440
-
- 5th Gear member
sloop onderdelen halen en omzetten
uit laten lijnen verder.
ja het is het goedkoopste, in ieder geval goedkoper dan de afschrijving het eerste op iedere andere auto die je koopt.
Wim
uit laten lijnen verder.
ja het is het goedkoopste, in ieder geval goedkoper dan de afschrijving het eerste op iedere andere auto die je koopt.
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 1st Gear member
Bij nadere inspectie blijkt dat het omhangingspunt van de draagarm aan het subframe ook krom is. Dus dat zal een nieuwe vooras betekenen?
Een sloopas zal het probleem niet zijn, maar heeft iemand enig id wat een garagebedrijf in rekening brengt voor het omzetten van de as?
Dagje werk? Dus 500euro? Iemand ervaring mee?
Groetjes, Jacco
Een sloopas zal het probleem niet zijn, maar heeft iemand enig id wat een garagebedrijf in rekening brengt voor het omzetten van de as?
Dagje werk? Dus 500euro? Iemand ervaring mee?
Groetjes, Jacco
- burnerchief
- 1st Gear member
hallo
zal inderdaad dagje werk zijn zou eens rond gaan bellen als ik jou was voor een prijs opgave maar een subframe met draagarmen incl montage denk ik richting duizend euro
oant sjen
brant
zal inderdaad dagje werk zijn zou eens rond gaan bellen als ik jou was voor een prijs opgave maar een subframe met draagarmen incl montage denk ik richting duizend euro
oant sjen
brant
adverteer gratis op http://www.freetrader.nl
Volvo s40 1.8 vialle lpi 1998
Chrysler lebaron 2.2 turbo cabrio 1984
Lincoln Town Coupé V8 400 cu 1978

Volvo s40 1.8 vialle lpi 1998
Chrysler lebaron 2.2 turbo cabrio 1984
Lincoln Town Coupé V8 400 cu 1978

- Volvo driver
- 1st Gear member
hallo,
wat u beschrijft heb ik zelf ook meegemaakt. ik heb het op de volgende manier op weten te lossen:
- bij een demontagebedrijf een gebruikt subframe incl. draagarmen en rehcter fusestuk gekocht (50 euro).
- andere velg met band gekocht (20 euro)
- zekerheidhalve ook een andere stuurhuis met bekrachtiging gekocht. (50 of 60 euro).
let vooral bij het subframe op dat ze je een goed exemplaar verkopen en niet eentje met roestplekken! subframe van 1.9td PAST NIET dus zorg dat ze je die niet verkopen!!!
verder heeft mij het ombouwen van het subframe, fusestuk, uitdeuken van het spatscherm RV €300 euro gekost bij een beunhaas (docent autotechniek).
het stuurhuis bleek achteraf gelukkig niet beschadigd te zijn.
de totale kosten zijn dus eigenlijk rond de €375 euro geweest.
ik ga ervan uit dat ik het gekochte stuurhuis nog eens een keer verkoop
Wat verder belangrijk is wat betreft veiligheid en om achteraf hoge kosten te besparen:
-controleer ook of de remschijven nog recht zijn.
-controleer het stuurhuis (mbt. speling) doe dit voordat je het nieuwe subframe monteert, anders moet het subframe weer opnieuw gedemonteerd en gemonteerd worden om het stuurhuis te vervangen!!
-controleer de velg en band.
- controleer of het motorblok niet dusdanig ver verschoven is dat de riemen en dergelijke beschadigd zijn.
als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
wat u beschrijft heb ik zelf ook meegemaakt. ik heb het op de volgende manier op weten te lossen:
- bij een demontagebedrijf een gebruikt subframe incl. draagarmen en rehcter fusestuk gekocht (50 euro).
- andere velg met band gekocht (20 euro)
- zekerheidhalve ook een andere stuurhuis met bekrachtiging gekocht. (50 of 60 euro).
let vooral bij het subframe op dat ze je een goed exemplaar verkopen en niet eentje met roestplekken! subframe van 1.9td PAST NIET dus zorg dat ze je die niet verkopen!!!
verder heeft mij het ombouwen van het subframe, fusestuk, uitdeuken van het spatscherm RV €300 euro gekost bij een beunhaas (docent autotechniek).
het stuurhuis bleek achteraf gelukkig niet beschadigd te zijn.
de totale kosten zijn dus eigenlijk rond de €375 euro geweest.
ik ga ervan uit dat ik het gekochte stuurhuis nog eens een keer verkoop
Wat verder belangrijk is wat betreft veiligheid en om achteraf hoge kosten te besparen:
-controleer ook of de remschijven nog recht zijn.
-controleer het stuurhuis (mbt. speling) doe dit voordat je het nieuwe subframe monteert, anders moet het subframe weer opnieuw gedemonteerd en gemonteerd worden om het stuurhuis te vervangen!!
-controleer de velg en band.
- controleer of het motorblok niet dusdanig ver verschoven is dat de riemen en dergelijke beschadigd zijn.
als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
- sebaswijk
- 2nd Gear member
- Contacteer:
HEEY
jaah ik heb het precies het zelfde gehad draagarm en as krom links voor met mijn 440 van 1994 td
ik heb hem helemaal zelf vervangen ,maar reken erop het zit wel een dag werk in !!!
je moet de wiel erafhalen dan remschijf en wiellager en stuurstang en fusee voor de draagarm loshalen veerpoot bij de remmerij los halen dan kun je draagarm en as weg halen en andere eronder zetten . :?
als je vragen heb kun je mij wel weer berichtje sturen ik wil je wel ermee helpen
gr sebastiaan
ALTIJD FLUITEND NAAR JE WERK MET JE TURBO EROP
jaah ik heb het precies het zelfde gehad draagarm en as krom links voor met mijn 440 van 1994 td
ik heb hem helemaal zelf vervangen ,maar reken erop het zit wel een dag werk in !!!

je moet de wiel erafhalen dan remschijf en wiellager en stuurstang en fusee voor de draagarm loshalen veerpoot bij de remmerij los halen dan kun je draagarm en as weg halen en andere eronder zetten . :?
als je vragen heb kun je mij wel weer berichtje sturen ik wil je wel ermee helpen
gr sebastiaan

- sebaswijk
- 2nd Gear member
- Contacteer:
OH JAH
ik heb nog goede steekas liggen rechter en de linke van mijn vorige volvo 440 waar ik ongeluk mee heb gehad acterkant helemaal inelkaar .
mocht je belang bij hebben mag je mij wel berichtje opsturen.
gr sebastiaan

ik heb nog goede steekas liggen rechter en de linke van mijn vorige volvo 440 waar ik ongeluk mee heb gehad acterkant helemaal inelkaar .
mocht je belang bij hebben mag je mij wel berichtje opsturen.
gr sebastiaan

- sebaswijk
- 2nd Gear member
- Contacteer:
SORRY AANDRIJF AS :oops: :oops:
LINKER EN RECHTER
LINKER EN RECHTER
-
- 1st Gear member
Bedankt zover voor de tips en reacties. Ik ben nu bezig met iemand die gaat proberen de boel te vervangen. Ik hou jullie op de hoogte, en wellicht heb ik jullie hulp nog nodig! Bedankt!
Gr Jacco
Gr Jacco
Volvo 440 1.8 Sportline '96
Ford GP Jeep '41
Ford GP Jeep '41
-
- 4th Gear member
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL