
Prijs van jaar-beurt meer dan 1000€
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6205
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Als dank van Volvo, dat je als consument voor hun "Premium product" kiest, betaal je óok nog eens "Premium" onderhoudskosten..... 

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Rolandk
- 3rd Gear member
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 27.07.2007 - 15:08
De laatste jaren ben ik - zowel lease als privé - nooit onder de €300,- klaar geweest voor zelfs de meest uitgeklede beurt (zelfs niet bij een nieuwe B-segmenter inmiddels alweer ca. 6 jaar geleden…).
Volvo S60 Recharge T6 AWD Inscription
Saab 9³ Cabrio V6 Aero
BMW 530dA Touring
Saab 9³ Cabrio V6 Aero
BMW 530dA Touring
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9155
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Maar wat gaan (willen) ze nou doen voor die 1055 euro?
En als je met die auto naar een ander gaat krijg je zeker gezeik met de garantie?
En als je met die auto naar een ander gaat krijg je zeker gezeik met de garantie?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Wat een gez%&%^k weer over die prijzen altijd. Als je het niet wil betalen ga je gewoon ergens anders heen. Je leeft in een vrij land en ja je behoudt gewoon je garantie als je kunt aantonen dat je auto volgens fabrieksvoorschriften is onderhouden. Coulance van Volvo of je dealer kun je uiteraard geheel en wat mij betreft terecht vergeten. Ik heb al wel vaker aangegeven dat de gemiddelde autodealer max 2% netto overhoudt (op elke miljoen aan omzet is de netto winst dus maar 20.000 euro) omdat ze o.a. heel hoge kosten hebben om te voldoen aan alle eisen van o.a. onze overheid en meer nog de importeur/Volvo. En met de huidige energieprijzen krijg je de showroom en werkplaats niet gratis warm dus dat de kosten nog verder omhoog gaan is evident.
On topic: ik ben heel benieuwd naar de reactie van TS op wat er nu precies gedaan wordt voor die 1000 euro.
On topic: ik ben heel benieuwd naar de reactie van TS op wat er nu precies gedaan wordt voor die 1000 euro.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3726
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Voorop gesteld, dat ik helemaal geen verstand heb van prijs/product/arbeid/kosten/gebouw etc etc
Ja ik schrik al jaren elke keer weer van het 'het bedrag' op de bon bij afrekenen aan de balie.
Nou liepen we een jaar of 3 geleden denk ik, in Woerden bij de dealer naar binnen.
Elke gek z'n gebrek voor een vrije-middag-besteding.
En tja, eens zouden we toch naar een andere / jongere Volvo over moeten stappen.
Man man, wat een prachtig gebouw met ruimte en rust, goed klimaat en prettige 'bediening'. Zelfs met goed zicht op/in de werkplaats.
Dat er een prijskaart aan hangt met een 3dubbel touwtje, moge duidelijk zijn.
Toen was ik ook nieuwsgierig naar de Insignia (zonder het merk Volvo te willen verlaten), en laat nou toevallig de Opel-dealer ernaast gevestigd zijn.
Hoe ik binnen kwam, weet ik niet meer. Maar de ruimte, de opstelling van de voertuigen en het klimaat herinner ik mij nog glashelder: krap en akelig.
Ook ben ik weleens een paar keer 'hier om de hoek' bij MB, BMW en nogwat zogenaamde leuke merken binnen gaan 'sfeerproeven'.
Wat ben ik dan blij met ons mooie merk Volvo (en forum).
En ja, daar hangt dus een prijskaart(je) aan, dat misschien helemaal zo gek nog niet is.
Ja ik schrik al jaren elke keer weer van het 'het bedrag' op de bon bij afrekenen aan de balie.
Nou liepen we een jaar of 3 geleden denk ik, in Woerden bij de dealer naar binnen.
Elke gek z'n gebrek voor een vrije-middag-besteding.
En tja, eens zouden we toch naar een andere / jongere Volvo over moeten stappen.
Man man, wat een prachtig gebouw met ruimte en rust, goed klimaat en prettige 'bediening'. Zelfs met goed zicht op/in de werkplaats.
Dat er een prijskaart aan hangt met een 3dubbel touwtje, moge duidelijk zijn.
Toen was ik ook nieuwsgierig naar de Insignia (zonder het merk Volvo te willen verlaten), en laat nou toevallig de Opel-dealer ernaast gevestigd zijn.
Hoe ik binnen kwam, weet ik niet meer. Maar de ruimte, de opstelling van de voertuigen en het klimaat herinner ik mij nog glashelder: krap en akelig.
Ook ben ik weleens een paar keer 'hier om de hoek' bij MB, BMW en nogwat zogenaamde leuke merken binnen gaan 'sfeerproeven'.
Wat ben ik dan blij met ons mooie merk Volvo (en forum).
En ja, daar hangt dus een prijskaart(je) aan, dat misschien helemaal zo gek nog niet is.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40432
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Beetje scheve vergelijking he.fredhead schreef: ↑29.11.2022 - 22:28 Filter kost max 15 euro.
