Geacht forum,
Met enige regelmaat heb ik startproblemen. ( V70-2,5 AUT-1999) : de motor start , loopt ca 1,5 s en slaat weer af. Het lijkt te maken te heben met het herkennen van de sleutel door de 'start-onderbreker-beveiliging'.
Na enige tijd de reserversleutel te hebben gebruikt ( ca. een week ) , start ik nu weer met de 'gewone ' sleutel ; en zonder problemen.
In de diverse topics op dit forum wordt dit probleem wel behandeld, maar nergens heb ik (tot nu toe ) iets kunnen lezen over de oplossing.
Wie heeft ervaring met dit probleem, en heeft er ook een oplossing voor gevonden. ( een nieuwe sleutel is er één )
groet, Frank Hijne.
Niet starten.
- fpj
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 23:29
- Locatie: Assendelft
Weet ik , maar daarmee is het probleem niet begrepen. Inmiddels rij ik alweer dagen met 'oude ' sleutel.
Nogmaals de vraag : wie heeft dit probleem ook gehad ? Wellicht zijn er ervaringen die uitgewisseld kunnen worden.
Nogmaals de vraag : wie heeft dit probleem ook gehad ? Wellicht zijn er ervaringen die uitgewisseld kunnen worden.
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Die sleutel is gewoon stuk. , misschien een keer laten vallen?
De sleutel moet corresponderen met het contactslot dmv. een transponder.
Als die twee elkaar niet herkennen, start hij dus niet.
De sleutel moet corresponderen met het contactslot dmv. een transponder.
Als die twee elkaar niet herkennen, start hij dus niet.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- ex vw-er
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 19.05.2006 - 19:39
- Locatie: Arnhem
JA! Het zelfde probleem gehad. Na een tijdje aankl#ten toch naar de dealer gegaan.
Deze hebben de auto (V70 2.5 10V 1998) uitgelezen en een defecte contactslotring geconstateerd.
Je weet wel die ring in je dashboard waar je de sleutel insteekt. Voor 59 euries incl. montage vervangen.
Bij ons lag het dus niet aan de sleutel.
Nu ca. 3 weken later geen problemen meer gehad.
succes
Groet Gijs
Deze hebben de auto (V70 2.5 10V 1998) uitgelezen en een defecte contactslotring geconstateerd.
Je weet wel die ring in je dashboard waar je de sleutel insteekt. Voor 59 euries incl. montage vervangen.
Bij ons lag het dus niet aan de sleutel.
Nu ca. 3 weken later geen problemen meer gehad.
succes
Groet Gijs
V70 2.4D Momentum 2005
V70 Europa 1998 2.5 10V
VW Golf 1.9 TDI 81kW Highline 1998
V70 Europa 1998 2.5 10V
VW Golf 1.9 TDI 81kW Highline 1998
- fpj
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 23:29
- Locatie: Assendelft
Ok , bedankt voor de reactie.
Bij mij inderdaad vrijwel hetzelfde. Wel is het zo dat ik inmiddels
geruime tijd rijd met de reserve sleutel. En die lijkt het goed te doen.
Toch niet helemaal gerust gaat ie donderdag a.s naar de garage voor een check en evt. een nieuwe sleutel . ( of een contactslot ring. )
PS. Had jij het probleem met BEIDE sleutels ?
groet, Frank Hijne
Bij mij inderdaad vrijwel hetzelfde. Wel is het zo dat ik inmiddels
geruime tijd rijd met de reserve sleutel. En die lijkt het goed te doen.
Toch niet helemaal gerust gaat ie donderdag a.s naar de garage voor een check en evt. een nieuwe sleutel . ( of een contactslot ring. )
PS. Had jij het probleem met BEIDE sleutels ?
groet, Frank Hijne
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 15.07.2006 - 19:41
- Locatie: kop van noord holland
okee...al opgelost dus,
bij gabber was het idd de contactslot rong vervangen,
dus dat kan nog oprtie 2 zijn. ber
bij gabber was het idd de contactslot rong vervangen,
dus dat kan nog oprtie 2 zijn. ber
V70 Classic 2.5 TDI 1999 Exclusive Line ";Dessert wind pearl";
http://i21.photobucket.com/albums/b276/ ... age001.jpg
http://i21.photobucket.com/albums/b276/ ... age001.jpg