Volvo's op leeftijd gaan vrijwel nooit naar een dealerbedrijf.
Daar ontbreekt de specifieke kennis die gespecialiseerde bedrijven bezitten om oudere Volvo's te onderhouden en te repareren.
Wie een tien jaar oude of nog oudere Volvo bezit is beter af bij deze specialisten.
Een onderdeel bestellen in Zweden levert minimaal 2 weken levertijd op. Dan is de specialist sneller die vaak kan helpen met een gebruikt onderdeel. De oudere Volvo rijdt een dag later weer.
Prijs van jaar-beurt meer dan 1000€
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1052
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19
Dat valt nogal mee hoor, mijn 11 jaar oude V50 was gewoon in onderhoud bij de dealer waar ik hem destijds nieuw gekocht heb.
Nooit heb ik hoeven wachten op onderdelen, of werd onderhoud of een reparatie slecht uitgevoerd. Toen hij begin vorig jaar een nieuwe contact ring nodig was voor de claxon hebben ze deze uit een auto gehaald die naar een onderdelenhandel zou gaan, het onderdeel hebben ze ook niet in rekening gebracht.
Augustus vorig jaar is de beugel van de uitlaatdemper doorgeroest, ipv een nieuwe uitlaat monteren (kunnen we morgen vroeg hebben, maar de rest vd uitlaat mankeert niets aan) stelden ze voor om een uur voor sluitingstijd er even een nieuwe beugel aan te lassen zodat hij weer jaren mee kan. Het premium bedrag wat ze hiervoor rekenden was €0
Daarbij is het ook nog eens prettig dat mijn vrouw ook voor vol wordt aangezien en normaal wordt geholpen ipv “een vrouwtje dat er toch niets van begrijpt”. Zij heeft andere ervaringen bij de Peugeot, Kia en Daihatsu dealers waar ze kwam voordat wij elkaar leerden kennen. En was blij verrast toen ze terug kwam van mijn dealer na vervangen van een defecte koplamp. Ook bij de vestiging in de stad waar ze werkt werd ze prettig geholpen toen ze daar was om wat olie te laten bijvullen.
Kortom: zolang Bruin het trekken kan vindt ik de prijzen momenteel nog acceptabel en betaal ik het ervoor. Waarbij ik wel zoiets heb dat het interieurfilter van mij nog wel een jaartje mag blijven zitten.
Nooit heb ik hoeven wachten op onderdelen, of werd onderhoud of een reparatie slecht uitgevoerd. Toen hij begin vorig jaar een nieuwe contact ring nodig was voor de claxon hebben ze deze uit een auto gehaald die naar een onderdelenhandel zou gaan, het onderdeel hebben ze ook niet in rekening gebracht.
Augustus vorig jaar is de beugel van de uitlaatdemper doorgeroest, ipv een nieuwe uitlaat monteren (kunnen we morgen vroeg hebben, maar de rest vd uitlaat mankeert niets aan) stelden ze voor om een uur voor sluitingstijd er even een nieuwe beugel aan te lassen zodat hij weer jaren mee kan. Het premium bedrag wat ze hiervoor rekenden was €0
Daarbij is het ook nog eens prettig dat mijn vrouw ook voor vol wordt aangezien en normaal wordt geholpen ipv “een vrouwtje dat er toch niets van begrijpt”. Zij heeft andere ervaringen bij de Peugeot, Kia en Daihatsu dealers waar ze kwam voordat wij elkaar leerden kennen. En was blij verrast toen ze terug kwam van mijn dealer na vervangen van een defecte koplamp. Ook bij de vestiging in de stad waar ze werkt werd ze prettig geholpen toen ze daar was om wat olie te laten bijvullen.
Kortom: zolang Bruin het trekken kan vindt ik de prijzen momenteel nog acceptabel en betaal ik het ervoor. Waarbij ik wel zoiets heb dat het interieurfilter van mij nog wel een jaartje mag blijven zitten.
