Ik heb deze post aangemaakt als een soort van logboek waarin iedereen het verhaal van mijn Volvo V40 (Stealth) kan volgen!
Hieronder zult je alle modificaties maar onderhoud verhalen van mijn V40 vinden.
Ik ben hier al een eerder mee begonnen op een Engels talige Volvo forum dus het zal je opvallen dat ik vandaag meerdere berichten heb gepost!
Laten we bij het begin beginnen!
[11/04/2022] 133.508kms
Dit is de dag dat ik mijn Volvo V40 mocht ophalen bij de dealer! Het is een Polar+ Sport editie met de D3 motor. De auto was gebouwd in 2019.
Voordat ik deze auto kocht had ik meerdere tweede hands auto dealers bezocht in mijn zoektocht naar een witte V40 met een D2 motor. Helaas kon ik nooit een auto vinden die aan alle voorwaarden voldeed. Het is goed om te weten dat de auto dealers die ik hier bezocht geen erkende Volvo dealers waren. De meeste V40's die ik tegen kwam hadden minimaal 2000 euro aan onderhoud nodig en waren niet door een officiële Volvo dealer onderhouden...
Dus na een lange zoektocht toch maar langs de Volvo dealer gegaan. Hier werd ik geholpen door een aardige verkoper die mij een paar dagen later een auto verkocht! Er kreeg een breed arsenaal aan V40's te zien. Uit eindelijk toch 5000 euro meer betaald dan het budget dat ik origineel had gezet! Maar! De auto waarmee ik eindigde had de D3 motor die toch wat meer power heeft, het R design bumper pakket en alle overige opties waarvan ik voorheen alleen maar kon dromen! Nog belangrijker was dat de dealer deze auto al kende en onderhield. Met de auto kreeg ik 12 maanden aan garantie, 3 jaar aan Europa pechhulp en 1 jaar lang Volvo On Call. Ik kreeg ook 3000 euro terug op mijn inruil vergeleken met de 1000 euro bod wat ik van andere dealers kreeg!