Howto: Repareren afgebroken nokjes ECC paneel (V70/S60)

In dit hoofstuk alleen handleidingen. Van een kopie van het instructieboekje tot een fotoreportage.
Elke bericht svp beginnen met de typeaanduiding.
Hier geen prijsvergelijkingen met de dealerprijzen. Je mag wel melden wat je zelf hebt uitgegeven.
Dit topic sluit automatisch. Heb je vragen over het getoonde, meldt je per PB bij de plaatser van de betreffende handleiding. Ook vindplaatsen van onderdelen komen in deze rubriek.
Plaats reactie
arnoud
8th Gear member

Het is vast nog niemand overkomen, maar ja, de rottige #&F*G$$ nokjes van het ECC paneel kunnen vrij makkelijk afbreken als je aan het worstelen bent om deze onder de radio uit te klikken...

Sommige gaan heel makkelijk, andere gaan dus niet...

Met als gevolg dat als je de boel weer in elkaar hebt zitten dat je met een prachtige gleuf onder de radio komt te zitten omdat het paneel eronder iets te ver naar achteren doorzakt:

Afbeelding

Nadat ik daar een aantal maanden met irritatie tegenaan heb zitten kijken toch maar besloten dit te fixen...

De oplossing is vrij simpel:

Afbeelding

Twee stukjes willekeurig materiaal tegen de achterkant van de module bevestigen met de juiste dikte en op de juiste plaats.

En hoe dik mag dat zijn?

Volgens VADIS een stukje materiaal van 3.5mm dik, wat daarna bevestigd kan worden met dubbelzijdige tape. Dus ergens tussen de 3.5mm en 4mm in totaal. Ik heb maar gewoon met superlijm drie stukjes dun plastiek op elkaar gelijmd tot ik op de juiste hoogte uit kwam:

Afbeelding

Als je het niet zeker weet waar je uit moet komen en hoe dik het moet zijn kun je spieken door je radio op z'n kop te leggen en gewoon te kijken hoe je uit komt:

Afbeelding

Je hebt natuurlijk de juiste dikte te pakken als de voorkant weer helemaal gelijk loopt met de radio en de achterkant je afstandshouders tegen de steuntjes staan.

En daarna is de heleboel weer netjes strak....
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Plaats reactie

Terug naar “Handleidingen + gereedschapstips”