eerste proefrit

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
immaculatae
2nd Gear member
Contacteer:

vanmiddag een eerste rit gemaakt in die v50. Wat een luxe en wat een power. Het was de eerste keer dat ik in een diesel zat van volvo. Maar wat een trekkracht en een stilte in de auto. Was bij rutten in boxmeer.
Kost me toch engszins moeite als ik op dit forum lees dat de leasemaatschappij enz.... moet hem helemaal zelf betalen. Maar zal moeilijk zijn om niet tot de overstap over te gaan. Je want je van de vorige eeuw naar deze eeuw (wat natuurlijk ook :wink: )
groet

joep
sanco
5th Gear member

We rijden niet allemaal in een lease Joep, dus ik heb me hier ook wel eerst even bezonnen, maar nog geen dag spijt gehad. Alhoewel, dezelfde power vind je terug in de focus, de 407 en 307. daarnaast zijn er natuurlijk legio andere merken met fijne diesels. De technologie is volwassen geworden. Enige nadeel van die andere merken en motoren is dat de verpakking en overige inhoud "iets" minder mooi is vind ik persoonlijk...maar dat is ieder zijn smaal..
tsja..welkom bij de club zou ik zeggen!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
immaculatae
2nd Gear member
Contacteer:

Geloof gelijk dat je die power in die andere auto's terug vindt. Ben het helemaal met je eens dat het in dit geval om de verpakking gaat. En natuurlijk is het allemaal emotie... maar wat zou het leven zijn zonder die emotie.... (en natuurlijk de veiligheid, zuinigheid, enz....) :P
VOuLezVOus
1st Gear member

Hallo,

Een tip. Als je je eigen zuurverdiende centen aan een auto uitgeeft en niet (zoals velen onder ons) een firmabak onder je kont krijgt... ga niet af op één testrit van 10 minuten. Je moet een wagen echt wel eens een dag onder handen krijgen om te weten welk vlees je in de kuip hebt. Heb helaas al heel wat (vervang)auto's gehad en geloof me... een auto die het eerste half uur als super aanvoelt kan na één uur rot vervelen. Of dan ontdek je de onhandige opbergruimte of een windgevoeligheid boven de 120 km/h, of een te zenuwachtige motor. Heb zelf een dag of twee met een V50 2.0D gereden - een basisversie - en vond het een eerder droog aanvoelende wagen. Voelt zéér betrouwbaar aan, maar persoonlijk mis ik wat "emotie" in de wagen. Ik zou zeker niet mistevreden zijn als mijn baas mij verplicht een V50 al lease te nemen, maar om zelf mijn centen eraan uit te geven... daar zou ik nog even over moeten nadenken. Misschien wel... maar ik ben à priori zeker niet overtuigd na een rit van 2 dagen.
VOuLezVOus
2004 S60 D5
2007 V70 2.4D
immaculatae
2nd Gear member
Contacteer:

weet je wat het probleem is, de volgorde van de auto's tot nu toe: volkswagen golf 1,7 (begin jaren 80), renault 5 1,1l, mazda 323 1,3 (volgens de consumentebond een auto met heel weinig problemen, behalve die van ons),dan een volvo 440 om te besluiten met een volvo v40.... en ze rijden zo lekker.... ::oops:
Sinds 6 april 2006 v50 2.0d, edition 2 Deep Blue solid
depeljo
2nd Gear member

Rijden met een eigen S40 1.6D, en binnenkort komt er een V50 2.0D bij, dan wel als leasewagen (firma). Toegegeven, als het op de eigen centen aankomt kan je maar beter goed testen, en 100% overtuigd zijn.
moosev50
3rd Gear member

Hoi Joep,

Zelf ben ik ook overgestapt van een V40 naar de V50. We hebben met enorm plezier 6 jaar in de V40 gereden. Maar toen daar bijna 300000km opstond vonden we het wel genoeg voor de 2l benzine motor. We hebben nu de v50 met 2.0 diesel motor en zijn er zeer tevreden mee. Ik heb de auto prive en heb dan ook lang nagedacht over de verschillende (fabrieks) opties. Je wilt tenslotte niet 10 jaar in een auto rijden die niet voldoet aan je wensen. Uiteindelijk zit het meeste er nu wel op. (stoelverwarming, xenon, automatische niveauregeling, regensensor, sportstuur met alu inleg, 17"velgen, etc,etc.) Dat lijkt misschien allemaal overbodig, maar het vergroot het plezier in het rijden met de auto enorm. Meer waar voor je geld dus!
Voor de telefoon hebben we gekozen voor een Parrot, bevalt goed, zoek maar eens op Parrot en v50 op het forum, krijg je genoeg info.
V50 2.0D Brilllant Bleu[Verkocht]
the fonz
4th Gear member

Daarbij Joep, zoal sje wellicht weet een volvo is for live.... Neej maar even serieus. Een volvo is een duurzame auto die zoals Moose al meldt, best lang meegaat.

