Hans Eilander schreef: ↑04.10.2022 - 22:10
mga1600 schreef: ↑04.10.2022 - 09:40 Inmiddels is op de RDW site de gecorrigeerde September lijst te zien: De XC40 is goed voor 543 stuks……
Ik heb vandaag de redactie aangeschreven van Autozine. Ze hebben me uitgelegd, waarom de gegevens over de verkoopcijfers wat vertraagd zijn. Ik heb daar alle begrip voor. De redactie bevestigde inderdaad het aantal Volvo XC40,s wat jij al aangaf. Namelijk 543 stuks in de maand september. Dat is iig een veel beter resultaat, dan in eerste instantie die 172 die bekend werden. Het ziet er gelukkig dus veel beter uit voor Volvo, dan het eerst deed vermoeden. Dus zijn de cijfers voor Volvo inderdaad top. Zeker in vergelijking met de concurrenten.
Je kunt de cijfers ook zelf zien op de site van de Bovag.
Ja, betere cijfers maar wel wat ‘kwetsbaar ’ vind ik dat meer dan de helft van de totale Volvo-registraties in NL uit 1 model (xc40) bestaat. Van de overige modellen doen de nieuwe C40, XC60 en de V60 het wel aardig in NL terwijl de rest ‘suddert’. Kan natuurlijk aan productieproblemen of andere stagnaties in de keten liggen, maar ik zou niet te hard juichen als ik Volvo-management zou zijn.
Volgens allerlei geruchten wordt over niet al te lange tijd een iets kleiner model geïntroduceerd wat hopelijk een ‘hit’ wordt.
Met de filosofie van Volvo in gedachten zal dat nieuwe model wel alleen EV worden.
Wat verder nog opvallend is is dat van de 543 XC 40’s er maar 50 stuks EV (P8 of P6) waren binnen de september registraties. Maar dus wel 104 C40’s die allemaal elektrisch zijn.
Een verschuiving van de vraag of het resultaat van productieplanning? Ik weet het niet. De tijd zal het leren als de verkopen in de pipeline tzt na aflevering tot registraties zijn omgezet. Maar dat kan voor een bestelling van nu wel 8-10 maanden duren lees ik op de site van Volvo.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.