Al een tijdje zit ik er aan te denken voor een auto erbij, ik rijd momenteel een VW transporter T5, totaal saai, super praktisch maar totaal geen plezier er mee. Nu ga ik voor mijn werk ook weer meer KM's rijden en wil er een praktische maar leuke betrouwbare "goedkope"auto erbij hebben.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een V40 2.0t automaat met 260.000km. Maar nu ben ik een beetje opzoek naar de zwakke plekken. Ik heb zelf ooit een V70 2.0t gehad en heb nog steeds spijt dat ik hem ooit heb weggedaan, maar zijn er nog specifieke zaken waar op moet letten? De eigenaar geeft aan dat er mogelijk een klein vacuüm lek zit in het systeem waardoor de turbo soms iets later inkomt, maar schijnt verder goed te rijden. LMM , Turbodruksensor en brandstofdruk regelaar zijn al vervangen. Daarnaast is er in de afgelopen jaren al veel onderhoud aan gedaan als schokdempers, stuurhuis, dynamo, koplampen , nieuwe bobinekabels etc. Tips zijn van harte welkom om naar de te kijken. Ik weet deze auto kost de wereld niet, maar gelijk 2K onderhoud zou ook zuur zijn

groetjes Remco