Laatst gewijzigd door Emmevi op 03.12.2022 - 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Onderdelen voor 12uur besteld zijn dezelfde middag om 3 uur bij de dealer, zelfs in Groningen.
En mocht 3 uur niet lukken, dropt men het tijdens de nacht wanneer DHL haar ronde doet.
De volgende morgen om 8 uur kunnen ze dan beginnen.
En mocht 3 uur niet lukken, dropt men het tijdens de nacht wanneer DHL haar ronde doet.
De volgende morgen om 8 uur kunnen ze dan beginnen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20552
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Weer weet je niet waar je over praat. Sorry Willy maar mijn 13 jaar oude Volvo gaat gewoon naar de dealer voor "normale" prijzen en altijd dezelfde dag klaar met "gratis" leenauto zelfs.WillyWortel2 schreef: ↑03.12.2022 - 11:08 Volvo's op leeftijd gaan vrijwel nooit naar een dealerbedrijf.
Daar ontbreekt de specifieke kennis die gespecialiseerde bedrijven bezitten om oudere Volvo's te onderhouden en te repareren.
Wie een tien jaar oude of nog oudere Volvo bezit is beter af bij deze specialisten.
Een onderdeel bestellen in Zweden levert minimaal 2 weken levertijd op. Dan is de specialist sneller die vaak kan helpen met een gebruikt onderdeel. De oudere Volvo rijdt een dag later weer.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40430
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik had een 245 uit 1992 en die ging gewoon naar de Volvodealer voor onderhoud.
Mijn huidge V70 uit 2005 heeft net z'n 180.000 km / jaarbeurt gehad. Bij Volvodealer Hooftman.
De auto is daar nieuw gekocht en blijft er gewoon in onderhoud.
Mijn huidge V70 uit 2005 heeft net z'n 180.000 km / jaarbeurt gehad. Bij Volvodealer Hooftman.
De auto is daar nieuw gekocht en blijft er gewoon in onderhoud.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20957
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik heb 6 Volvo's gehad en die gingen elk jaar wel een keer naar de dealer voor dingen die ik niet kon of mocht doen. En bij JS had ik bijna nooit het idee dat ze buitensporig geld vroegen.
Moet er wel bijzeggen dat ik af en toe zelf een klusje deed op een van de sleuteldagen bij de 700-vereniging.
Moet er wel bijzeggen dat ik af en toe zelf een klusje deed op een van de sleuteldagen bij de 700-vereniging.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3660
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Geen wonder dat je op straat aangesproken werd met “mooie V70”
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40430
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Zo is het maar net
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26951
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Want het stukje dealer onderhouden zien ze aan de buitenkant?
Model is nog steeds tijdloos, helemaal mee eens net als dat de dealer het onderhoud prima kan doen.
Ik kwam altijd bij Verkerk in Bilthoven, altijd goed geholpen en nadat men door had dat ik wel iets meer wist van de techniek werden spullen op voorhand besteld na een kort telefonisch overleg voordat ik de auto dan bracht.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5251
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Wat een onzinWillyWortel2 schreef: ↑03.12.2022 - 11:08 Volvo's op leeftijd gaan vrijwel nooit naar een dealerbedrijf.
Daar ontbreekt de specifieke kennis die gespecialiseerde bedrijven bezitten om oudere Volvo's te onderhouden en te repareren.
Wie een tien jaar oude of nog oudere Volvo bezit is beter af bij deze specialisten.
Een onderdeel bestellen in Zweden levert minimaal 2 weken levertijd op. Dan is de specialist sneller die vaak kan helpen met een gebruikt onderdeel. De oudere Volvo rijdt een dag later weer.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20552
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dat mag je niet zeggen Niels.
Krijg je meteen boze PB's.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13537
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
daar sluit ik me volledig bij aanNielsPHEV schreef: ↑03.12.2022 - 15:21Wat een onzinWillyWortel2 schreef: ↑03.12.2022 - 11:08 Volvo's op leeftijd gaan vrijwel nooit naar een dealerbedrijf.
Daar ontbreekt de specifieke kennis die gespecialiseerde bedrijven bezitten om oudere Volvo's te onderhouden en te repareren.
