Beste allemaal!
Ik ben van plan om mijn eerste volvo te kopen. Ik heb wat ruimte nodig en ze rijden zo te gek, dus ben ik op zoek gegaan naar een oude volvo v70. Ik kwam er eentje tegen uit 2004, van de 1e eigenaar, dealer onderhouden. Wel 370.000km gelopen. Distributieriem net vervangen. Dus ik ben een proefrit gaan doen.
Ongelofelijk hoe zo'n wat oudere auto met deze km stand nog lekker rijdt! Van binnen ook erg netjes. Nu zag ik wel dat het motorstoringslampje brandde. De verkoper zei dat dit te maken had met dat er e5 mee werd getankt. Is dit mogelijk? Of is het gewoon afwimpelen van de storing?
Verder merkte ik dat ik het rempedaal heel ver moest intrappen om te kunnen remmen. Hij remde verder wel goed en stabiel. Ook pakte de koppeling erg laat / hoog. Zou dat ook iets met slijtage kunnen zijn?
Goed alvast bedankt voor de tips. Ik ben wel vastberaden om er eentje te kopen, maar misschien moet het niet deze worden.
Advies over volvo V70 2.4 2004
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Dat van E5 is gewoon een mooi verhaaltje. De auto is juist blij met E5 ipv E10. Zeker even een aankoopkeuring laten doen en kijken wat er uit het uitlezen komt.
Made in Tahara
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 26.06.2022 - 10:48
Bedankt voor jullie reacties! Volgens mij haal ik ze nu door elkaar. E5 zou natuurlijk geen probleem zijn, maar hij zei dat de storing kwam door teveel E10 tanken. Aankoopkeuring is een goed idee! Zijn er nog aanbeveling qua bedrijven. De auto staat in Amersfoort.
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3699
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Bij de/mijn dealer in Amersfoort een idee?
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26899
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
E10 zou kunnen, maar ook daarvoor geldt dat dit eigenlijk niet zo zou moeten zijn.
Zeker de aankoopkeuring doen, want dat lampje kan veel waarschijnlijker een andere reden hebben dat deze brandt.
Zeker de aankoopkeuring doen, want dat lampje kan veel waarschijnlijker een andere reden hebben dat deze brandt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14.08.2022 - 22:03
Hallo Volvo mensen,
Ik rij nu sinds kort een Volvo V70 2.4 D5 automaat, en nu is mijn vraag:
Als ik schakel tussen de D en P of R of N dan hoor je een klikkend geluid buiten de auto
maar als ik dan in de D weg rij dan hoor je als die schakelt tussen de 1 en de 2 ook het zelfde geluid.
Iemand een idee wat dat kan zijn?
Ik rij nu sinds kort een Volvo V70 2.4 D5 automaat, en nu is mijn vraag:
Als ik schakel tussen de D en P of R of N dan hoor je een klikkend geluid buiten de auto
maar als ik dan in de D weg rij dan hoor je als die schakelt tussen de 1 en de 2 ook het zelfde geluid.
Iemand een idee wat dat kan zijn?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 25.02.2011 - 16:39
Ik tankte ook E10.Toen ging het managmentlampje branden.Uitlezen heeft geen zin,want er wordt niets uitgelezen.
Daarna de E5 getankt,en het lampje is niet meer aan geweest.En meer km op een tank,dat sowieso.
Dus het verhaal van E10 kan kloppen. Tank E5 en het lampje durft niet meer aan te gaan.
Heb een V70 uit 2003 zonder turbo met 268.xxx km
Daarna de E5 getankt,en het lampje is niet meer aan geweest.En meer km op een tank,dat sowieso.
Dus het verhaal van E10 kan kloppen. Tank E5 en het lampje durft niet meer aan te gaan.
Heb een V70 uit 2003 zonder turbo met 268.xxx km