Op 21 september 2022 om 15:00 uur kondigt VOLVO CEO Jim Rowan een nieuw tijdperk aan op het gebied van veiligheid en voor Volvo Cars
"Later dit jaar zullen wij ons nieuwe, volledig elektrische topmodel onthullen. Deze volledig elektrische en door software verfijnde SUV is een voorbode van onze toekomst en luidt een nieuw tijdperk in op het gebied van veiligheid en voor Volvo Cars.
Het is al bijna 100 jaar ons doel om te innoveren en nieuwe normen te stellen om meer levens te redden. Met dit nieuwste model zetten wij die erfenis voort door nieuwe technologieën te introduceren die ons vooruithelpen in de richting van onze visie: niemand mag ernstig gewond raken of om het leven komen in een nieuwe Volvo.
Voordat wij u de auto later dit jaar tonen, licht Jim Rowan onze visie op de toekomst van veiligheid en Volvo Cars toe en geeft hij een eerste indruk van enkele van de nieuwe technologieën die standaard zijn op onze volgende volledig elektrische SUV. Het gaat onder meer om innovatieve functies die uw veiligheid en die van de mensen om u heen verhogen.
De 'Safety in Mind' presentatie zal in première gaan op het Volvo Cars YouTube kanaal. Mis het niet en abonneer u alvast om op de hoogte te blijven van toekomstig nieuws.
Tot ziens op 21 september."
Nieuw tijdperk voor Volvo
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40923
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21121
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
"Kan het nog veiliger?" vraag ik mij wel eens af.
Blijkbaar wel.
Blijkbaar wel.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
21 september? Daar zijn we zo. Ik ben benieuwd. Hopelijk wordt dit nieuwe model een absolute topper voor Volvo. Zoals ook de Volvo XC 40, in 2018. Een succesnummer.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
EX90 dus; op de foto's kan je onder de hoes het silhouet van de huidige XC herkennen (gelukkig maar en niet dat prototype dat op een Renault Espace lijkt)Hans Eilander schreef: ↑02.09.2022 - 09:42 21 september? Daar zijn we zo. Ik ben benieuwd. Hopelijk wordt dit nieuwe model een absolute topper voor Volvo. Zoals ook de Volvo XC 40, in 2018. Een succesnummer.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7001
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Dat vroeg men zich ook af toen de eerste autogordels verschenen.
Natuurlijk kan het nog veiliger (altijd denk ik), de zwakste schakel blijft de mens.
Maar naast veiliger zal het ongetwijfeld ook wel weer (flink) duurder worden.
Maar dan kan je altijd nog bij anderen in gaan wonen en ff doorsparen
Laatst gewijzigd door teebee op 24.09.2022 - 17:06, 2 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Klopt. Ik denk dat het gewoon om een moderner gewijzigde XC 90 gaat, maar dan puur elektrisch.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
De huidige XC90 kost al twee ton (in guldens dan) Dus daar zal voor een puur elektrische versie, nog wel een schepje bovenop komen. Maar..... dan heb je ook wel wat.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7001
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
De Embla (naar het schijnt)…. What’s in a name? Maar ik had het maar bij XC90 gehouden
Het vermoedde uiterlijk doet me in grote lijnen denken aan de Espace van Renault.
Het vermoedde uiterlijk doet me in grote lijnen denken aan de Espace van Renault.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7001
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Maar volgens het alwetende Auto Week loopt het allemaal zo’n vaart niet en blijft het model nog zeer veel gelijkenis vertonen met de huidige XC90 koets.
En de naam….. daar lees ik niks over. We gaan het zien tzt.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... olvo-xc90/
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40923
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Het wordt geen Embla maar EX90
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7001
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 4th Gear member
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
De vraag is of al die veiligheidssystemen het autorijden echt veiliger hebben gemaakt.
Ergonomie is van groot belang in auto's. Een bestuurder die niet afgeleid wordt door onhandig geplaatste bedieningsorganen heeft meer aandacht voor het verkeer.
