderzoeker die het fout ziet gaan....
Wat moet ie volgens jou dan doen? Geen statistiek gebruiken? Dan is de meting sowieso fout. Je kunt wel statistiek misbruiken, maar dan heb je niets meer aan je resultaten, dat kan dus hooguit met zo'n onderzoek als hierboven, niet als je de resultaten nog serieus ergens voor nodig hebt.
En als in de volgende test de V/S40 onderaan staat beloof ik hem ook hier te posten
menjo schreef:Ik weet trouwens niet met hoeveel korreltjes zout je dit moet nemen want die Rover 25 in de top 3.... :?: :?: :?:
Ik dacht dat de Rover 25 een Honda Civic was, maar dan van Rover (in de tijd dat Honda daar huishield), dus dan kan het best wel.
Dan lijkt het wel een Honda minded lijstje te worden...
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
joost schreef:Ik dacht dat de Rover 25 een Honda Civic was, maar dan van Rover (in de tijd dat Honda daar huishield)
Denk nog eens :shock:
De Rover 25 deelt in het geheel NIETS met een Honda Civic, dit is
van voor tot achterbumper een puur Brits gedrocht en alleen daardoor al stuitend onbetrouwbaar.
Waarschijnlijk is er slechts eentje getest, en daar ging bij wijze van uitzondering niets aan stuk, zelfs een slecht type auto kan weleens 1 goede hebben.
De Rover 45 is dacht ik een Honda Civic. Honda heeft in elk geval de rechten op dat model. Een of ander Chinees bedrijf heeft het recht op de 25 en 75 gekocht.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
exhonda schreef:Dan verkopen ze zeker geen V40/S40(Renault)diesels in Engeland
Wat bedoel je daarmee exhonda.
Maar goed dit ranglijstje is dus in mijn ogen pure statistiek die niet van enige goede smaak getuigd. (Hoewel ik blij ben met de 4e plaats voor de S/V40 maar dat lijkt mij dus echt niet te kloppen)
Overigens Rover is van Honda geweest en in die tijd zijn de rover 200, 400 en 600 serie ontwikkeld en gemaakt. En inderdaad afgeleid van de Honda Civic (200 en 400) en Honda Accord (600).
De Rover 200 was een 400 zonder kont. Het waren dus in ieder geval in de oorsprong verengelste Honda's en later dus weer omgenummerd naar 25 en 45. (De 1.6 was toch echt een oorspronkelijk Hondablok)
@Bart Simpson
Om je voor te zijn. De huidige en het voorgaande Type Civic hebben idd niets met de 25 en 45 gemeen.
De Rover 25 en 45 zijn echter doorgeevaluerd van de 200 en 400 waarbij de eerdere strakke lijnen naar rondere lijnen zijn gevormd. Aan de basis is echter niets verander (geen geld bij Rover)
als je alleen al naar de maatvoering kijkt:
lengte Rover 25, 3,99 m, Honda Civic, 4.14
breedte Rover 25, 1,69 m, Honda Civic, 1,70
hoogte Rover 25, 1,42 m, Honda Civic, 1,44
wielbasis Rover 25, 2,50 m, Honda Civic 2,58
massa leeg Rover 25, 995 kg, Honda Civic 1067kg
Is dit geen twee eiige tweeling, Rover leende wel eens wat van Honda maar wist het allemaal beter, het resultaat is bekend.
Je hebt volkomen gelijk.
Het was niet de Civic. :oops: :oops: :oops:
Maar wel een Honda. namelijk de Concerto, maar kort leverbaar geweest in Europa, en niet echt een succes.
Je hebt volkomen gelijk.
Het was niet de Civic. :oops: :oops: :oops:
Maar wel een Honda. namelijk de Concerto, maar kort leverbaar geweest in Europa, en niet echt een succes.
De Concerto was een in Swindon gebouwde "Engelse Honda" die kwam alleen in Europa voor de "poor building quality" heeft de naam Honda geen goed gedaan, van Rover was men deze qualiteit gewend, triest eigenlijk.....
Recent heeft er in de factor700 een stuk gestaan over de gebreken bij auto's tot 12 jaar. Hieruit blijkt dat naast japannse auto's Volvo en Mercedes op lange termijn zeer betrouwbaar zijn.