Uit Autoweek
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... m=a_109542
VOLVO EX90: veiligste Volvo ooit en tot 600 km bereik
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40882
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ja ik zag het ook op Autoweek...wat een geld vanaf 102 mille en dan tel daar maar rustig 15 mille optie bij op.. Echter wat een goede cijfers heeft dit beest...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
De EX90 is een super Volvo in een nieuw EV tijdperk. Doch een auto exclusief voor de elite. De gemiddelde burger kan (zo vrees ik) nu nog amper bij de nieuwe goedkoopste Volvo. Dus aan Volvo is de keuze. Bouw je in de toekomst uitsluitend auto,s voor de elite? Of telt de gewone man ook nog mee? Ik denk het niet.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Hans vind een beetje flauw...die auto is niet voor de elite zoals jij dat noemt. Je weet toch ook dat je zakelijk deze auto financieel aantrekkelijker kunt rijden. idem de Lexus die als broodjes over de toonbank gingen door de fiscale tegemoetkoming.
En ja feitis dat er mensen zijn die meer te besteden hebben dan andere mensen en dat zie terug "auto voor de deur" ....Ik gun ze dat van harte...
En ja feitis dat er mensen zijn die meer te besteden hebben dan andere mensen en dat zie terug "auto voor de deur" ....Ik gun ze dat van harte...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 05.04.2022 - 21:34
Intern ok allemaal, waarschijnlijk, maar zeer eigenaardige keuze om buitenkant te baseren op een XC90 MY 2015 . Want dat is het van buiten en meer niet, een opgefriste XC90 en niet moeders mooiste al is dat persoonlijk. Had gehoopt op de conceptcar looks maar goed toen het EX90 werd wist iedereen al voldoende. Nu gaan ze met een MY 2015 uiterlijk nog zeker 5 - 7 jaar vooruit voor deze. Daar had men toch wel wqt meer uit de kast mogen halen en dan zeker met alle bombarie eromheen. Nee, ik vind het qua looks echt zeer tegenvallend. Geen aanleiding om dit met een jaar of 2 te gaan bekijken.
Ik zou overigens graag die accu in mijn XC90 hebben, (550km + range), ziet er beter uit dan dit apparaat.
Ik zou overigens graag die accu in mijn XC90 hebben, (550km + range), ziet er beter uit dan dit apparaat.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5121
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Wat een onzin, de "gewone man", iemand met een modaal salaris heeft nooit op een normale manier zelf prive een nieuwe volvo kunnen kopen. Uberhaupt een nieuwe auto gaat eigenlijk al nietHans Eilander schreef: ↑09.11.2022 - 17:00 De EX90 is een super Volvo in een nieuw EV tijdperk. Doch een auto exclusief voor de elite. De gemiddelde burger kan (zo vrees ik) nu nog amper bij de nieuwe goedkoopste Volvo. Dus aan Volvo is de keuze. Bouw je in de toekomst uitsluitend auto,s voor de elite? Of telt de gewone man ook nog mee? Ik denk het niet.
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3396
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Een paar kanttekeningen:
- 2.818 kilo gewicht, geen wonder dat deze auto veilig is, die drukt elke gewone auto volledig plat.
- Parkeergarages en een bezoekje aan de binnenstad lijkt me een uitdaging.
- Verder doet het me een beetje denken aan de Range Rover van weleer, net zo lomp maar wel karakteristiek.
- 2.818 kilo gewicht, geen wonder dat deze auto veilig is, die drukt elke gewone auto volledig plat.
- Parkeergarages en een bezoekje aan de binnenstad lijkt me een uitdaging.
- Verder doet het me een beetje denken aan de Range Rover van weleer, net zo lomp maar wel karakteristiek.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 4th Gear member
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Een Range Rover is de enige modderbak waarmee je bij een fatsoenlijk hotel als gast welkom bent.
Geef er maar een naam aan, ik kan die niet zo gauw bedenken.