Hier in de familie hebben onlangs dezelfde auto's een beurt gehad.
Auto 1 naar een merkgarage voor een grote beurt: +/- 350 euro voor olie + alle filters vervangen
Auto 2 hier thuis: 125 euro voor olie, alle filters en bougies en verse remolie.
Ik snap best dat er wat verdient moet worden maar sommige prijzen gaan oprecht nergens meer over.
De beurt hier thuis had nog een tientje of 3 lager kunnen zijn door B-merken te kiezen.
Jij hoeft geen salarissen, loonbelasting, vakantietoeslag, onderhoud van de brug, investering in bedrijfspand, verlichting en verwarming van het bedrijfspand, investeringen in voorraad occasions etc etc etc te betalen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9155
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
De lokale garage moet dat wel, en die doet het voor de helft.
Vandaar mijn vraag over de garantie.
Vandaar mijn vraag over de garantie.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26954
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Zoals Jeroen ook al aangeeft doet een lokale niet merkgarage het voor minder.Ben schreef: ↑30.11.2022 - 09:34Beetje scheve vergelijking he.fredhead schreef: ↑29.11.2022 - 22:28 Filter kost max 15 euro.
Hier in de familie hebben onlangs dezelfde auto's een beurt gehad.
Auto 1 naar een merkgarage voor een grote beurt: +/- 350 euro voor olie + alle filters vervangen
Auto 2 hier thuis: 125 euro voor olie, alle filters en bougies en verse remolie.
Ik snap best dat er wat verdient moet worden maar sommige prijzen gaan oprecht nergens meer over.
De beurt hier thuis had nog een tientje of 3 lager kunnen zijn door B-merken te kiezen.
Jij hoeft geen salarissen, loonbelasting, vakantietoeslag, onderhoud van de brug, investering in bedrijfspand, verlichting en verwarming van het bedrijfspand, investeringen in voorraad occasions etc etc etc te betalen.
Daarnaast is het genoemden werk max 2 uurtjes en dat komt neer op 125 euro per uur wat er dan voor de overige kosten binnen komt naast wat er dan nog op onderdelen wordt verdient.
Een garage mag van mij prima geld verdienen maar volgens mij is er geen medelijden nodig.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Jeroen, garantie is geen issue als je elders laat onderhouden conform fabrieksvoorschriften. Denk wel dat jij dat moeten kunnen aantonen. Coulance is een ander verhaal zoals ik al schreef. Verschil tussen een lokale garage is dat die geen enorme kosten hebben die ze moeten maken vanwege de regels van de importeur / Volvo, en die kosten zijn significant.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Bij de Volvo XC40 hybrideRolandk schreef: ↑29.11.2022 - 22:57Bij welke Volvo's hoort de bakolie volgens Volvo ververst te worden bij de 60K beurt?The Mechanic schreef: ↑29.11.2022 - 12:55 Ik denk dat ze de 60.000km beurt gekozen hebben. Als hij deze nog niet gehad heeft is hij hier gewoon aan toe.
Als het een hybride betreft kan de prijs wel kloppen.
Olie, filter, interieurfilter, luchtfilter, bougies, camera's reinigen, versnellingsbak olie verversen, remvloeistof verversen,.....![]()
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6205
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Sorry Mees, ik kan ik veel dingen met je meedenken, maar hoe enorm indrukwekkend een showroom ook mag zijn, hoeft mijns inziens niet verhaald te worden in absurde onderhoudsprijzen. Ik kijk altijd naar de verhouding: prijs en kwaliteit. En dat Volvo elke keer een dealer pusht, om de showroom telkens compleet te verbouwen naar het "nieuwste Zweedse design" zal mij een worst wezen. Bij mijn huidige dealer heeft ook zo,n peperdure verbouwing plaats gevonden. Totaal zinloos in mijn ogen. De vorige showroom was óok dik in orde. En dat alles word, hoe je het ook wend of keert, doorberekend naar de klant. En dat maakt het nu zo absurd duur. Liever wat simpel en eenvoudig, en normale acceptabel prijzen, dan alles van marmer, en de vele mannen in stropdassen op de vloer. En bij ons is de showroom, en de werkplaats van Opel (van Mossel) dik in orde hoor.mees schreef: ↑30.11.2022 - 09:24 Toen was ik ook nieuwsgierig naar de Insignia (zonder het merk Volvo te willen verlaten), en laat nou toevallig de Opel-dealer ernaast gevestigd zijn. Hoe ik binnen kwam, weet ik niet meer. Maar de ruimte, de opstelling van de voertuigen en het klimaat herinner ik mij nog glashelder: krap en akelig. Ook ben ik weleens een paar keer 'hier om de hoek' bij MB, BMW en nog wat zogenaamde leuke merken binnen gaan 'sfeerproeven'. Wat ben ik dan blij met ons mooie merk Volvo (en forum). En ja, daar hangt dus een prijskaart(je) aan, dat misschien helemaal zo gek nog niet is.

