Oke top, dank! Ga ik naar kijkenRisrael schreef: ↑21.05.2022 - 16:52Beetje lastig bijkomen maar zie plaatje (is van een T6 maar dat maakt niet zoveel uit). De aangegeven ophangpunten hangen aan 2 rubbers. Die moet je inspuiten met siliconenspray.

Oke top, dank! Ga ik naar kijkenRisrael schreef: ↑21.05.2022 - 16:52Beetje lastig bijkomen maar zie plaatje (is van een T6 maar dat maakt niet zoveel uit). De aangegeven ophangpunten hangen aan 2 rubbers. Die moet je inspuiten met siliconenspray.
Jawel, maar ik heb altijd sportonderstellen. Op de passat ook en die deed het wel iets, terwijl dat onderstel redelijk gelijk was qua hardheid.raspaardje schreef: ↑23.05.2022 - 09:37 Dat niet deinen en die stabiliteit is wel een gevolg van je sportonderstel...![]()
..ok zonder sportonderstel vind ik het overhellen in een snelle bocht minimaalraspaardje schreef: ↑23.05.2022 - 09:37 Dat niet deinen en die stabiliteit is wel een gevolg van je sportonderstel...![]()
Dwarsrichel in bocht (b.v. bij Oudenrijn de fly-over van A2 uit richting Amsterdam naar A12 richting Arnhem) is altijd even wiebelen om de lengte-as..raspaardje schreef: ↑23.05.2022 - 18:02 Dat is ook zo, Ab S.
Het verschil wordt vaak alleen opgemerkt in extremere situaties: bijvoorbeeld bepakt en bezakt op hoge snelheid een bocht ronden en dan zo'n leuke dwarsrichel tegenkomen.
Hoe gedraagt een auto zich dan? Hoe verwerkt het onderstel situaties waarin de marges beperkt zijn?
..ik weet niet of hardere dempers daartegen helpen; het gaat om een rotatie om de lengte-as (yaw in vliegtuigtermen); ik vermoed dat je dat alleen wegkrijgt met een achteras waarbij de wielen volledig parallel blijven (?)raspaardje schreef: ↑24.05.2022 - 09:43 Ja, die ken ik goed.
Hoe zeker voelt een auto in dat soort situaties?
Een R-Design onderstel is absoluut niet de heilige graal, het kan natuurlijk nog een stuk beter, maar over het algemeen helpen sportievere dempers en een dikkere stabi in dit soort omstandigheden de auto in één keer te laten "landen" na het uitveren.
Dit is het niet. Het geluid lijkt bij nader inzien ook meer van voor te komen ter hoogte/net achter het voorwiel.Risrael schreef: ↑21.05.2022 - 16:52Beetje lastig bijkomen maar zie plaatje (is van een T6 maar dat maakt niet zoveel uit). De aangegeven ophangpunten hangen aan 2 rubbers. Die moet je inspuiten met siliconenspray.
Voor dat laatste zou dan toch ook een stabilisatorstang achter kunnen dienen?
Ik geloof Jelmer op zijn woord hoor!wasbeer2006 schreef: ↑29.05.2022 - 15:52 Nou hier is toch duidelijk een stabi te zien, of hou zien degene dat die dachten dat er geen zat?