Ik ben voor mijn eerste auto op zoek naar een Volvo C70 van de eerste generatie, handgeschakeld en het liefst als 2.3 T5.
Nou ben ik benieuwd wat hiervoor ongeveer een normale prijs is, uitgaande van 150k-200k gelopen en met de meeste opties aanwezig.
Ook vraag ik me af of er welbekende problemen zijn bij dit model, bijvoorbeeld met de stoffen kap of de 2.3 5-cilinder. Ik hoor graag jullie feedback.
Volvo C70 marktprijs & minpunten
-
- 4th Gear member
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
Grootste probleem is dat ze steeds schaarser worden en dat dit de prijs opdrijft . Zeker de T5 modellen !
Die kmstand eis zou IK laten varen , liever eentje met 3ton ( na 24 jaar ) waar wellicht ook al eea slijtagedelen vervangen zijn. Dat levert buiten meer aanbod ook een lagere prijs op wat je weer aan onderhoud kunt spenderen .
Voor welbekende problemen kun je ook het collega volvo850forum raadplegen dit is immers dezelfde auto als een S70 en V70 , samen heten ze de X70
Die kmstand eis zou IK laten varen , liever eentje met 3ton ( na 24 jaar ) waar wellicht ook al eea slijtagedelen vervangen zijn. Dat levert buiten meer aanbod ook een lagere prijs op wat je weer aan onderhoud kunt spenderen .
Voor welbekende problemen kun je ook het collega volvo850forum raadplegen dit is immers dezelfde auto als een S70 en V70 , samen heten ze de X70
- xgeering
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
- Locatie: Maarssen
Op jouw vragen v.w.b. zwakke punten en prijs kan ik geen antwoord geven. Maar ik heb, zuiver belangstellend, een vraag: waarom persé handgeschakeld?
Ik bedoel, mijn huidige V70 ('99-er) was/is mijn eerste auto met automaat, en ik wil echt nooit meer anders. En in mijn directe omgeving ken ik veel mensen die, eenmaal overgestapt naar automaat, nooit meer terug willen. Dus gewoon nieuwsgierigheid van mij, niks meer dan dat
Ik bedoel, mijn huidige V70 ('99-er) was/is mijn eerste auto met automaat, en ik wil echt nooit meer anders. En in mijn directe omgeving ken ik veel mensen die, eenmaal overgestapt naar automaat, nooit meer terug willen. Dus gewoon nieuwsgierigheid van mij, niks meer dan dat

Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?
I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Onze C70 T5 hebben we nu 17 jaar en ruim 200 duizend km. Is een van de meest probleemloze autos gebleken. In al die jaren maar een paar euvels gehad: stuurbekrachtigingspomp, twee geknapte achterveren en automaat computer waren de belangrijkste reparaties, voor de rest alleen normaal onderhoud. Oja, achterruit liet na 14 jaar los van de stoffen kap maar heb ik er voor 3 tientjes aan speciale lijm er weer ingezet. Ik denk dat ie nu misschien hooguit 3 duizend waard is?
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Helemaal mee eens, zeker bij een C70 cabrio past bij het rustig cruisen een soepel schakelende automaat. Dat stampen op een pedaal en roeren met een stokje verpest het hele gevoel!xgeering schreef: ↑02.09.2022 - 12:20 Op jouw vragen v.w.b. zwakke punten en prijs kan ik geen antwoord geven. Maar ik heb, zuiver belangstellend, een vraag: waarom persé handgeschakeld?
Ik bedoel, mijn huidige V70 ('99-er) was/is mijn eerste auto met automaat, en ik wil echt nooit meer anders. En in mijn directe omgeving ken ik veel mensen die, eenmaal overgestapt naar automaat, nooit meer terug willen. Dus gewoon nieuwsgierigheid van mij, niks meer dan dat![]()
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27.08.2022 - 15:51
Voor mij geeft handgeschakeld extra beleving. Ik houd er van om zelf het schakelen in handen te hebben en het voelt daardoor voor mij als autoliefhebber nog meer als autorijden. Samen met een open dakje en 5 cilinder roffel lijkt me het een ideale combi.xgeering schreef:Op jouw vragen v.w.b. zwakke punten en prijs kan ik geen antwoord geven. Maar ik heb, zuiver belangstellend, een vraag: waarom persé handgeschakeld?
Ik bedoel, mijn huidige V70 ('99-er) was/is mijn eerste auto met automaat, en ik wil echt nooit meer anders. En in mijn directe omgeving ken ik veel mensen die, eenmaal overgestapt naar automaat, nooit meer terug willen. Dus gewoon nieuwsgierigheid van mij, niks meer dan dat
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 13.10.2022 - 11:42
- Locatie: Vlissingen
Bij een oudere schakelbak denk ik dan: op welke manier gingen de vorige bezitters om met de koppeling en hoe was hun schakelgedrag?! Heb inmiddels diverse Volvo's en Jaguars gehad met automaten. Gewoonweg : een aanrader. Ook een automaat kan sportief rijgedrag leveren en altijd 2 handen aan het stuur (bij snel bochtenwerk). Succes met een wijze beslissing.