Overzicht ETM reparaties
- arnoud
- 8th Gear member
Ah. Een goed idee, ik zal er morgen eens een gele sticker op plakken, misschien helpt dat 

XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- Starter
AlexV70,
inderdaad, dezelfde onderdelen alleen kijk je er bij mij op bepaalde plekken dwars door heen. (zie de oranje streepjes in het zwart). Het materiaal dat mist op de weerstandsfilm is afgeschraapt door- en zit op de metalen opnemers.

inderdaad, dezelfde onderdelen alleen kijk je er bij mij op bepaalde plekken dwars door heen. (zie de oranje streepjes in het zwart). Het materiaal dat mist op de weerstandsfilm is afgeschraapt door- en zit op de metalen opnemers.

V70 2.4T Automaat, Jan. 2000
Tja, als wij dat kunnen bedenken....... waarom........IkeV70 schreef:Wat is het toch eigenlijk een belachelijk systeem. Hadden ze dit nou echt niet kunnen voorzien en iets anders kunnen verzinnen?
Je kan dan wel bij Volvo (toe leverancier) werken en Ir. voor je naam hebben staan, maar dat zegt dan ook niet alles.
Of zou het een ing. zijn geweest.

Trouwens het merk gezien wat er op staat........... Dan begrijp je het al een stuk beter.
- IkeV70
- 5th Gear member
Volvo kan de verantwoordelijkheid niet afschuiven op Magneti Marelli. Ze hebben toch zelf ook wel een paar ingenieurs op de loonlijst die dit soort onderdelen kunnen beoordelen voordat ze in de productie opgenomen worden. Ik mag toch aannemen dat Volvo wel zo ongeveer weet wat voor onderdelen door de toeleveranciers geleverd worden.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 2nd Gear member
Ok hier mijn steentje.
Volvo S80 2002 170Pk Vialle LPG Automaat
ETM Vervangen op 31/10/2006 179.000 km
Via volvo-spy op de hoogte van probleem en zoals gezegd "het is niet de vraag OF de ETM de geest geeft maar meer WANNEER"
Bij het volgen van diverse forum krijg ik de indruk dat het kritische punt zo rond de 150 a 160dkm zit met uitschieters van 30dkm naar boeven en onder.
Op zicht heb ik geen probleem ermee dat het ding stuk gaat maar wel met het feit dat je van een volvo ineens in een lelijke eend zit, nee correctie die is sneller.
Mocht het ding de geest geven dan is er wel een noodtruc en dat is de + kabel van de accupool afhalen en op de - pool drukken gedurende min. 30sec. Op deze wijze reset je het brein en "weet" hij niet dat de etm defect is en kun je weer evene normaal rijden. Tja wat is even, soms 5 km soms 40km en dan begint het weer. maar in de middel of nowwhere is dit wel een uitweg.
LET OP. Door het resetten van het systeem gaat de DVD navigatie opnieuw het besturingssysteem inlezen en laat de oudere dvd spelers nou net een probleem hebben dat dat met de jaren moelijker wordt... (uit eigen ervaring)
De garage heeft een speciale reinigings cd waarbij de borsteltjes op een afwijkende!! plaats zitten zodat de laser gereinigd wordt. Als je geluk hebt doet hij het dan weer.
Vwb de voorsignalen. Als een maand of twee ervoor brande af en toe met motormanagement lichtje bij het starten en ging na verllop van tijd weer spontaan uit. Garage kon toen niets vinden.
Na montage van de nieuwe etm liep de motor regelmatiger, bleef het lampje uit en pakte de motor beter gas op vanuit een rollende situatie (uitrollen naar een stoplicht en weer gas geven)
Volvo S80 2002 170Pk Vialle LPG Automaat
ETM Vervangen op 31/10/2006 179.000 km
Via volvo-spy op de hoogte van probleem en zoals gezegd "het is niet de vraag OF de ETM de geest geeft maar meer WANNEER"
Bij het volgen van diverse forum krijg ik de indruk dat het kritische punt zo rond de 150 a 160dkm zit met uitschieters van 30dkm naar boeven en onder.
Op zicht heb ik geen probleem ermee dat het ding stuk gaat maar wel met het feit dat je van een volvo ineens in een lelijke eend zit, nee correctie die is sneller.
Mocht het ding de geest geven dan is er wel een noodtruc en dat is de + kabel van de accupool afhalen en op de - pool drukken gedurende min. 30sec. Op deze wijze reset je het brein en "weet" hij niet dat de etm defect is en kun je weer evene normaal rijden. Tja wat is even, soms 5 km soms 40km en dan begint het weer. maar in de middel of nowwhere is dit wel een uitweg.
LET OP. Door het resetten van het systeem gaat de DVD navigatie opnieuw het besturingssysteem inlezen en laat de oudere dvd spelers nou net een probleem hebben dat dat met de jaren moelijker wordt... (uit eigen ervaring)
De garage heeft een speciale reinigings cd waarbij de borsteltjes op een afwijkende!! plaats zitten zodat de laser gereinigd wordt. Als je geluk hebt doet hij het dan weer.
Vwb de voorsignalen. Als een maand of twee ervoor brande af en toe met motormanagement lichtje bij het starten en ging na verllop van tijd weer spontaan uit. Garage kon toen niets vinden.
Na montage van de nieuwe etm liep de motor regelmatiger, bleef het lampje uit en pakte de motor beter gas op vanuit een rollende situatie (uitrollen naar een stoplicht en weer gas geven)
S80 2009 2.5T Summum
- Geppekop
- 4th Gear member
He Willie.
Goed je hier aan te treffen
Je gaat ons vast meer vertellen van de ervaringen die je met je S80 hebt.
Moet ik van mijn nog te leveren S80 de ETM binnen de garantietermijn maar strak volgen. De teller staat immers op 155dkm dus in het kritieke gebied!
Groet
Geppekop
Goed je hier aan te treffen
Je gaat ons vast meer vertellen van de ervaringen die je met je S80 hebt.
Moet ik van mijn nog te leveren S80 de ETM binnen de garantietermijn maar strak volgen. De teller staat immers op 155dkm dus in het kritieke gebied!
Groet
Geppekop
S80 2.5T, (Black is Beautifull) Black Sapphire, Automaat, Exclusive, Mobility-Line
THE VOLVO WAY OF DRIVE
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11551
THE VOLVO WAY OF DRIVE
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11551
:black: :infinity:
- Rogier64
- 5th Gear member
- type auto: V70
- type motor: 2.3 T5
- handbak of automaat: automaat
- bouwjaar: 2000
- prijs reparatie: € 800,- (nieuw)
- km stand: 123.000 km
- type motor: 2.3 T5
- handbak of automaat: automaat
- bouwjaar: 2000
- prijs reparatie: € 800,- (nieuw)
- km stand: 123.000 km
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
-
- 2nd Gear member
Kan door een effecte ETM de geartronicbak in de noodstand komen?
Morgen gaar mijn S80 naar de dealer omdat de bak in de noodstand staat.
gr peter
Ja, dat heb ik al eerder gehoord, zijn zelf auto's vanuit het buitenland deze kant op gebracht, omdat zogenaamd de bak kapot was.peterenjac schreef:Kan door een effecte ETM de geartronicbak in de noodstand komen?
Dus laat je niet direct een bak aansmeren.

