Voor de kenners onder ons.
Daarnet een probleem gehad met powershift.
Na het starten van de auto, en al even te hebben gereden kreeg ik plots de melding "versnellingsbak laag vermogen"
Kon op dit moment enkel i 2de rijden, en dit tot max 2000 toeren.
Na het stilleggen en terug starten, zonder de sleutel uit het contact te halen bleef het probleem hem voordoen.
Als ik dan de motor volledig stillegde en de sleutel volledig uit het contact haalde en terug starte dan was alles terug normaal.
Heb ondertussen al een 60km gereden en dit zowel manueel als automaat en op elke toerental zone kon ik niks meer opmerken.
Is er iemand die eventueel zou kunnen weten wat de oorzaak zou geweest zijn.?
Powershift deed raar
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 30.06.2008 - 18:39
- Locatie: Oost-Vlaanderen - Laarne
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat komt wel vaker voor bij een 2.0D deze storing,laat hem even uitlezen op storingen eventueel,hij gaat namelijk in zijn noodloop draaien door een foute melding naar de regeleenheid..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 30.06.2008 - 18:39
- Locatie: Oost-Vlaanderen - Laarne
Dus als ik het goed begrijp is het niet zo een ernstig probleem. Moet eind deze maand binnen voor onderhoud op 100.000km, dus zal het dan even melden.Ramon&Ramon schreef:Dat komt wel vaker voor bij een 2.0D deze storing,laat hem even uitlezen op storingen eventueel,hij gaat namelijk in zijn noodloop draaien door een foute melding naar de regeleenheid..
Thanks voor de info.
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik heb dezelfde melding tot nu toe ook twee keer gehad (kilometerstand 166.000 en 171.000).
Beide keren met het uitnemen van de sleutel gelukkig gereset.

Beide keren met het uitnemen van de sleutel gelukkig gereset.


S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
Sinds het koude weer doet ie bij mij ook zo gek!
Auto heeft wel 3 ton gelopen maar heb een 60 dkm geleden gepowerflushed en 3 maanden geleden de bakolie ververst preventief.
Liep altijd als een zonnetje en sinds paar dagen met t extreme koude weer krijg ik de melding.
De auto schakelt dan lastig en bokt en is onrustig en schiet soms in noodloop waardoor ik niet door kan schakelen. (Zowel autm als handmatig).
In de ochtend laat ik m netjes voorgloeien en een half uur stationair draaien voordat ik vertrek maar dat helpt ook niet superveel.
Merk wel dat wanneer je sleutel eruithaalt de melding verdwijnt en als ik rustig accelereer dat de melding wegblijft. Zodra ik wat sneller accelereer dan gaat die wat schokkend overschakelen en dan komt de melding weer in beeld.
Ik heb mij laten vertellen na het uitlezen dat het aan de magneetkleppen kan liggen.
Een versnellingsbak powershift is storingsgevoelig dat weet ik en bevat echt veel componenten.
Iemand ervaring dit rijgedrag en wat hij/ zij eraan gedaan heeft om t op te lossen
Auto heeft wel 3 ton gelopen maar heb een 60 dkm geleden gepowerflushed en 3 maanden geleden de bakolie ververst preventief.
Liep altijd als een zonnetje en sinds paar dagen met t extreme koude weer krijg ik de melding.
De auto schakelt dan lastig en bokt en is onrustig en schiet soms in noodloop waardoor ik niet door kan schakelen. (Zowel autm als handmatig).
In de ochtend laat ik m netjes voorgloeien en een half uur stationair draaien voordat ik vertrek maar dat helpt ook niet superveel.
Merk wel dat wanneer je sleutel eruithaalt de melding verdwijnt en als ik rustig accelereer dat de melding wegblijft. Zodra ik wat sneller accelereer dan gaat die wat schokkend overschakelen en dan komt de melding weer in beeld.
Ik heb mij laten vertellen na het uitlezen dat het aan de magneetkleppen kan liggen.
Een versnellingsbak powershift is storingsgevoelig dat weet ik en bevat echt veel componenten.
Iemand ervaring dit rijgedrag en wat hij/ zij eraan gedaan heeft om t op te lossen
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
Zijn dit dan ook echt de zaken die kapot zijn of zijn dit gevolg codes omdat er iets anders aan de hand is
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6308
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Kun je zelf het oliepeil van een powershift bak peilen. Ik lees dat één van de oorzaken een te laag peil kan zijn en je hebt net 3 maanden geleden laten verversen. Mogelijk i.c.m. de koude nu onder een kritiek niveau?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
Peilen gaat niet bij deze bak heb ik begrepen, en heb toevallig na de eerste melding pas geleden wat laten bijvullen voor de zekerheid.
Kan t zijn dat er teveel in zit en dat wellicht het verergerd?
Het blijft een rot en vaag probleem.
Kan mij herinneren bij de Xc90 die ik had uit 2005 kon je bij de geartronic gewoon peilen dmv een stok.
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Bijvullen tot de olie eruit loopt bij de vulplug.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Delta
- 4th Gear member
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
- Locatie: N.H.
Ik zou eens bij bv GSpowerflush of TPR vragen miss kan zo’n bedrijf door ervaring een goed advies geven. Ik heb die van mij om de 40 laten fushen en sta nu op 467dkm dus het kan lang meegaan.
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic