Project V40 T5 weer T4, op zoek naar de storing.....
- Reitse
- 5th Gear member
- Contacteer:
Wat heb je gedaan Marinus? Of misschien beter, wat heeft je turbo gedaan?
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
damn marinus!!! het zit ook niet even mee hè :?
Is Ricas wel de goede keuze voor turbo upgrading??
Van electronische motortuning hebben ze alle verstand maar turbos is toch wel een ander verhaal :?:
Die slangupgrade klinkt goed (PM)
Van electronische motortuning hebben ze alle verstand maar turbos is toch wel een ander verhaal :?:
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
-
- 4th Gear member
Heren de prijs is vast gesteld voor de SFS/Samco Performence Set:
De basisset bestaat uit alle huidige slagdelen en kan tegen meerprijs worden uitgebreid met een T-stuk voor externe dumpvalve en/of een metalen buis ter vervanging van de zwartekuntstof buis die rondom je motorblok loopt. Voordeel van de metalenbuis is betrouwbaarheid en betere flow.
Montage is optioneel tegen kleine meerprijs.
Stuur een PM!
De basisset bestaat uit alle huidige slagdelen en kan tegen meerprijs worden uitgebreid met een T-stuk voor externe dumpvalve en/of een metalen buis ter vervanging van de zwartekuntstof buis die rondom je motorblok loopt. Voordeel van de metalenbuis is betrouwbaarheid en betere flow.
Montage is optioneel tegen kleine meerprijs.
Stuur een PM!
-
- 4th Gear member
You've got a price in your PM!PhysicalZen schreef:damn marinus!!! het zit ook niet even mee hè :?
You've got a price in your PM!Turbo4 schreef:klinkt goed,ook al kost het watu got mail ! :!:
- PhysicalZen
- 3rd Gear member

Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
- gelebanaan
- 4th Gear member
- Contacteer:
Dat zal dan zeker S40concept.net zijn geweestTurbo4 schreef:hoe is het met je wagen is ie al klaar ?Ik kwam op een ander forum jou adv. tegen en er werd over je gesproken ,lachen man

Janis had het daar gepost.
-
- 4th Gear member
*grinnikt* er is internationale belangstelling voor, maar spul is moeilijk leverbaar.
De nieuwe turbo is gemonteerd, maar toch nog ergens luchtlekkage.
Orginele luchtbuis gedemonteerd, en wat bleek, scheurtjes op de naden, samen met de poreuze orginele turboslang heeft me dat m'n tweede en wellicht ook m'n eerste turbo gekost.....
Nu een mooie metalen buis gemonteerd, orgineel volvo, en wagen komt morgen op de bank om de software te checken.
Ik heb een nieuw benzine filter gehaald, moet nog gemonteerd worden, en ik laat voor de zekerheid de injectoren ook reinigen/reviseren. Dat hoop ik volgende week te realiseren.
Orginele luchtbuis gedemonteerd, en wat bleek, scheurtjes op de naden, samen met de poreuze orginele turboslang heeft me dat m'n tweede en wellicht ook m'n eerste turbo gekost.....
Nu een mooie metalen buis gemonteerd, orgineel volvo, en wagen komt morgen op de bank om de software te checken.
Ik heb een nieuw benzine filter gehaald, moet nog gemonteerd worden, en ik laat voor de zekerheid de injectoren ook reinigen/reviseren. Dat hoop ik volgende week te realiseren.
-
- 1st Gear member
Hé Marinus,Marinus schreef:*grinnikt* er is internationale belangstelling voor, maar spul is moeilijk leverbaar.
Heb je wellicht ook mooie plaatjes van het geheel een foto zegt meer dan 1000 woorden. :roll:
-
- 4th Gear member
Auto is niet klaar, gisteren in de olieaanvoerleiding overleden, die begon olie te lekken.
Vandaag wordt de nieuwe leiding gemonteerd.
Na de montage van de nieuwe turbo zijn achtereenvolgens een lekke luchtbuis ontdekt, een lekkende olieaanvoerslang ontdekt en ik heb zelf de lekkende turboslangen vervangen door nieuwe Samco en SFS slangen.
*ZUCHT*
Deze turbo zou over nagenoeg het hele toerenbereik een druk van 1.2 tot 1.3 bar moeten geven. Ik ben heel erg benieuwd naar de resultaten als hij eindelijk klaar is.
Ik ben iets minder benieuwd naar het prijskaartje....
Vandaag wordt de nieuwe leiding gemonteerd.
Na de montage van de nieuwe turbo zijn achtereenvolgens een lekke luchtbuis ontdekt, een lekkende olieaanvoerslang ontdekt en ik heb zelf de lekkende turboslangen vervangen door nieuwe Samco en SFS slangen.
*ZUCHT*
Deze turbo zou over nagenoeg het hele toerenbereik een druk van 1.2 tot 1.3 bar moeten geven. Ik ben heel erg benieuwd naar de resultaten als hij eindelijk klaar is.
Ik ben iets minder benieuwd naar het prijskaartje....