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1005
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Niet alleen lokale garages zijn goedkoper, maar ook andere merkdealers:

Het valt me op dat sommigen Volvo heel erg verdedigen. Maar dan ben ik toch wel benieuwd hoe je zulke prijsverschillen uitlegt.. Immers hebben andere merkdealers exact dezelfde kosten, luxe showroom, wachtruimte en energierekening. Maar toch is het factuur lager.volvo440special schreef: ↑29.11.2022 - 23:08 Maar bij een ander automerk betaal je €205,- bij de dealer voor een kleine beurt. €450, - voor een grote. En voor dat geld wordt de auto zelfs nog thuis gehaald en gebracht ook.
Made in Tahara
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6205
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Wij begrijpen elkaar.volvo440special schreef: ↑30.11.2022 - 11:03 Het valt me op dat sommigen Volvo heel erg verdedigen. Maar dan ben ik toch wel benieuwd hoe je zulke prijsverschillen uitlegt.. Immers hebben andere merkdealers exact dezelfde kosten, luxe showroom, wachtruimte en energierekening. Maar toch is het factuur lager.

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26954
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Sterker nog, die showroom is leuk om te zien maar aangezien je de auto 1 keer koopt heb je er daarna ook weinig meer aan.Hans Eilander schreef: ↑30.11.2022 - 11:01Sorry Mees, ik kan ik veel dingen met je meedenken, maar hoe enorm indrukwekkend een showroom ook mag zijn, hoeft mijns inziens niet verhaald te worden in absurde onderhoudsprijzen. Ik kijk altijd naar de verhouding: prijs en kwaliteit. En dat Volvo elke keer een dealer pusht, om de showroom telkens compleet te verbouwen naar het "nieuwste Zweedse design" zal mij een worst wezen. Bij mijn huidige dealer heeft ook zo,n peperdure verbouwing plaats gevonden. Totaal zinloos in mijn ogen. De vorige showroom was óok dik in orde. En dat alles word, hoe je het ook wend of keert, doorberekend naar de klant. En dat maakt het nu zo absurd duur. Liever wat simpel en eenvoudig, en normale acceptabel prijzen, dan alles van marmer, en de vele mannen in stropdassen op de vloer. En bij ons is de showroom, en de werkplaats van Opel (van Mossel) dik in orde hoor.mees schreef: ↑30.11.2022 - 09:24 Toen was ik ook nieuwsgierig naar de Insignia (zonder het merk Volvo te willen verlaten), en laat nou toevallig de Opel-dealer ernaast gevestigd zijn. Hoe ik binnen kwam, weet ik niet meer. Maar de ruimte, de opstelling van de voertuigen en het klimaat herinner ik mij nog glashelder: krap en akelig. Ook ben ik weleens een paar keer 'hier om de hoek' bij MB, BMW en nog wat zogenaamde leuke merken binnen gaan 'sfeerproeven'. Wat ben ik dan blij met ons mooie merk Volvo (en forum). En ja, daar hangt dus een prijskaart(je) aan, dat misschien helemaal zo gek nog niet is.![]()
Liever dat ze hem daarna goed onderhouden en liefst nog een beetje betaalbaar in plaats van de meest fantastische showroom waar je doorheen loopt onderweg naar de pinautomaat als ze klaar zijn.
Ik kwam ook 1 keer per jaar bij de lokale Volvo dealer binnen en het was er prachtig maar als dat niet zo was geweest had ik er nog met precies hetzelfde gevoel rond gelopen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40432
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Jij vergelijkt de garage (€ 350) met wat jij in jouw schuur (€ 125) doet. En dat vind ik een ietwat scheve vergelijking.fredhead schreef: ↑30.11.2022 - 10:12Zoals Jeroen ook al aangeeft doet een lokale niet merkgarage het voor minder.Ben schreef: ↑30.11.2022 - 09:34Beetje scheve vergelijking he.fredhead schreef: ↑29.11.2022 - 22:28 Filter kost max 15 euro.
Hier in de familie hebben onlangs dezelfde auto's een beurt gehad.
Auto 1 naar een merkgarage voor een grote beurt: +/- 350 euro voor olie + alle filters vervangen
Auto 2 hier thuis: 125 euro voor olie, alle filters en bougies en verse remolie.
Ik snap best dat er wat verdient moet worden maar sommige prijzen gaan oprecht nergens meer over.
De beurt hier thuis had nog een tientje of 3 lager kunnen zijn door B-merken te kiezen.
Jij hoeft geen salarissen, loonbelasting, vakantietoeslag, onderhoud van de brug, investering in bedrijfspand, verlichting en verwarming van het bedrijfspand, investeringen in voorraad occasions etc etc etc te betalen.
Daarnaast is het genoemden werk max 2 uurtjes en dat komt neer op 125 euro per uur wat er dan voor de overige kosten binnen komt naast wat er dan nog op onderdelen wordt verdient.
Een garage mag van mij prima geld verdienen maar volgens mij is er geen medelijden nodig.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6205
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dat kan wel zo zijn, maar € 350,- bij een vak garage, of € 520,- bij Volvo, scheelt toch ff behoorlijk wat euro's, die je "in principe" in je knip kunt houden.

