Hoi,
Mn volvo s60 ging gister in storing, ik reed en op eens viel de kracht weg van mn auto. Met de melding motor management service spoed. Belde de volvo delaer,zeiden niet goed. en reed die kan op. Onder weg mn auto geen kracht meer, gestopt, daarna leek ie wel op 4 clrs telopen.
Daarna uit weer aan en weer helemaal als een zonnetje, bij de dealer aangekomen. uit gezet.
Daarna zette ik 'm daar binnen, gestart en melding helemaal weg?
Maar gaan er morgen naar kijken...
Iemand een idee.
THanks,
Grtz.
Chiel
Gasklep motormanagement spoed service melding
- Rogier64
- 5th Gear member
Ja hoor, vrij zeker het gasklephuis (ETM) defect. Niet laten reinigen, heeft geen zin. Kijk eens verder op dit forum, zijn al een aantal topics over geschreven.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
90% zeker ETM.
Volvo zal ongeveer € 800, rekenen terwijl sommigen hier met korting het ook voor € 600,- klaar hebben gekregen.
Dus even handelen.
Kan ook een revisie op (2 jaar garantie), kosten ongeveer € 400,-
Succes (net doen alsof je op de markt staat)
Volvo zal ongeveer € 800, rekenen terwijl sommigen hier met korting het ook voor € 600,- klaar hebben gekregen.
Dus even handelen.
Kan ook een revisie op (2 jaar garantie), kosten ongeveer € 400,-
Succes (net doen alsof je op de markt staat)

-
- 2nd Gear member
bingo. welkom in de club. Die van mij exact hetzelfde. Iets verder in het proces (in uren gezien) en ook opnieuw starten helpt niet meer. Nog iets verder en alleen een susyeem reset (door het kortsluiten van de + kabel op de minpool) helpt je weer kortstondig op weg. Sluit mij volledig aan bij rogier en alex.
Heb je soms in de afgelopen maanden ook onregelmatig met starten het motormanagemnt lampje aangehad wat na een tijdje weer spontaan uitging waarbij de garage niets heeft kunnen vinden?
Heb je soms in de afgelopen maanden ook onregelmatig met starten het motormanagemnt lampje aangehad wat na een tijdje weer spontaan uitging waarbij de garage niets heeft kunnen vinden?
S80 2009 2.5T Summum
Sommigen hebben geluk!Moenna schreef:Bij mij ook hetzelfde probleem. Een jaar geleden daarna het gaskleppenhuis laten reinigen a 50 euro en tot op de dag van vandaaggeen problemen meer.
laten we hopen dat het zo blijft

-
- Starter
Levensgevaarlijk voor een zgn veilige Volvo. Midden op de snelweg terug naar 30 km...... In de garage wordt het probleem weggewuifd. Iedereen weet dat het de archilleshiel van de Volvo is. Kosten 740 Euro. In Amerika schijnt het gratis vergoed te worden. In een ander forum (v70) is iemand een actie begonnen met het inzamelen van facturen om gezamenlijk een vuist te maken....
- VOuLezVOus
- 1st Gear member
Inderdaad zwakke plek van Volvo. Zelfde probleem gehad. Onregelmatige motor op zaterdag, daarna terug normaal. Op woensdag stilgevallen op snelweg. Niet leuk. Daarna motor op 4 cilinders. Eerst gasklep gereinigd, heeft geen effect gehad. In feite heb ik maanden problemen gehad, waaronder 3 keer met de motor in "limp home" modus op de snelweg. Trouwens "limp home" laat toe aan 70 km /u te rijden, 30 km / u is nu wel teveel van het goede. Storingen treden blijkbaar vaker op na tankbeurt.
Kort en krachtig: vervang dat ding zo snel mogelijk! Vragen aan Volvo dat ze gedeeltelijk tussenkomen (goodwill-regeling) omdat dit een gekend probleem is.
1. Plaats eens 50 pagina's in uw printer
2. Print alles af wat je in de forum vindt hierover...
3. Duw het onder hun neus...
Kort en krachtig: vervang dat ding zo snel mogelijk! Vragen aan Volvo dat ze gedeeltelijk tussenkomen (goodwill-regeling) omdat dit een gekend probleem is.
1. Plaats eens 50 pagina's in uw printer
2. Print alles af wat je in de forum vindt hierover...
3. Duw het onder hun neus...
VOuLezVOus
2004 S60 D5
2007 V70 2.4D
2004 S60 D5
2007 V70 2.4D
Het ETM probleem is duidelijk een benzinemotor probleem.
Uit jouw verhaal begrijp ik dat je een diesel rijdt.
Motormanagement spoed service is een algemene melding op het scherm. Voor zowel diesel als benzine.
Toch komt mij, jouw verhaal niet helemaal onbekend voor.