Geef er maar een naam aan, ik kan die niet zo gauw bedenken.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Hoezo flauw? Kan een glazenwasser of heftruckchauffeur, een Volvo van een ton kopen? Nee dus. En ik weet helemaal niks van zakelijk rijden, bijtelling en al dat soort dingen. Dat er een categorie mensen is, die behoorlijk wat meer kunnen besteden, is mij bekend. Maar dat is niet de gewone man. Dat noem ik de elite. En ik heb nergens gezegd, dat ik het de mensen die het geld er voor hebben, niet gun. Neem de man in het andere topic, die een Polestar 3 heeft besteld. Ik gun het ze van harte.Bover schreef: ↑09.11.2022 - 17:14 Hans vind een beetje flauw...die auto is niet voor de elite zoals jij dat noemt. Je weet toch ook dat je zakelijk deze auto financieel aantrekkelijker kunt rijden. En ja feit is, dat er mensen zijn die meer te besteden hebben dan andere mensen, en dat zie terug "auto voor de deur" ....Ik gun ze dat van harte...
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dan hoor ik als gepensioneerde man, zeker bij de geluksvogels, toen ik in oktober 2020, mijn eerste nieuwe Volvo kreeg? En ik was in mijn beroepsleven int.chauffeur. Al kreeg ik het niet voor elkaar, zoals konijn-Marjolein, een nieuwe XC90 bij elkaar te sparen. Ik was al blij, dat ik toen een nieuwe XC40 T2 privé kon kopen. Al moet ik toegeven, dat ik het met de huidige prijsstijgingen bij Volvo, nu niet meer verantwoord zou vinden.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Kreeg net een mail van mijn Volvo dealer Bluekens over de nieuwe EX90. ik heb er eentje samengesteld naar mijn smaak in Silver Dawn. Die komt dan op € 106.285,-
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6989
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Ik zeg DOEN Hans !Hans Eilander schreef: ↑09.11.2022 - 22:36 Kreeg net een mail van mijn Volvo dealer Bluekens over de nieuwe EX90. ik heb er eentje samengesteld naar mijn smaak in Silver Dawn. Die komt dan op € 106.285,-
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Ik heb nie eens een laadpaal nie !teebee schreef: ↑09.11.2022 - 22:51Ik zeg DOEN Hans !Hans Eilander schreef: ↑09.11.2022 - 22:36 Kreeg net een mail van mijn Volvo dealer Bluekens over de nieuwe EX90. ik heb er eentje samengesteld naar mijn smaak in Silver Dawn. Die komt dan op € 106.285,-
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6989
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Voor dat bedrag zullen ze vast wel een paaltje voor je deur erbij plaatsenHans Eilander schreef: ↑09.11.2022 - 23:25Ik heb nie eens een laadpaal nie !teebee schreef: ↑09.11.2022 - 22:51Ik zeg DOEN Hans !Hans Eilander schreef: ↑09.11.2022 - 22:36 Kreeg net een mail van mijn Volvo dealer Bluekens over de nieuwe EX90. ik heb er eentje samengesteld naar mijn smaak in Silver Dawn. Die komt dan op € 106.285,-
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2664
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Tja, wat moet ik er van zeggen.
SUV's zijn nooit mijn favoriet geweest en daar veranderd deze XC90, sorry EX 90, niets aan. Inderdaad, het had qua uiterlijk ook een facelift kunnen zijn.
Toch vooral nog ontwikkeld vanuit het waanidee dat stroom in meer dan voldoende mate voor (vrijwel) niets verkrijgbaar is.
Zeker, 600 km (is overigens een schatting) is indrukwekkend maar stop dezelfde techniek in een gestroomlijnde auto en je komt een stuk verder (zie Hyundai met de Ioniq 5 en 6). En hetzelfde geldt voor een lichtere motor (maar die zal er op termijn wel komen). Of je kunt met een kleinere accu (minder gewicht en sneller vol) toe.
En verder? Voorlopig vooral gebakken lucht want nog lang niet leverbaar.
Overigens, qua prijs is hij gewoon in lijn met de huidige XC90 in Ultimate-uitvoering. Daar ben je ook minstens een ton voor kwijt (en was ook nooit zo maar voor de gewone en wat minder gewone man bereikbaar).
