Hoi,
Ik ben bezig met het uitzoeken & bestellen van een nieuwe auto en heb mijn oog laten vallen op een V70 in de Edition Classic uitvoering. Om echter de kosten een beetje in de hand te houden (=lease en helaas wel iets bijbetalen) zit ik te denken aan een standaard D uitvoering ipv 2.4D of D5. Nu heeft de dealer natuurlijk geen enkele D staan. De verschillende verkopers hebben een verschillende mening...afijn, je kent het wel. Vandaar hier de vraag. Wie heeft een D of heeft hier ervaring mee en wat kan ik verwachten? De auto hoeft niet supersnel te zijn, maar moet wel fatsoenlijk met het verkeer mee kunnen komen. Ook is het niet de bedoeling dat het motorgeluid al te hevig is.
Dank en groet,
Peter de Wit
Volvo V70 D
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40987
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Zoals ik het zie is de 2.4D er in 126 PK en 163 PK uitvoering.
Je bedoelt dan waarschijnlijk de 126 PK?
Met zo'n auto kom je gewoon goed mee in het dagelijks verkeer.
De 163 PK is de 'oude' D5 zoals ik die heb. In combinatie met een automaat vind ik dat de perfecte combinatie.
Ik zie een gebruikte 126PK staan in Almere: >>>>klik<<<< en kijk ander even bij wat dealer bij jou in de buurt of op volvocars.nl bij selected used cars om er eentje te vinden om in proef te rijden.
Maar.......mooi vooruitzicht, een nieuwe V70 bestellen! Hou ons op de hoogte.
PS. heb je al een leaseofferte bij Volvo zelf aangevraagd?
Mijn ervaring is dat die met betere prijzen kwamen dan andere leasemaatschappijen.
Je bedoelt dan waarschijnlijk de 126 PK?
Met zo'n auto kom je gewoon goed mee in het dagelijks verkeer.
De 163 PK is de 'oude' D5 zoals ik die heb. In combinatie met een automaat vind ik dat de perfecte combinatie.
Ik zie een gebruikte 126PK staan in Almere: >>>>klik<<<< en kijk ander even bij wat dealer bij jou in de buurt of op volvocars.nl bij selected used cars om er eentje te vinden om in proef te rijden.
Maar.......mooi vooruitzicht, een nieuwe V70 bestellen! Hou ons op de hoogte.
PS. heb je al een leaseofferte bij Volvo zelf aangevraagd?
Mijn ervaring is dat die met betere prijzen kwamen dan andere leasemaatschappijen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Ik bedoel idd de 126 PK uitvoering. (hoop dat ik uberhaubt nog de auto kan krijgen die ik wil, want bijna uitverkocht en het nieuwe model is lelijk)
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40987
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Misschien kan Bart Simpson meer zeggen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- V70ORD5
- 4th Gear member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
- Locatie: Hutje op de hei
Als je van plan bent om er een caravan achter te gaan hangen waarmee je ook de bergen mee in gaat. Zou ik persoonlijk toch meer PK's (lees koppel) adviseren.PeterdeWit schreef:Ik bedoel idd de 126 PK uitvoering.
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
- V70ORD5
- 4th Gear member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
- Locatie: Hutje op de hei
Inderdaad moet ik niet over PK's praten maar over koppel. En de tegenwoordige D5 doet het maar liefst met 400Nm
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
- VOuLezVOus
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 10.01.2007 - 20:24
Zoals eerder ergens op dit forum gemeld... tenzij je aan 150 km/u nog een BMW 3 "aan de kant wil zetten" is de keuze tussen 2.4D (of D) en D5 niet zo relevant.
Ik kom van een D5 en ga naar een 2.4D, als ik het goed voorheb verlies ik iets meer dan 10% koppel, wat verwaarloosbaar is...
Het verbruik van de 2.4D ligt ook iets lager...
Ik kom van een D5 en ga naar een 2.4D, als ik het goed voorheb verlies ik iets meer dan 10% koppel, wat verwaarloosbaar is...
Het verbruik van de 2.4D ligt ook iets lager...
VOuLezVOus
2004 S60 D5
2007 V70 2.4D
2004 S60 D5
2007 V70 2.4D
"Als je van plan bent om er een caravan achter te gaan hangen waarmee je ook de bergen mee in gaat. Zou ik persoonlijk toch meer PK's (lees koppel) adviseren."
Ik ben niet van plan een caravan te trekken. Het enige dat in de komende jaren wellicht 1 of 2 keer voor kan komen is een boottrailer, maar dat is dan slechts een heel klein stukje. Koppel is belangrijk, want ik wil graag een beetje redelijk wegkomen vanuit stilstand en zou graag genoeg power willen hebben voor acceleratie bij wat hogere snelheden.
Ik ben niet van plan een caravan te trekken. Het enige dat in de komende jaren wellicht 1 of 2 keer voor kan komen is een boottrailer, maar dat is dan slechts een heel klein stukje. Koppel is belangrijk, want ik wil graag een beetje redelijk wegkomen vanuit stilstand en zou graag genoeg power willen hebben voor acceleratie bij wat hogere snelheden.
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Over koppel en vermogen staat hier overigens nog een aardig artikel.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- VOuLezVOus
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 10.01.2007 - 20:24
Aan NOS:
Als ik me niet vergis heeft de ene 340 Nm en de andere 300 Nm koppel. Verwaarloosbaar dus vanuit mijn standpunt.
Als je natuurlijk een nieuwe D5 met (klopt dit?) 400 Nm naast een 2.4D (of D) van 300 Nm zet, dan scheelt dat wel een ranch of twee.
Ik heb me dit weekend laten wijsmaken door een "goed ingelichte bron" dat alle D5 in 185 pk versie "fabriek-af" worden geleverd en dat de lokale invoerder deze dan downtuned. Uptunen tot 185 pk moet dus kunnen zonder chipset (!) met andere woorden. Mij interesseert het niet zo, maar misschien zijn er wel insiders die hier meer over weten...
Nee hoor. Mijn oude was een S60 D5 uit 2004, dus 163 pk voor België, mijn nieuwe is een MY2008 V70 met dus 126 pk In België nijpen ze er graag wat PK's af om fiscale redenen.NOS schreef:VOuLezVOus,
Jou oude D5 (2004) had dezelfde waarden als de 'nieuwe' 2.4D; 163PK/340NM
Als ik me niet vergis heeft de ene 340 Nm en de andere 300 Nm koppel. Verwaarloosbaar dus vanuit mijn standpunt.
Als je natuurlijk een nieuwe D5 met (klopt dit?) 400 Nm naast een 2.4D (of D) van 300 Nm zet, dan scheelt dat wel een ranch of twee.
Ik heb me dit weekend laten wijsmaken door een "goed ingelichte bron" dat alle D5 in 185 pk versie "fabriek-af" worden geleverd en dat de lokale invoerder deze dan downtuned. Uptunen tot 185 pk moet dus kunnen zonder chipset (!) met andere woorden. Mij interesseert het niet zo, maar misschien zijn er wel insiders die hier meer over weten...
VOuLezVOus
2004 S60 D5
2007 V70 2.4D
2004 S60 D5
2007 V70 2.4D
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 30.01.2007 - 14:14
ik heb ook voor dezelfde keuze gestaan. Uiteindelijk ben ik voor een D gegaan (126Pk) aangezien het financieel aantrekkelijker is en het extra vermogen niet echt nodig is. En misschien kun je altijd nog gaan chippen. Dit is met de 126Pk uitstekend te doen. Mijn V70 komt volgende week.
My'07 V70 Edition Sport - Electric Silver