Ik heb mijn V50 van begin januari, is het afgeraden om in een carwash te gaan om hem es extra te laten blinken? Is wel geen carwash met borstels, maar met (op z'n vlaams) 'zeem-vellen', die normaal geen krassen maken.
Ik vraag dit omdat ik mijn voorruit met niks proper krijg, heb nu al strepen, zoals vele na 1 maand, maar ik heb ook kleine vlekjes op mijn raam, precies alsof ik in de zomer onder een boom heb gestaan die hars verliest.
Iemand een idee of suggestie? Want word gek van die slechte ruitenwissers...
Nieuwe wagen in carwash?
-
- 2nd Gear member
Hey Pritchard ik heb hetzelfde probleem...
Mijn ruit was zo vies dat ik er met moeite nog kon door zien. Ook strepen en precies vetplekken. Met de Volvo ruitensproeier kreeg ik ze niet eens schoon. Ik ben toen ff gestopt en heb toen ruitensproeier vloeistof over de ruit gegoten die ik nog in mijn koffer had staan van mijn vorige wagen. Van Shell of weet ik veel wat... De ruit was ineens proper.
Ik veronderstel dat het wel aan de ruitensproeier vloeistof van Volvo ligt... :-k

Mijn ruit was zo vies dat ik er met moeite nog kon door zien. Ook strepen en precies vetplekken. Met de Volvo ruitensproeier kreeg ik ze niet eens schoon. Ik ben toen ff gestopt en heb toen ruitensproeier vloeistof over de ruit gegoten die ik nog in mijn koffer had staan van mijn vorige wagen. Van Shell of weet ik veel wat... De ruit was ineens proper.
Ik veronderstel dat het wel aan de ruitensproeier vloeistof van Volvo ligt... :-k
- Pritchard
- 5th Gear member
Ja, dat is het, het zijn inderdaad precies kleine vetvlekjes, ik had dat eerst niet, pas toen ik voor het eerste de sproeiers gebruikte, had ik het zitten...
Gebruik je nu vloeistof van een ander merk? Shell?
Gebruik je nu vloeistof van een ander merk? Shell?
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik gebruik al jaren een combinatie van 4 delen water, een deel brandspiritus (tegen de vrieskou) en dan gewoon wat afwasmiddel.
Werkt prima, alleen klagen de kinderen bij het sproeien over de spiritus lucht.
Werkt prima, alleen klagen de kinderen bij het sproeien over de spiritus lucht.
Sinds 6 april 2006 v50 2.0d, edition 2 Deep Blue solid