Nu was ik sowieso nog niet van plan om nu al in te ruilen, maar ik was wél benieuwd wat mijn inruil (indicatie) zou zijn van mijn huidige XC40.

Maar on-topic, mijn dealer Volvo Bluekens in Halsteren, is echt top. (en prijzig

Ja, daar zeg je wat OGA. Dat zou zomaar kunnen, dat ze dit (levertijd) alvast mee berekend hebben. Dan praat je over een afschrijving van een € 4500,- per jaar, en dat is dan weer redelijk te noemen. Desalniettemin blijf ik voorlopig lekker in deze prima XC 40 rijden. Dan word over pakweg 12 jaar de afschrijving nóg minder. Al komen er dan tussendoor wel wat grotere onderhoudskosten op me af. Zoals de distributieriem, en Automaat spoelen, Banden, Uitlaat, enz. Prima toch ? Daarom schreef ik al eerder: "Deze XC40 is een Volvo for life."....
Dat klopt allemaal. Maar ik noem die dingen gewoon even, omdat je daar vroeg of laat mee te maken krijgt, als je met een auto door blijft rijden. Voorheen ruilde ik om de 3-4 jaar in, dus had je nooit zoiets als: banden, uitlaat, enz. En blijven rijden is volgens mij goedkoper, dan elke 3 jaar inruilen á € 17K. Maar ook mijn leeftijd speelt hier een rol. Zolang je werkt geef je het geld wat makkelijker uit.Bover schreef: ↑19.10.2022 - 10:39 Hans, die disributieriem dat gaat nog wel even duren dacht ik, met je jaar km van 12-15K. Automaat spoelen met 75.K ben je vroeg zat. Banden gaan toch wel 40K mee neem ik aan. Dat soort dingen zijn de normale gebruikskosten...Voorlopig rij je nog netjes door dus...
Ik zit nu óok in dat circuit. Voorheen ruilde ik elke 3-4 jaar weer in, voor een nieuwe (Opel) Maar met deze Volvo hoop ik ook langer te doen. Elk jaar zijn beurt, en verder goed onderhouden, en met verstand rijden. Dat scheelt extra slijtage. We gaan het zien.
Nog niet te koop want levering van de C40 is pas ergens half 2023 (7 maanden levertijd).
Heel verstandig om door te blijven rijden. De inruil vond ik te laag, en er moest 17K bij voor een nieuwe P6 (Single engine) Moet laadpaal laten monteren, en heb geen zonnepanelen hier. Dus ik blijf lekker doorkarren met mijn vrij complete T2. En extra garantie neem ik niet. Ik vertrouw tóch nog op de degelijke kwaliteit van Volvo. Twee of drie jaar extra garantie kost ook wat. En dan zal je net in het vierde jaar daarna pech krijgen? Me dunkt: Probeer je Volvo met verstand te rijden, en met vakkundig onderhoud, dan heb je er het langst plezier van.Tsjakha schreef: ↑26.12.2022 - 13:42 Hi Hans, de vraagstelling kwam van mij, en dank voor deze "uitgestelde" reactie. Als de inruilprijs van de dealer in Halsteren is gebaseerd op levermoment in 2023 valt de inruil mee, kreeg zelf 34K geboden op een direct leverbare P6 C40 demo, maar moest er weer 22K bij, verdien dat maar eens terug met 2k voordeel per jaar ivm lagere energiekosten en geen MRB en wellicht betere restwaarde. Denk dus dat gewoon lekker doorrijden loont, enige waar ik nog over twijfel in dat geval of ik de 2 of 3 jaar extra garantie zal afnemen. Iemand op het forum een dergelijke verlengde fabrieksgarantie afgenomen?