Dagverlichting i.c.m. dashboardverlichting

Geproduceerd bij NedCar in Born
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Battlecruiser S80 schreef:Volvo heeft al tientallen jaren (in ieder geval vanaf de 240 en mogelijk al eerder) zijn lichten als dagrijlichten uitgerust (daarom kan je bij Volvo's gerust de 5w-lampjes vervangen door 20w-exemplaren), omdat dat verplicht was (en is) in o.a. Scandinavië. Daarbij heeft men de relais of de electronica aangepast, zodat iedereen gewoon altijd zijn lichten aan kan houden.
Bij het starten gaan inderdaad eventjes de lampen weer uit, maar dat levert geen enkele schade op.
even wat licht gebracht :lol:
ik een pm, en van harte
Battlecruiser
8th Gear member

Dank je Bart! :P :P :P
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
menjo
7th Gear member

Battlecruiser S80 schreef:Dus: zelfs volgens jouw theorie is het niet hebben van dagrijlichten schadelijker voor de lampjes dan het altijd aanhebben.
In mijn theorie staan de lampen nog steeds altijd aan, alleen niet tijdens het starten. Ik probeer ook helemaal niet te betwisten dat je lampen overdag aanhebben beter is, want ik heb ze gewoon altijd aan :)
Ook in mijn vorige auto die geen dagrijlichten had. Daar had ik wel even zelf een waarschuwingstoeter opgebouwd omdat ze aanbleven als je het contact uit deed.
Battlecruiser
8th Gear member

O.K. misverstand dan.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”