Als je hem prive moet kopen is het misschien ook veel goedkoper om een tweedehands te kopen die zo goed als nieuw is. Denk heirbij aan versie die iets van de 30.000 gelopen heeft of dergelijke. Deze schelen toch al aanzienlijk. En zeg nu zelf, die paar duizend euro zijn toch meegenomen. Tenminste, dat zou ik doen. Wellicht dat iemand anders je hieromtrent een beter advies over kan geven. Succes!
Maurice

Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...

Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
immaculatae
2nd Gear member
Contacteer:

Dank je wel, maar wilde gewoon een keer in mijn leven alle details willen kiezen. Je hebt gelijk: financieel en rationeel zou het slimmer zijn om een tweede hands te kopen... maar dan zou ik die emotie van een nieuwe auto met alles wat ik wil en vooral het moment dat de auto geleverd wordt en je voor het eerst de lseutel in het contact stopt, hem omdraaid en de motor gaat lopen, missen. Ik weet het, het is allemaal emotie.... ::?
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ook emotie heeft z'n prijs :-)
Ik heb al heel wat nieuwe auto's gehad en geloof me, na 5 minuten zijn ze al niet nieuw meer :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
immaculatae
2nd Gear member
Contacteer:

Ik weet het, onderzoek heeft aangetoond dat alles wat nieuw is na uiterlijk 6 weken totaal "ingeburgerd" is. Maar je schrijft al dat je al de nodige nieuwe auto's hebt gehad. Ik wil dit gewoon een keer in mijn leven doen. :)
the fonz
4th Gear member

Joep, ik begrijp je standpunt. Je gezonde verstand zegt ook wat anders, maartoch. Maar als je zoiets hebt van, ik wil dat meemaken, dan moet je dat denk ik doen. Het heeft geen zin om je dat uit het hoofd te praten. Ook al rijd je dan in een volvo, toch zul je wellicht denken, hij is toch niet nieuw.

Hopelijk mak je een verstandige keuze in je aankoop. Toch zou ik de prijzen eens naast elkaar leggen
Maurice

Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...

Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
JW71
2nd Gear member

Deze auto is mijn eerste nieuwe, en ondanks dat de vorige prima auto's waren en goed reden vind ik een hele nieuwe toch geweldig. Alles zelf gekozen (kleur, wielen, etc.). Een berichtje krijgen dat je auto net van de band gerold is. Km-teller op 6km. Echt goed.

Ik heb ook getwijfeld. Onze V40 was 7 jaar oud en had bijna 200.000 km gereden en kon er zeker nog 100.000 bij doen. Auto had nooit problemen maar was een benzine. De afgelopen 3 jaar reed ik 50.000 km/jr en dat zal nog wel even zo blijven dus toch maar een diesel. Ik wilde ook een V50. Ik vond het gat tussen een jaar of bijna jaar oude en een nieuwe te klein. De 2de handsen hadden minstens 30.000 km gereden bovendien waren er toen vooral veel met dusdanig veel extra's dat ze duurder waren dan een nieuwe.

Eerst was ik van plan deze auto te houden en er een jaar of 6 mee te blijven rijden, maar dat is me inmiddels van verschillende kanten afgeraden. Beter om na 3 jr en 150.000 km inruilen tegen een redelijke prijs dan na 6 jr en 300.000 km en compleet afgeschreven. Dan is het gat naar een nieuwe of jong gebruikte weer enorm. Maar goed de tijd, en de spaarpot, zal het leren.
V60 D4 Kinetic
andy1980
2nd Gear member

ik heb de mijne overgekocht van mijn vriendin haar broer, hij had 20100 km en in maart is hij 2 jaar oud, nieuwprijs was 28000 euro en ik heb hem gekocht voor 20000 euro. ik heb in het verleden al 3 nieuwe wagens gehad en toch was het nu ook uitkijken wanneer de auto in mijn bezit werd.
immaculatae
2nd Gear member
Contacteer:

och ben het echt met iedereen eens als je rationeel kijkt naar de beste manier om een auto te kopen. Dan moet je eigenlijk gewoon geen nieuwe kopen. Zegt ook de consumentenbond. Maar ja, niet alles in het leven is rationeel. Was toen ik de V40 2de hands kocht ook erg in mijn nopjes. ::?
asta
5th Gear member

Wij hebben onze S40 model 2003 (bj half 2006) ook tweedehands gekocht.
Het is al gezegd, er zaten enorm veel opties op maar ik had het niet nieuw gekocht.
Nu we erin rijden zijn al die opties wel erg leuk en maken het rijden erg plezierig, en dat voor een aanzienlijk lager bedrag dan een nieuwe.
Ok er staan bij het krijgen van de auto 25.000 km op de teller maar dat is absoluut niet te merken als je hem start hij lijkt wel nieuw.
Over nieuw gesproken, ze ruiken dan nog zo lekker en dat zeker met leder.
Wij weten het wel, laten er maar genoeg zijn die nieuw kopen dan nemen wij hem wel over (-;
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
immaculatae
2nd Gear member
Contacteer:

Wij weten het wel, laten er maar genoeg zijn die nieuw kopen dan nemen wij hem wel over (-;
Zal aan je denken maar wil er in ieder geval 10 jaar mee rijden en dan zal er wel wat meer dan 25000 op de teller staan ::?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”