Wie een tien jaar oude of nog oudere Volvo bezit is beter af bij deze specialisten.
Een onderdeel bestellen in Zweden levert minimaal 2 weken levertijd op. Dan is de specialist sneller die vaak kan helpen met een gebruikt onderdeel. De oudere Volvo rijdt een dag later weer.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6204
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Tja jullie kunnen dit onzin vinden, maar tóch heeft Willy hier een punt. Ook hier is op 6 km afstand een bedrijf, dat gespecialiseerd is in oldtimers. En daar komen ze met Rolls Royce, Jaguar, Bentley, Chevrolet, Mercedes, BMW, Landrover, en vul het maar aan. Willy schrijft daarom ook, ik citeer: >Volvo,s op leeftijd gaan "vrijwel nooit" naar een dealerbedrijf.< Er zijn er dus die dit wél doen, dát bedoelt Willy. En Ben, OGA, en V480-S60 rijden met oldtimers rond, die dus nog wél naar de officiële Volvo dealer gaan. Vandaar het gezegde: Uitzonderingen bevestigen de regel. Ik kan voorlopig weer een jaar vooruit, maar dan wijk in naar alle waarschijnlijkheid, óok uit naar een goede, en goedkopere vak garage hier in de buurt. (Voor de duidelijkheid: Ik bedoel met oldtimers, auto,s die 10 jaar of ouder zijn.) Bevalt me zo,n vak garage goed, en zijn de prijzen daar redelijker. Dan zijn ze mij bij Volvo ook kwijt. Begrijpen jullie mijn punt? 

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Zoals eerder al gezegd, beurten incl de dikke met distri riemen en zo bij de dealer.
Anderzijds snap ik ook heel goed dat niet een ieder deze keuzes kan maken en die zijn prima geholpen bij een specialist die wellicht wat vriendelijker is in tarief.
Offerte voor fuseekogels van €1200 vond ik ook wat te gek bij de dealer die alleen draagarmen vervangt.
Binnenkort gaan de kogels vervangen worden voor €390 in de btw en arbeid.
Dat is niet alleen goedkoper maar ook duurzamer want we hebben geen draagarmen nodig.
Anderzijds snap ik ook heel goed dat niet een ieder deze keuzes kan maken en die zijn prima geholpen bij een specialist die wellicht wat vriendelijker is in tarief.
Offerte voor fuseekogels van €1200 vond ik ook wat te gek bij de dealer die alleen draagarmen vervangt.
Binnenkort gaan de kogels vervangen worden voor €390 in de btw en arbeid.
Dat is niet alleen goedkoper maar ook duurzamer want we hebben geen draagarmen nodig.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Dealers zien nog zat 'oldtimers' tot aan de S70 aan toe. Het verhaaltje dat ze geen idee meer hebben van de oudere auto's, is ook alles behalve waar. Onderdelen die minimaal 2 weken onderweg zijn? Nog nooit meegemaakt. Zelfs als het uit Zweden moest komen, duurde het hooguit 2 dagen.WillyWortel2 schreef: ↑03.12.2022 - 11:08 Volvo's op leeftijd gaan vrijwel nooit naar een dealerbedrijf.
Daar ontbreekt de specifieke kennis die gespecialiseerde bedrijven bezitten om oudere Volvo's te onderhouden en te repareren.
Wie een tien jaar oude of nog oudere Volvo bezit is beter af bij deze specialisten.
Een onderdeel bestellen in Zweden levert minimaal 2 weken levertijd op. Dan is de specialist sneller die vaak kan helpen met een gebruikt onderdeel. De oudere Volvo rijdt een dag later weer.
Made in Tahara
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1052
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Wat is het toch op dit forum?
Een aantal lieden waaronder volvo440special trekt alles in twijfel wat ik schrijf.
Ik ga af op de mededeling van mijn werkplaats die tot nu toe 100% betrouwbaar is.
Voor het benodigde onderdeel informeerde hij bij Schaap, een goed bekend staande dealer.
