Volvo Cars rapporteerde vandaag een verkoop van 44.664 auto’s in juli, een daling van 21,5% ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. De vraag naar auto’s van het bedrijf blijft robuust, vooral voor het Recharge gamma van volledig elektrische en plug-in hybride auto’s.
De verkoop in juli had nog steeds te lijden onder de leveringsbeperkingen die nog van de vorige maand dateerden door de Covid-gerelateerde lockdowns in China. Dit had vooral gevolgen voor de detailhandelverkopen van Recharge auto’s in die maand en zal naar verwachting ook in het lopende kwartaal gevolgen hebben voor de detailhandelverkopen.
De Recharge auto’s waren goed voor 21,5% van de verkoop in juli. Het aandeel van volledig elektrische auto’s bedroeg 3,5%. Voor het volledige jaar 2022 blijft de doelstelling een dubbelcijferig aandeel volledig elektrische auto’s te hebben.
Zoals onlangs meegedeeld, blijft Volvo Cars een duidelijke verbetering zien in de stabilisering van zijn toeleveringsketen, waarbij juli de positieve trend in de productie bevestigd die al in juni werd waargenomen. Mits deze normalisering aanhoudt, verwacht de onderneming dat de productie in de komende maanden geleidelijk zal toenemen.
Op grond van deze verwachte verbetering voorziet de onderneming dat de detailverkoop voor het volledige jaar 2022 gelijkmatig of lichtjes zal dalen in vergelijking met de volumes in 2021.
In juli werden in Europa 15.893 auto’s verkocht, een daling van 21,9% in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar. De verkoop van Recharge auto’s was goed voor 39,9% van de totale verkoop in de regio tijdens de maand juli.
De verkoop in China steeg in juli met 6,4% tot 15.487 auto’s in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar.
Volvo Cars’ best verkochte model voor de maand was de XC60 met een verkoop van 16.261 auto’s (2021: 19.132 eenheden), gevolgd door de XC40 met 10.640 auto’s (2021: 16.097) en de XC90 met 7.764 auto’s (2021: 9.694).
De verkoop in Nederland daalde met 17,6% ten opzichte van vorig jaar naar 22.068 registraties. De EV markt stijgt echter met 20% in de maand. Opvallend hierbij is dat de PHEV markt een daling laat zien van 18%. Hieruit kan geconcludeerd worden dat de EV markt belangrijker wordt. Het marktaandeel van Volvo bedraagt 4,2%. Volvo is het nummer 1 premium merk van de maand juli en behoudt de positie van nummer 1 stekkermerk in Nederland.
Volvo Cars meldt verkoop van 44.664 auto's in juli
In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40427
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ben
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ FAQ over de werking van het forum
- ↳ Berichten van en over Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- Alleen voor leden
- ↳ Alleen voor leden
- ↳ Even Voorstellen
- ↳ Het fotoalbum
- ↳ Foto van mijn Volvo
- ↳ De Volvo Forum Trofee
- ↳ De projecten
- ↳ Persoonlijke weblogs
- ↳ Entertainment
- ↳ Familieberichten
- ↳ Banenbeurs
- ↳ Evenementen
- ↳ Volvo-Forum reizen
- ↳ Voorbije evenementen
- ↳ Evenementen zonder datum
- ↳ Volvo verzamelingen
- ↳ De miniaturen - Volvo modelauto's
- ↳ Publicaties
- ↳ Volvomobilia
- ↳ Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- ↳ VOLVO-Forum marktplaats
- ↳ Gevraagd
- ↳ Volvo (auto) te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo onderdelen te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo documentatie te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvomobilia te koop - met foto en prijs!
- ↳ Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Lynk & Co
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ De 480
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2008
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2006
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX60
- ↳ EX90
- ↳ ES90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- ↳ Volvo On Call
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- Berichten van Sponsors
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Berichten van Sponsors