-
- 4th Gear member
Ik word ook simpel van die auto. Ik krijg net een telefoontje van RICA. Auto levert met beide turbo's T4 en T5 0,7 tot 0,8 Bar. Of ik nog iets het gewijzigd sinds de laatste keer proefrijden.
Echter, de auto is met olielekage en 1,2 bar continudruk als je accellereert door ANWB verscheept naar RICA. Ze hebben inmiddels 3 luchtlekkages en een olielekkage opgelost.
Beide turbo's gemonteerd gehad en er komt absoluut onvoldoende luchtdruk uit.
Het enige wat ik kan bedenken dat is het opnieuw reinigen van dat stappenmotor ding, maar ik kan me niet voorstellen dat die zo snel is vervuild. Zelfs zonder wastegate aansluiting, dus alle veiligheid eraf leveren beide turbo's te weinig druk. Ik snap er geen zak meer van.
Echter, de auto is met olielekage en 1,2 bar continudruk als je accellereert door ANWB verscheept naar RICA. Ze hebben inmiddels 3 luchtlekkages en een olielekkage opgelost.
Beide turbo's gemonteerd gehad en er komt absoluut onvoldoende luchtdruk uit.
Het enige wat ik kan bedenken dat is het opnieuw reinigen van dat stappenmotor ding, maar ik kan me niet voorstellen dat die zo snel is vervuild. Zelfs zonder wastegate aansluiting, dus alle veiligheid eraf leveren beide turbo's te weinig druk. Ik snap er geen zak meer van.
- CeeBee
- 5th Gear member
Nou , ik zal proberen je te troosten , ik heb voor €6,- een verloopkabel gemaakt , zodat je niet meer afhankelijk ben van de Volvo om een versterker te kopen.
Ik heb dus een schema voor je.........................
Voor de rest van de Volvoradio eigenaren ook natuurlijk.
Betreft de toestellen waar een versterker op kan met din aansluiting, oa de hu 1205.
Ik heb dus een schema voor je.........................

Betreft de toestellen waar een versterker op kan met din aansluiting, oa de hu 1205.
XC40 B3 Plus Dark

- Reitse
- 5th Gear member
- Contacteer:
Marinus, krijgt je turbo wel voldoende lucht?
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
-
- 4th Gear member
Volgens RICA kan het niet zoveel schelen, wel een beetje, maar niet zoveel.Reitse schreef:Marinus, krijgt je turbo wel voldoende lucht?
Ik heb zelf voorgesteld om de stappenmotor nog een keer te reinigen, maar dat ziet hij niet als potentiele oplossing.
-
- 4th Gear member
KEWL!!!ceebee schreef:Nou , ik zal proberen je te troosten , ik heb voor €6,- een verloopkabel gemaakt , zodat je niet meer afhankelijk ben van de Volvo om een versterker te kopen.
Ik heb dus een schema voor je.........................![]()
-
- 4th Gear member
Auto net opgehaald, zit een goede T4 turbo op, en nu kan ik weer op zoek naar de sensor die niet doet wat ie hoort te doen.
Stappenplan:
1. Stappenmotor reinigen
2. Benzine filter vervangen
3. Stappenmotor reinigen
4. Injectoren reviseren
5. Stappenmotor reinigen
En rijden als een eigenaar van een V40 2.0 16v, totdat ik de sensor heb gevonden. Als deze turbo druk gaat leveren, dan terug naar RICA en de T5 hybride erop.
Echter deze maand gaat de focus puur op mijn huis, eind augustus moet m'n slaapkamer en studeerkamer klaar zijn. Als ik dan weer energie heb om naar de T4 te kijken, dan waag ik nog een poging.
Het enige wat ik vandaag nog ga doen is stap1. Kijken of er een klein wonder gebeurt. Aan de gelovigen die dit lezen verzoek ik een schietgebedje. Want ik ben wel toe aan meevaller.
Stappenplan:
1. Stappenmotor reinigen
2. Benzine filter vervangen
3. Stappenmotor reinigen
4. Injectoren reviseren
5. Stappenmotor reinigen
En rijden als een eigenaar van een V40 2.0 16v, totdat ik de sensor heb gevonden. Als deze turbo druk gaat leveren, dan terug naar RICA en de T5 hybride erop.
Echter deze maand gaat de focus puur op mijn huis, eind augustus moet m'n slaapkamer en studeerkamer klaar zijn. Als ik dan weer energie heb om naar de T4 te kijken, dan waag ik nog een poging.
Het enige wat ik vandaag nog ga doen is stap1. Kijken of er een klein wonder gebeurt. Aan de gelovigen die dit lezen verzoek ik een schietgebedje. Want ik ben wel toe aan meevaller.