Bover schreef: ↑06.09.2022 - 12:29
Hoe komt dat altijd de schoonmoeders......
Als je het leer goed behandeld hebt is vaak met lauw water en letterlijk een of twee druppeltjes afwasmiddel genoeg. ( dat druppeltje om de water moleculen te verbinden zodat ze viezigheid kunnen opnemen. )
Bob, alleen al het idee dat mijn leer niet behandeld zou zijn !
Ik behandel het leer af en toe met Turtle Wax Hybrid Solutions Leather Mist. Dit is een mild onderhoudsproduct dat bepaalde oliën bevat die het leer soepel en mooi mat houden. Dus ging ik er vanuit dat mijn zitmeubilair in prima conditie verkeerde. De Leather Mist ruikt heerlijk en is makkelijk aan te brengen. Maar mogelijk is de bescherming niet goed genoeg tegen schoonmoeders. Wanneer deze flacon op is, wil ik overstappen naar Koch Chemie Leather Star. Ik vind het leuk om verschillende producten te proberen en uiteindelijk bij een favoriet product uit te komen voor elke toepassing rondom de auto, maar ook dat evolueert omdat er nieuwe producten op de markt komen. De V90 is m'n paradepaardje, op de Mini test ik soms producten uit en werk ik de oudere of wat tegenvallende producten op (in die laatste categorie : Stjarnagloss Pärla : doet wat het moet doen, maar te arbeidsintensief vind ik; dit product heb ik dan bijvoorbeeld -tot mijn grote tevredenheid- vervangen door Carpro Reload.