Dealer tarieven passen niet echt bij oudere Volvo's. Dat alleen is al voldoende reden om met oudere modellen niet naar de dealer te gaan.
Het werkplaats tarief van onafhankelijke specialisten ligt aanzienlijk lager omdat zij niet de overheadkosten hebben die dealer werkplaatsen hebben.
"Wat een onzin"
IJzersterk argument, daar is niets tegen in te brengen.
Een aantal lieden waaronder volvo440special trekt alles in twijfel wat ik schrijf.
Ik ga af op de mededeling van mijn werkplaats die tot nu toe 100% betrouwbaar is.
Voor het benodigde onderdeel informeerde hij bij Schaap, een goed bekend staande dealer.
Dealer tarieven passen niet echt bij oudere Volvo's. Dat alleen is al voldoende reden om met oudere modellen niet naar de dealer te gaan.
Het werkplaats tarief van onafhankelijke specialisten ligt aanzienlijk lager omdat zij niet de overheadkosten hebben die dealer werkplaatsen hebben.
"Wat een onzin"
IJzersterk argument, daar is niets tegen in te brengen.
Laatst gewijzigd door WillyWortel2 op 03.12.2022 - 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20552
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Wederom sla je de plank flink mis. Jacob Schaap krijgt alle onderdelen voor mijn XC60 van 13 jaar oud dezelfde dag binnen. Of uiterlijk de volgende dag.
En uit ervaring weet ik dat ze heel veel oudere Volvo's in onderhoud hebben.
En uit ervaring weet ik dat ze heel veel oudere Volvo's in onderhoud hebben.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40430
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
En laat Jacob Schaap nou net de garage zijn waar mijn 245 uit 1992 in onderhoud was.WillyWortel2 schreef: ↑03.12.2022 - 18:18 Wat is het toch op dit forum?
Een aantal lieden waaronder volvo440special trekt alles in twijfel wat ik schrijf.
Ik ga af op de mededeling van mijn werkplaats die tot nu toe 100% betrouwbaar is.
Voor het benodigde onderdeel informeerde hij bij Schaap, een goed bekend staande dealer.
Dealer tarieven passen niet echt bij oudere Volvo's. Dat alleen is al voldoende reden om met oudere modellen niet naar de dealer te gaan.
Het werkplaats tarief van onafhankelijke specialisten ligt aanzienlijk lager omdat zij niet de overheadkosten hebben die dealer werkplaatsen hebben.
"Wat een onzin"
IJzersterk argument, daar is niets tegen in te brengen.
Meestal kon ik wachten tot hij weer klaar was, een enkele keer zou dat wat uren langer duren omdat een onderdeel moest worden aangeleverd maar die tijd overbrugde ik door een wandeling door het pittoreske Emmeloord.
Misschien een idee om je Volvo niet bij 'jouw werkplaats' maar gewoon rechtstreeks bij Volvo Schaap in onderhoud te doen.
Ik kocht er verschillende Volvo's in de loop der jaren en omdat ik de gewoonte heb om mijn auto's te laten onderhouden door de garage waar ik ze kocht ben ik daar vele jaren vaste klant geweest, ondanks het feit dat ik een uur moest rijden om er te komen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13537
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Het is zo jammer dat n enkele stemmingmaker steeds zulke domme dingen roept..
Menig volvo dealer omarmt de klassieke volvos en heeft er ook n goede kennis van ...
Onderdelen zijn iig va 2000 geen enkel probleem..
Menig volvo dealer omarmt de klassieke volvos en heeft er ook n goede kennis van ...
Onderdelen zijn iig va 2000 geen enkel probleem..
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40430
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik ken aardig wat Volvo dealerbedrijven en neem met enige regelmaat een kijkje in een dealershowroom.
Vrijwel zonder uitzondering staat er een 'oude' Volvo op een ereplek in de showroom.
De meeste bedrijven hebben ' Volvo Heritage' hoog in het vaandel en zijn vaak al vele vele jaren Volvodealer.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70