Uiteraard neem ik dit mee bij het eerstvolgende garagebezoek, maar ben benieuwd of iemand dit herkent of weet waardoor dit komt.
Ah eindelijk iemand met dezelfde klacht. Ik heb het weg gekregen. Het betreft hier de twee rubbers achter waar de uitlaat in hangt. Even ruim inspuiten met siliconenspray en het is weg.J33Bee schreef: ↑19.05.2022 - 09:18 In de hedendaagse cancelcultuur een gedurfde topic titel uitgekozen![]()
Ik herken het nog niet. MY21 V60 alhier, met 36K op de klok nu. Ik heb wel bij starten van de auto dat er duidelijk iets resoneert (rammelende metaal) wat vervolgens weg gaat (warm(te)?) als ie een tijdje draait.
Hmm das iig fijn als dit hetzelfde betreft! Heb je toevallig een foto waar je dan precies zit?Risrael schreef: ↑19.05.2022 - 16:01Ah eindelijk iemand met dezelfde klacht. Ik heb het weg gekregen. Het betreft hier de twee rubbers achter waar de uitlaat in hangt. Even ruim inspuiten met siliconenspray en het is weg.J33Bee schreef: ↑19.05.2022 - 09:18 In de hedendaagse cancelcultuur een gedurfde topic titel uitgekozen![]()
Ik herken het nog niet. MY21 V60 alhier, met 36K op de klok nu. Ik heb wel bij starten van de auto dat er duidelijk iets resoneert (rammelende metaal) wat vervolgens weg gaat (warm(te)?) als ie een tijdje draait.
Volgens mij klopt dat niet. Dat geld alleen voor de V60 niet voor de S60.
Ik heb ook eerst eea aan bronnen gecheckt voordat ik dat riep , ze maken namelijk beide gebruik van het SPA platform . Het scheelt inderdaad 20cm in breedte vd kofferbak dus vrij fors verschil maar dat is puur vanwege de kofferklep scharnieren vrees ik .
Beetje lastig bijkomen maar zie plaatje (is van een T6 maar dat maakt niet zoveel uit). De aangegeven ophangpunten hangen aan 2 rubbers. Die moet je inspuiten met siliconenspray.J33Bee schreef: ↑19.05.2022 - 16:23Hmm das iig fijn als dit hetzelfde betreft! Heb je toevallig een foto waar je dan precies zit?Risrael schreef: ↑19.05.2022 - 16:01Ah eindelijk iemand met dezelfde klacht. Ik heb het weg gekregen. Het betreft hier de twee rubbers achter waar de uitlaat in hangt. Even ruim inspuiten met siliconenspray en het is weg.J33Bee schreef: ↑19.05.2022 - 09:18 In de hedendaagse cancelcultuur een gedurfde topic titel uitgekozen![]()
De eerste S60 had de scharnieren aan de buitenkant: meer binnenruimte, maar weer een kleinere toegangsopening vergeleken met de scharnieren aan de binnenkant (S60 2e en 3e generatie).
Inderdaad. Ik vind de scharnieren van die eerste generatie nog steeds een mooi stukje techniek om te zien. En verschillende modellen van gehad, en nooit een probleem mee gehad in die tijd.
arnoud schreef: ↑22.05.2022 - 21:04 Ook over de bladveren van de huidige generatie heb ik geen klachten qua comfort en rij-gedrag. Ja, het is een beetje simpele techniek, maar het doet wat het moet doen.
[/quote
De achterwiel ophanging kon simpel en daardoor ruimtebesparend gemaakt worden dankzij die bladveer; die laatste is alles behalve simpel: het composiet materiaal moet de juiste veereigenschappen hebben en uiterst betrouwbaar zijn bovendien.