Is er ooit onderzoek gedaan naar de invloed van BAS, ABS, PDC, DTC etc. op de veiligheid voor de inzittenden en de andere verkeersdeelnemers?
Volvo komt de eer toe de autogordel te hebben geïntroduceerd in personenauto's. Dat was zonder enig voorbehoud een belangrijke vooruitgang voor de veiligheid van de inzittenden van de auto die daar mee was uitgerust.
De kans bestaat dat bestuurders te veel gaan vertrouwen op de systemen waar auto's de laatste tientallen jaren zijn uitgerust.
Ergonomie is van groot belang in auto's. Een bestuurder die niet afgeleid wordt door onhandig geplaatste bedieningsorganen heeft meer aandacht voor het verkeer.
Is er ooit onderzoek gedaan naar de invloed van BAS, ABS, PDC, DTC etc. op de veiligheid voor de inzittenden en de andere verkeersdeelnemers?
Volvo komt de eer toe de autogordel te hebben geïntroduceerd in personenauto's. Dat was zonder enig voorbehoud een belangrijke vooruitgang voor de veiligheid van de inzittenden van de auto die daar mee was uitgerust.
De kans bestaat dat bestuurders te veel gaan vertrouwen op de systemen waar auto's de laatste tientallen jaren zijn uitgerust.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
..en dan helpt een aanraakscherm waar je moet vegen om een instelling te wijzigen tijdens het rijden niet. Zo als in de huidige series b.v. de Drive Mode selector nu via het middenscherm moet bedienen, terwijl in mijn V60 mj2019 nog een draaiwieltje op de middenconsole zit waar ik direct van drive mode kan wisselen, b.v. bij het in de bergen rijden; dan wil je niet aan een scherm zitten vegen en drukken..WillyWortel2 schreef: ↑24.09.2022 - 19:31 De vraag is of al die veiligheidssystemen het autorijden echt veiliger hebben gemaakt.
Ergonomie is van groot belang in auto's. Een bestuurder die niet afgeleid wordt door onhandig geplaatste bedieningsorganen heeft meer aandacht voor het verkeer.
Is er ooit onderzoek gedaan naar de invloed van BAS, ABS, PDC, DTC etc. op de veiligheid voor de inzittenden en de andere verkeersdeelnemers?
Volvo komt de eer toe de autogordel te hebben geïntroduceerd in personenauto's. Dat was zonder enig voorbehoud een belangrijke vooruitgang voor de veiligheid van de inzittenden van de auto die daar mee was uitgerust.
De kans bestaat dat bestuurders te veel gaan vertrouwen op de systemen waar auto's de laatste tientallen jaren zijn uitgerust.
Bij de E modellen zal het wel weer anders zijn; we zullen het beleven. Ik blijf nog een jaar of 20 in mijn T5 rijden
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Touch screens waren de trend. Zonder TS kun je rijden met een Tesla vergeten.
Wie dat heeft bedacht voor toepassing in een auto is aardig de weg kwijt.
Bij Japanse autoradio's moest ik onderweg stoppen om wat te veranderen.
Volvo radio's zijn beter geschikt voor gebruik in aan auto.
De beste radio's wat gebruiksvriendelijkheid betreft werden gemaakt door Becker in Duitsland.
Wie dat heeft bedacht voor toepassing in een auto is aardig de weg kwijt.
Bij Japanse autoradio's moest ik onderweg stoppen om wat te veranderen.
Volvo radio's zijn beter geschikt voor gebruik in aan auto.
De beste radio's wat gebruiksvriendelijkheid betreft werden gemaakt door Becker in Duitsland.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Zelf vermoed ik dat alle veiligheidssystemen, en zeker het "steeds meer "zelf rijden" van de auto, er mogelijk toe bijdragen, dat de bestuurde veel minder alert is, en meer gaat vertrouwen op al deze hulp, en rij systemen. Dan werken al die systemen in mijn bescheiden optiek, juist averechts. De bestuurder is in alle gevallen de eerste verantwoordelijke. Je kan zo,n superveilige auto niet ontwikkelen, of je blijft altijd afhankelijk van de bekwaam/alertheid van de bestuurder.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)