Maar waar ik het moet zoeken op dit forum, geen idee!
Kan ook zo zijn dat ik zo iets dergelijks heb gelezen op een ander forum!
Uit mijn geheugen, probleem met pomp in tank of zoiets, zal eens op zoek gaan!
Uit jouw verhaal begrijp ik dat je een diesel rijdt.
Motormanagement spoed service is een algemene melding op het scherm. Voor zowel diesel als benzine.
Toch komt mij, jouw verhaal niet helemaal onbekend voor.
Maar waar ik het moet zoeken op dit forum, geen idee!
Kan ook zo zijn dat ik zo iets dergelijks heb gelezen op een ander forum!
Uit mijn geheugen, probleem met pomp in tank of zoiets, zal eens op zoek gaan!
Sorry, kan het niet vinden!
Wie slaat aan?
Het was ook iets met twee tankhelften en de verbinding er tussen.
Was een uitgebreid en duidelijk verhaal!
Een Volvo dealer (belgie?) had het gevonden met behulp van gloeilamp of zoiets
Wie o wie?
Wie slaat aan?
Het was ook iets met twee tankhelften en de verbinding er tussen.
Was een uitgebreid en duidelijk verhaal!
Een Volvo dealer (belgie?) had het gevonden met behulp van gloeilamp of zoiets
Wie o wie?
- Johan s60
- 6th Gear member
Ik zou het geld terug vorderen van die eerdere reparatie, "benzine sporen" hu laat ze dat maar eens bewijzen hebben ze een monster opgestuurd ofzo en heb je daar een rapport van.
Zo kan ik ik ook garantie geven, het lijkt mij gauw geroepen maar ontbreekt het aan goed onderzoek.
Zo kan ik ik ook garantie geven, het lijkt mij gauw geroepen maar ontbreekt het aan goed onderzoek.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- Oceanracer
- Geartronic member
Benzinesporen? Kom nou zeg! Ik neem aan dat ze bij Volvo weten dat er in de wintermaanden altijd benzine aan de diesel toegevoegd wordt, om "vlokken" van de diesel te voorkomen. Maar ja, als het ze geld gaat kosten kunnen ze heel dom of juist bijzonder bot (lees: indoctrinerend) uit de hoek komen. Volvo for live...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- Starter
Ook ik heb problemen ondervonden met mijn gasklep.
Een paar maanden geleden had ik last van een schokkende motor en werd door VOLVO in Capelle a/d IJssel bevonden dat mijn gasklep diende te worden gereinigd. Drie maanden geleden is deze klus geklaard, echter kreeg ik een paar weken geleden weer hetzelfde probleem, deze keer moest het gehele huis worden vervangen, kosten ca. € 700.
Na 40 km gereden te hebben gereden dienden de zelfde klachten zich aan. Volgens VOLVO zouden het de bobines kunnen zijn want die zijn niet door te meten. Vervolgens is er een nieuwe bobine ingegaan en deze werd dagelijks gewisseld op een andere zuiger, zelf een tweede bobine bracht geen verbetering. En nu weet VOLVO het niet meer. Op 5 september gaat mijn S60 weer naar de garage, want dan is de "expert" terug.
Ondertussen krijg ik allerlei verschillende foutmeldingenvan parkeerlichten tot airbags en SPOED SERVICE RIJD LANGZAAM.
Ik vraag me af of er nog meer Volvo liefhebbers zijn die de zelfde storing(en) en problemen hebben gehad.
Bij voorbaat dank.
Een paar maanden geleden had ik last van een schokkende motor en werd door VOLVO in Capelle a/d IJssel bevonden dat mijn gasklep diende te worden gereinigd. Drie maanden geleden is deze klus geklaard, echter kreeg ik een paar weken geleden weer hetzelfde probleem, deze keer moest het gehele huis worden vervangen, kosten ca. € 700.
Na 40 km gereden te hebben gereden dienden de zelfde klachten zich aan. Volgens VOLVO zouden het de bobines kunnen zijn want die zijn niet door te meten. Vervolgens is er een nieuwe bobine ingegaan en deze werd dagelijks gewisseld op een andere zuiger, zelf een tweede bobine bracht geen verbetering. En nu weet VOLVO het niet meer. Op 5 september gaat mijn S60 weer naar de garage, want dan is de "expert" terug.
Ondertussen krijg ik allerlei verschillende foutmeldingenvan parkeerlichten tot airbags en SPOED SERVICE RIJD LANGZAAM.
Ik vraag me af of er nog meer Volvo liefhebbers zijn die de zelfde storing(en) en problemen hebben gehad.
Bij voorbaat dank.
- Oceanracer
- Geartronic member
Die € 700,00 en je oude ETM heb je ondertussen ook weer terug, neem ik aan?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue