Ik heb mij maar aangemeld op het forum op de hoop hier hulp te vinden. 4 maanden geleden reed ik met mijn S40 T5 uit 2004 op de snelweg. Hevige regenbui. Ineens uit het niets. Minder motor vermogen. Anti skid. Immobilizer.
Auto uit gedaan. Aangedaan. Reed weer. 20meter verder zelfde probleem. Afgesleept door ANWB en die zei dat het het gaskleppenhuis is.
Vervangen en auto reed als een trein. Nergens last van. Voor 1 kilometer. Daarna geparkeerd. Weer gestart en na 300 meter. Weer minder motor vermogen. Dus ik stoppen. Auto uit. En wilde ik weer starten. Immobilizer.
In de garage is het een en ander vervangen: contactslot. Batterijtjes afstandbediening. Die krukasssensor/positiesensor??? En dus het gaskleppenhuis. Hielp niet….
Ik naar de dealer. Buitenweg. Die zeiden het is je CEM, die is vervangen à teveel geld….. hielp niet. Na uitlezen kregen ze alle computers groen behalve BCM/absblok. Die was paars?? Dus konden ze nog wel even vervangen voor €1600. Dat werd me te gek. Auto weg gehaald bij Buitenweg. Hebben ze m’n chassis lopen open zagen boven abs blok. Want was anders teveel moeite om die eruit te halen. #^*>#£¥+€&@……. Want ze wilde hem laten controleren maar die man die dat zou doen deed het niet meer??? Heel vaag verhaal allemaal kwam bij mij het idee dat er alleen maar vervangen word daar en niet gerepareerd of gecheckt…. A fin, Dus heb ik er nu zelf een tweedehands absblok in zitten. Overigens heb ik mijn originele absblokje laten checken door AC tronics. En die beweerde dat die nog wel goed is??????? Maarrr. Immobilizer zit er nog steeds op…….. Hoe krijg ik die eraf? Auto staat al 3 maanden stil hiermee en ik mis haar echt
Is er iemand die mij kan helpen hiermee? Die tips heeft?
Ik hoor het graag, mijn excuses als dit bericht in verkeerde rubriek of iets staat. Alvast dank!
Groet,
Derk