Ik overweeg dit te doen, enige vraag die ik heb: blijft de CO2 uitstoot hetzelfde? Ik heb vanwege de 42 gram CO2 uitstoot (NEDC) nu nog halftarief voor de MRB, die wil ik uiteraard graag behouden

Is er ook een verschil in de Comfort rijmodus of is het alleen in de Polestar Engeneered (vh Dynamic) modus?Volvo66ooit schreef: ↑12.10.2022 - 08:24 Ik kreeg gisteren ook de e-mail over de kortingsactie. Mijn V60 stond toch al bij de dealer voor reparatie, dus direct gebeld voor installatie van de Polestar software. 'Kost wat, maar dan heb je ook wat', hoor je dan te zeggen. Ofwel wat een verschil in rijden zeg!
Dank voor de info! (ik twijfelde omdat er een speciale rijmodus "Polestar Engineered" is en dacht dat alleen in die rijmodus de tuning actief is).raspaardje schreef: ↑26.10.2022 - 22:00 De tuning is onafhankelijk in welke rijmodus je rijdt.
En dus zal met tuning de automaat ook in Comfort modus beter reageren.
Dat is ook mijn intentie
Net terug van wintersport in Les Arcs, 2x 1100 km heen en terug. Met de 4x4 aandrijving gelukkig geen sneeuwkettingen nodig gehad ondanks dat er toch aardig wat sneeuw was gevallen op de dag dat we aankwamen en vertrokken. Onderweg vrijwel volledig in Polestar Engineered stand gereden en tussendoor niet elektrisch kunnen opladen. Inmiddels weer paar dagen thuis, waarbij ik wel oplaad en in hybride stand rijd. Zit nu op gemiddeld verbruik van 6.0l/100km over de afgelopen 7 dagen (1300km, waarvan 11% elektrisch). Vind ik best netjes. In hybride stand heb ik echter ook nooit het gevoel kracht tekort te komen, Polestar Engineered rijdt net iets sportiever (je hoort ook het motorgedrag veranderen in het toerental). Niet dat het allemaal erg spectaculair is, maar toch. Ik verwacht dat ik in de praktijk toch vooral in hybride stand blijf rijden, ik vergeet steeds die drive knop te gebruiken en zoals gezegd heb je zonder Polestar Engineered ook al wel voldoende power. En in hybride mode rijdt ie net iets zuiniger volgens mij.
..In alle standen van de drive mode selector of alleen in de Polestar Engineered stand?
Die vraag was toch al een keer beantwoord...?
In alle standen. Ik rijd meestal in Comfort stand en ik was serieus aan het twijfelen om de V90 in te ruilen vanwege de automatische bak. Wat een drama ding en idem voor de gasresponse, maar nu werkt de bak zoals verwacht. Schakelt mooi en constant en pakt mooi op bij lage toeren. Gasresponse is ook aanzienlijk verbeterd, geen vertraging meer tussen moment van gas geven en moment van reactie op de wielen.
Dank je! Het is goed om duidelijk bevestigd te zien dat Polestar ook in de Comfort stand grote vooruitgang is bij de T4. Zelf heb ik T5 en overweeg om zelfde redenen - gas response - Polestar tuning (ik neem aan dat Polestar effect vergelijkbaar is op T5) . Ik ervaar de huidige Comfort stand niet als optimaal, maar ook weer niet echt 'dramatisch'; als ik vanaf 100 km/u wil snel wil inhalen, druk ik vaak snel twee keer achter elkaar het gaspedaal in voor iets snellere response...nee, niet echt ideaal.FJLBlok schreef: ↑31.12.2022 - 20:07In alle standen. Ik rijd meestal in Comfort stand en ik was serieus aan het twijfelen om de V90 in te ruilen vanwege de automatische bak. Wat een drama ding en idem voor de gasresponse, maar nu werkt de bak zoals verwacht. Schakelt mooi en constant en pakt mooi op bij lage toeren. Gasresponse is ook aanzienlijk verbeterd, geen vertraging meer tussen moment van gas geven en moment van reactie op de wielen.