hallo,
Binnenkort zal ik toetreden tot de groep van volvo rijders.
ik ben momenteel driftig op zoek naar een v40 1.9D phase II met commonrail motor.
ik weet inmiddels hoe ik de phase I van de II moet onderscheiden, maar ik hoor ook overal dat de phase II altijd met commonrail motor uitgerust zijn.
Als ik echter phase II's uit 2001 zie, dan is dat vaak een motor met directe inspuiting, maar wel 102 of 115 pk.
kan iemand me hier wat duidelijkheid over geven?
thanks!
Phase II en commonrail
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05.02.2007 - 00:22
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
phase II is er vanaf half 2000 en heeft altijd een common rail diesel
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat is gewoon een Phase II commonrail, tot 4-2000 zijn er DI´s gebouwd, maar alleen als Phase I´s
Volvo for life
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
directe inspuiting (phase 2) is commonrail...
ik heb de 102 pk sept 2000.. staat directe inspuiting op de kap op de motor
maar is gewoon commonrail
ik heb de 102 pk sept 2000.. staat directe inspuiting op de kap op de motor
maar is gewoon commonrail
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Die wagen die daar in Duitsland staat is niet goedkoop...
Ik heb nog wel een hele mooie voor je
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11139
Is ook een tandje nieuwer (face lift) dan de door jou beoogde auto.
En de prijs is onderhandelbaar natuurlijk.
Ik heb nog wel een hele mooie voor je
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11139
Is ook een tandje nieuwer (face lift) dan de door jou beoogde auto.
En de prijs is onderhandelbaar natuurlijk.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05.02.2007 - 00:22
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
uhm, inderdaad mooi model, maar wel een kmstand van een kleine 2 ton, terwijl die auto in duitsland een ton minder gelopen heeft...dat betekent voor mij dat ik drie jaar langer kan doorrijden voordat ik een nieuwe auto moet zoeken.
overigens de andere auto in de running is deze
overigens de andere auto in de running is deze
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Ook een mooie ja, alleen 102pk en geen LM velgen. KM stand is natuurlijk top. Hoewel die twee ton van mij natuurlijk flink maar niet overdreven is. Kan zonder problemen het dubbele lopen.
Reken erop dat je bij de laatste V40 uit Duitsland nog behoorlijk wat BPM zal moeten aftikken. Kan zomaar 2 a 3 duizend euro zijn.
Succes met je zoektocht.
Mijn perfecte en mooie V40 zal heus wel een nieuw baasje vinden
Ik heb er elke km van genoten!
Reken erop dat je bij de laatste V40 uit Duitsland nog behoorlijk wat BPM zal moeten aftikken. Kan zomaar 2 a 3 duizend euro zijn.
Succes met je zoektocht.
Mijn perfecte en mooie V40 zal heus wel een nieuw baasje vinden
Ik heb er elke km van genoten!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05.02.2007 - 00:22
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
ja, ik ga ook uit van een bpm bedrag tussen de 3 en 4 duizend euro, tsja voor mijn budget krijg ik in Nederland geen volvo phase II met een kilometerstand onder de ton.
Maar hopelijk spaar ik zo toch nog 2000 euro bij de aanschaf uit en kan ik nog winterbanden erbij kopen en de volvo iets ver-luxen.
bij die eerste volvo die ik noemde zit volgens mij geen afstandsbediening voor de centrale vergrendeling dus dat wil ik ieder geval nog laten inbouwen.
Die volvo van jou ziet er echt waanzinnig goed uit, het is jammer dat mijn verstand de km-stand toch teveel van het goeie vind (voor mijn situatie en jaarlijkse kilometers). succes met de verkoop!
edit: wat ga je trouwens nu kopen?
Maar hopelijk spaar ik zo toch nog 2000 euro bij de aanschaf uit en kan ik nog winterbanden erbij kopen en de volvo iets ver-luxen.
bij die eerste volvo die ik noemde zit volgens mij geen afstandsbediening voor de centrale vergrendeling dus dat wil ik ieder geval nog laten inbouwen.
Die volvo van jou ziet er echt waanzinnig goed uit, het is jammer dat mijn verstand de km-stand toch teveel van het goeie vind (voor mijn situatie en jaarlijkse kilometers). succes met de verkoop!
edit: wat ga je trouwens nu kopen?
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Ik stap weer over op een V70. Wel een classic. En ik koop er een motor bij!!
Succes met je zoektocht.
Succes met je zoektocht.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
Kijk eens op http://www.kapaza.be/detail/4392188/VOL ... _boek.htmlhans anesthesie schreef:Die wagen die daar in Duitsland staat is niet goedkoop...
Ik heb nog wel een hele mooie voor je
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11139
Is ook een tandje nieuwer (face lift) dan de door jou beoogde auto.
En de prijs is onderhandelbaar natuurlijk.
800 euro meer maar 100.000 km minder !