-
- 2nd Gear member
Heb net al te horen gekregen dat er een ruilbak onder moet.
Ik krijg nu nog een telefoontje wat het gaat kosten.
gr peter
- arnoud
- 8th Gear member
Klinkt als een goed moment om te vragen of het niet de ETM kan zijn? 

XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Geef idd (nogmaals?) de ETM aan en....................... even langs gaanpeterenjac schreef:Heb net al te horen gekregen dat er een ruilbak onder moet.
om even de ETM goed te merken, zodat demontage (achteraf) goed zichtbaar is.
Klinkt misschien negatief, maar een ruilbak kost klauwen met geld
en die willen ze er echt niet weer achter weg halen als het hem perongelijk toch niet is.

- Frumpy
- 5th Gear member
Het is toch wel zeer onwaarschijnlijk dat door een defecte ETM de bak in zijn 3e versnelling blijft hangen.
Dan zal je toch eerder aan een storing van het electronisch brein van de bak zelf, of vervuiling, of iets dergelijks moeten denken. Was er ook niet iets mogelijk met de keuzeschakelaar voor de stand, die ook wel eens van slag willen zijn?
Het laten aansmeren van een ruilbak is wel de gemakkelijkste en duurste optie.
Ik heb het in de andere thread ook al eens geschreven. De Volvo dealers zijn GEEN automatische-transmissie experts, dat zijn de revisiebedrijven die iedere dag meerdere keren met deze kwalen te maken hebben en deze ook naar tevredenheid oplossen.
Rijd gewoon vrijblijvend bij zo'n bedrijf langs.
Dan zal je toch eerder aan een storing van het electronisch brein van de bak zelf, of vervuiling, of iets dergelijks moeten denken. Was er ook niet iets mogelijk met de keuzeschakelaar voor de stand, die ook wel eens van slag willen zijn?
Ik heb het in de andere thread ook al eens geschreven. De Volvo dealers zijn GEEN automatische-transmissie experts, dat zijn de revisiebedrijven die iedere dag meerdere keren met deze kwalen te maken hebben en deze ook naar tevredenheid oplossen.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Kan iemand mij even uitleggen wat een ETM is?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Oceanracer
- Geartronic member
Ohoh Ben!Ben schreef:Kan iemand mij even uitleggen wat een ETM is?
Lees jij wel eens de berichten op je eigen forum?

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Tja............even sprakenloos en ik sluit me dus maar aan bij @Oceanracer;Ben schreef:Kan iemand mij even uitleggen wat een ETM is?
Ohoh Ben!

Deze heb je toch ook gelezen @Frumpy.Frumpy schreef:Het is toch wel zeer onwaarschijnlijk dat door een defecte ETM de bak in zijn 3e versnelling blijft hangen.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=176118#176118
Echt een ETM probleem, zouden ze ook even een ander bak achter hangen.
We zijn het overzicht nu wel aan het vervuilen, misschien kan @Ben even een knip maken naar een nieuw Topic.
We weten nu dat je mee leest Ben.
We weten nu dat je mee leest Ben.