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Mocht ik onder "sommigen" vallen, ik verdedig Volvo niet, vind het alleen gez&^%k over dat alles zo onnodig duur is. Prima die mening, maar je hebt de keuze om ergens anders de auto te laten onderhouden of doe het zelf. Helemaal prima!volvo440special schreef: ↑30.11.2022 - 11:03 Het valt me op dat sommigen Volvo heel erg verdedigen. Maar dan ben ik toch wel benieuwd hoe je zulke prijsverschillen uitlegt.. Immers hebben andere merkdealers exact dezelfde kosten, luxe showroom, wachtruimte en energierekening. Maar toch is het factuur lager.![]()
Heb net 1600 euro staan afrekenen voor een 240K beurt incl. airco service. Is dat veel, ja dat is heel veel geld. Had ik het ergens goedkoper kunnen laten doen, vast wel. Behoefte aan? Nee ik persoonlijk niet en ik kan het ook niet zelf. Heb er de kennis, vaardigheden en apparatuur niet voor.
Ik haal mijn banden ook niet bij de dealer, ook ik heb een grens

Bovendien weten we nog steeds niet waarom de dealer van TS 1000 euro voor de beurt vraagt dus gaan we weer mega off topic

Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3726
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Dat is het leuke aan een forum en een topic zoals dit.
Zo veel mensen, zo veel meningen.
De ene wil dit, de andere doet dat.
En allemaal leren we van elkaar (de ogen iets verder te openen).
Zo veel mensen, zo veel meningen.
De ene wil dit, de andere doet dat.
En allemaal leren we van elkaar (de ogen iets verder te openen).
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26954
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik vergelijk het niet, ik heb door het zelf rommelen wel een goed idee wat dingen nu eenmaal kosten en wat er dan overblijft om zo'n locatie op te laten draaien.Ben schreef: ↑30.11.2022 - 11:12Jij vergelijkt de garage (€ 350) met wat jij in jouw schuur (€ 125) doet. En dat vind ik een ietwat scheve vergelijking.fredhead schreef: ↑30.11.2022 - 10:12Zoals Jeroen ook al aangeeft doet een lokale niet merkgarage het voor minder.
Daarnaast is het genoemden werk max 2 uurtjes en dat komt neer op 125 euro per uur wat er dan voor de overige kosten binnen komt naast wat er dan nog op onderdelen wordt verdient.
Een garage mag van mij prima geld verdienen maar volgens mij is er geen medelijden nodig.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Geloof ik zeker Fred, maar heb je ook een idee wat het kost om een dealer vestiging op te tuigen én in de lucht te houden conform de voorschriften van de importeur?
Een Big Mac kost ook ik noem maar iets 8 euro terwijl ik het zelf thuis voor minder dan de helft kan.....
Een Big Mac kost ook ik noem maar iets 8 euro terwijl ik het zelf thuis voor minder dan de helft kan.....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor