Ik probeerde een eerder bericht te bewerken maar dat lukte niet dus bij deze een algemeen topic over wat ik wel en niet met "mijn" 240 kan doen. Laatste spam topic dus.
Als dit elders hoort, graag laten weten of verplaatsen.
Met name de achterramen zou ik elektrisch willen maken. Past het raamwerk van een 91'er in? En is dit goed te doen? De voorramen wil ik eigenlijk gewoon met de slinger blijven bedienen (kan zeker niet beide?)
Een open dak. Ik heb hele mooie after market panorama daken gezien. Is dit een absolute no go of moet ik gewoon doen wat ik wil?
Airco. Eigenlijk niet echt een must maar als ik dit relatief simpel uit een sloper kan overzetten is het wellicht iets om naar te kijken. Nieuw schijnt het 2000+ te kosten. Is dit vanuit een sloper toe doen of is dat echt af te raden?
Opties Volvo 240
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20806
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Wil je de "waardevastheid" behouden is een aftermarket panodak een absolute NoGo. Hoe mooi ook.
Originele airco van sloper kan. Echter legaal bijvullen zal vrijwel onmogelijk zijn. Zal ook een aardig extra kostenplaatje opleveren. Een goed geïnstaleerde aftermarket airco met de juiste originele bedieningsknoppen is beter.
Elektrische ramen achter geen probleem met de juiste "stukken" van de sloop of een donorauto. Wel even extra kabels trekken bij een vroeg exemplaar.
Originele airco van sloper kan. Echter legaal bijvullen zal vrijwel onmogelijk zijn. Zal ook een aardig extra kostenplaatje opleveren. Een goed geïnstaleerde aftermarket airco met de juiste originele bedieningsknoppen is beter.
Elektrische ramen achter geen probleem met de juiste "stukken" van de sloop of een donorauto. Wel even extra kabels trekken bij een vroeg exemplaar.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12956
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Dat panoramadak zou ik nog wel willen, maar mijn vrouw wil het niet
. Is iemand op internet die heel netjes, voor ik meen €500, gebruikte Twingodaken inbouwt.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30175
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ik vind zo'n aftermarket dak niet zo fraai.
Onze 240Turbo heeft een origineel stalen schuifdak, wel handbediening met slinger maar is veel fraaier.
Onze 240Turbo heeft een origineel stalen schuifdak, wel handbediening met slinger maar is veel fraaier.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 04.07.2022 - 10:19
Zie dat maar eens te vinden EN netjes over te zetten.

Mijn grootste obstakel is, dat alles elektrisch is. Bij deze auto hoort een slinger.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Wanneer je een originele airco wilt inbouwen is het aan te raden dat je al een zgn, combined unit hebt. Ventilatie bediening is dan met drie knoppen in de middenconsole die de luchtkleppen in de ventilatiekanalen pneumatisch bedienen. Het blijft los hiervan toch een stevige klus.
Nog even los van het op druk zetten met legaal koelmiddel zoals @v480-S60 aangeeft, maar daar zijn wel oplossingen voor, eventueel ombouw naar toegestaan koelmiddel, ik dacht dat vanaf MY 93 nu nog toegestaan is.
De onderstel-aanpassingen zijn volgens mij gasgevulde schokdempers en dikkere stabi's. (GLT's voor de Turbo's kwamen) De latere GLT's hebben die gasgevulde schokdempers niet meer, toen was het GLT meer een uitrustingspakket met zwart accenten, Vigro's, zwarte gril en breedrib fluwelen zetelbekleding.
Nog even los van het op druk zetten met legaal koelmiddel zoals @v480-S60 aangeeft, maar daar zijn wel oplossingen voor, eventueel ombouw naar toegestaan koelmiddel, ik dacht dat vanaf MY 93 nu nog toegestaan is.
De onderstel-aanpassingen zijn volgens mij gasgevulde schokdempers en dikkere stabi's. (GLT's voor de Turbo's kwamen) De latere GLT's hebben die gasgevulde schokdempers niet meer, toen was het GLT meer een uitrustingspakket met zwart accenten, Vigro's, zwarte gril en breedrib fluwelen zetelbekleding.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)