En ongetwijfeld zullen er op termijn wel eenvoudigere uitvoeringen komen.
SUV's zijn nooit mijn favoriet geweest en daar veranderd deze XC90, sorry EX 90, niets aan. Inderdaad, het had qua uiterlijk ook een facelift kunnen zijn.
Toch vooral nog ontwikkeld vanuit het waanidee dat stroom in meer dan voldoende mate voor (vrijwel) niets verkrijgbaar is.
Zeker, 600 km (is overigens een schatting) is indrukwekkend maar stop dezelfde techniek in een gestroomlijnde auto en je komt een stuk verder (zie Hyundai met de Ioniq 5 en 6). En hetzelfde geldt voor een lichtere motor (maar die zal er op termijn wel komen). Of je kunt met een kleinere accu (minder gewicht en sneller vol) toe.
En verder? Voorlopig vooral gebakken lucht want nog lang niet leverbaar.
Overigens, qua prijs is hij gewoon in lijn met de huidige XC90 in Ultimate-uitvoering. Daar ben je ook minstens een ton voor kwijt (en was ook nooit zo maar voor de gewone en wat minder gewone man bereikbaar).
En ongetwijfeld zullen er op termijn wel eenvoudigere uitvoeringen komen.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19906
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Mooi, weer iets waar ik niet over na hoef te denken want kan hem niet betalen.
Ik hoop wel dat het ding actief stuurt wanneer hij mij tegemoet komt terwijl de bestuurder met z’n mail bezig is.
Krijg je hier een tik van dan is het met 2800kg also er een stilstaande muur oversteekt.
Ook bijzonder dat er “markten” zijn die niet interessant zijn voor deze EV, hoe zou dat komen?
Ik hoop wel dat het ding actief stuurt wanneer hij mij tegemoet komt terwijl de bestuurder met z’n mail bezig is.
Krijg je hier een tik van dan is het met 2800kg also er een stilstaande muur oversteekt.
Ook bijzonder dat er “markten” zijn die niet interessant zijn voor deze EV, hoe zou dat komen?
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
tja ik kan ze ook niet betalen tenzij ik ons huis verkoop en in een camper ga leven ha ha . Inderdaad die opmerking "over de markten". DAcht ik wel dat de filosofie over emissie en milieu van Volvo wel via de dividend uitkering lijkt te lopen...Europa het schone merk uithangbord en in andere wereld delen gewoon de XC90 in de markt zetten...tja zo gaan we wel vooruit met zn allen op gebied van klimaat...
Maar goed dit geldt voor heel veel gebieden en markten en niet alleen auto s
Maar goed dit geldt voor heel veel gebieden en markten en niet alleen auto s
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19558
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
100% mee eens.jalex_h schreef: ↑10.11.2022 - 08:11 Tja, wat moet ik er van zeggen.
SUV's zijn nooit mijn favoriet geweest en daar veranderd deze XC90, sorry EX 90, niets aan. Inderdaad, het had qua uiterlijk ook een facelift kunnen zijn.
Toch vooral nog ontwikkeld vanuit het waanidee dat stroom in meer dan voldoende mate voor (vrijwel) niets verkrijgbaar is.
Zeker, 600 km (is overigens een schatting) is indrukwekkend maar stop dezelfde techniek in een gestroomlijnde auto en je komt een stuk verder (zie Hyundai met de Ioniq 5 en 6). En hetzelfde geldt voor een lichtere motor (maar die zal er op termijn wel komen). Of je kunt met een kleinere accu (minder gewicht en sneller vol) toe.
En verder? Voorlopig vooral gebakken lucht want nog lang niet leverbaar.
Overigens, qua prijs is hij gewoon in lijn met de huidige XC90 in Ultimate-uitvoering. Daar ben je ook minstens een ton voor kwijt (en was ook nooit zo maar voor de gewone en wat minder gewone man bereikbaar).
En ongetwijfeld zullen er op termijn wel eenvoudigere uitvoeringen komen.
(Zelfs met het gegeven waanidee. En dat terwijl ik 100%l voorstander ben van elektrisch rijden.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)