
Dit wel een mooi gelabelde AWD
https://www.lacentrale.fr/auto-occasion ... 62501.html
Mocht dat met de taal niet lukken dan kan dat gok ik wel tijdens het bezoekje aan Obbe en Co.Bover schreef: ↑11.06.2022 - 13:17 Johan ik kan niet wachten en ben al begonnen met de Nederlandse web bedienings handleiding te bestuderen. Lijkt wel een 'airplane take off check'![]()
Ik zag wel taal in het menu staan maar weet nog niet of ik kan schakelen in de XC naar van Franse taal naar Nederlands. Het gaat redelijk goed in het Frans maar in m'n moerstaal in de XC lijkt me prettiger.
Ik verheug me enorm op de overdracht en tot nu gaat het goed met de verkoper XC die op zijn beurt weer uitkijkt naar de levering van een V90 2017 van rond de 57 mille. ( op internet zijn koop gezien en weer super full option bak met 57.000km op de teller voor 57.750n (Als dat de V90 is die gekozen is.)
Ik begrijp ook dat er een soort Volvo call opzit die de eigenaar identificeert. Moet hem dus vragen om dat systeem te stoppen of gaat dat automatisch? Ikheb nog veel te leren maar dat is leuk.
Mijn zoon komt over twee weken helpen poetsen en XC interieur leer mooier maken tussen het schoolbussen door...Heerlijke vooruitzichten en ben echt blij!
Jammer is dat we met onze senior de XC gaan ophalen en we gescheiden de terugweg aanvaarden achter elkaar rijdend...Tja ik gun mijn lief de eerste rit...We gaan het zien.....( of ieder een stuk van de kleine vier uur terugweg...)
Ter voorbereiding van de aankomende zaterdag en de komende 10 jaar gebruik ik dit topic van Johan als les materiaal. De Haldex heb ik al voorbij zien komen met dringende advies de olie e verversen ( mijn XC is 2012 met Haldex 5 meen ik )en nu zie ik lek preventie...Tjonge jonge met mijn senior rij ik gewoon in de rondte en de XC heeft wel wat andere aandacht nodig vrees ik.DB200 schreef: ↑12.10.2019 - 21:14 Vandaag heb ik (eindelijk) Volvo sealing strip 9154842 geplaatst. Was slechts EUR 14,21 incl. BTW. Ontvetten heb ik gedaan met ouderwetse spiritus.
Met dank aan VolvoSweden voor de instructies: en HansEindhovenV70 voor het delen van de tip viewtopic.php?t=83033.
Tussen euro5 en euro6 zit m.i. geen verschil vwb. levensduurverwachting. Ik denk dat het gedrag van de berijder en het onderhoud belangrijker is en meer invloed heeft. Start/stop kun je laten wegprogrammeren. Ik heb dat niet gedaan. Na het starten druk ik even op dit knopje en dan heb ik er geen last meer van. Een kwestie van gewenning. De 5 cilinders zijn nog zonder ad-blue, ik dacht dat dit ergens in oktober 2018 door Volvo is ingevoerd op de VEA diesels (4 cilinder).
Dit is een V90cc geen V90
DB200 schreef: ↑13.06.2022 - 10:21 Tussen euro5 en euro6 zit m.i. geen verschil vwb. levensduurverwachting. Ik denk dat het gedrag van de berijder en het onderhoud belangrijker is en meer invloed heeft. Start/stop kun je laten wegprogrammeren. Ik heb dat niet gedaan. Na het starten druk ik even op dit knopje en dan heb ik er geen last meer van. Een kwestie van gewenning. De 5 cilinders zijn nog zonder ad-blue, ik dacht dat dit ergens in oktober 2018 door Volvo is ingevoerd op de VEA diesels (4 cilinder).
Mijn opa had er een, ik mocht meestal starten aan de trekknop.DB200 schreef: ↑19.07.2022 - 18:44 Vandaag voor de laatste keer APK op de 200D.
Gekeurd door onafhankelijk APK keuringstation Warnders in Hoogeveen.
Toppers, ze kwamen paar kleine puntjes tegen en hebben het gelijk verholpen, een euvel had ik al 20 jaar maar zowel ikzelf als diverse garages konden het nooit vinden.
Als je niet weet hoe zo'n trekstarter werkt, dan krijg je hem niet van zijn plek, echt grappig als mensen er achter komen dat de sleutel op contactstand niet verder wil draaien om te starten (dat was bij Mercedes pas einde 1974 bij de introductie van de 3 liter 5 cilinder diesel met maar liefst 80pk). En het handgas draaiknopje, herinner jij je dat nog? Dat zoutvaatje wordt trouwens tijdens het voorgloeien, flink warm. Je kunt je vingers er aan branden als je zou willen
Mooie herinneringen aan je opa. Dit "rijdend milieudelict" zoals de groene evangelisten deze beauty noemen, gaat zeker niet weg. De laatste APK omdat in 2023 de auto 50 jaar oud wordt. Een auto van 50 jaar en ouder is vrijgesteld van de APK. Zelf had ik dat als overheid niet gedaan, maar dit terzijde.
Jazeker weet ik dat allemaal nog! Het "kraantje"voor het stationair toerental.DB200 schreef: ↑20.07.2022 - 07:53 Als je niet weet hoe zo'n trekstarter werkt, dan krijg je hem niet van zijn plek, echt grappig als mensen er achter komen dat de sleutel op contactstand niet verder wil draaien om te starten (dat was bij Mercedes pas einde 1974 bij de introductie van de 3 liter 5 cilinder diesel met maar liefst 80pk). En het handgas draaiknopje, herinner jij je dat nog? Dat zoutvaatje wordt trouwens tijdens het voorgloeien, flink warm. Je kunt je vingers er aan branden als je zou willen .