NielsPHEV schreef: ↑27.12.2022 - 14:51 In antwoord op de laatste vraag; Iemand die met pensioen is, makkelijk voor 18:00 zijn boodschappen kan doen of naar de garage kan en weinig met het openbaar vervoer reist en al zeker die behoefte na 23:00 niet heeft (want lekkere Volvo

) aanvullend gok ik dat je altijd redelijk regelmatige werktijden hebt gehad en CAO condities.
Nou beste Niels, hier gok je toch behoorlijk mis. Ja, ik ben inmiddels al 9 jaar thuis. Maar in mijn beroepsleven was ik van maandag zeer vroeg, tot vrijdag zeer laat, nooit doordeweeks thuis als int.chauffeur. Mijn vrouw kon doordeweeks om boodschappen, en óok de auto wegbrengen voor een servicebeurt. Maar ik ben nu al 13 jaar alleen, en kon dus toen alleen zaterdags (van 8-17u) om boodschappen, En de auto ging naar de garage voor een jaarbeurt, als ik een week vrij had. Nooit geen probleem geweest. En doordat ik altijd in het bezit van een auto ben geweest, vanaf mijn 18e, heb ik (op een enkele uitzondering na) nooit gebruik hoeven te maken van het openbaar vervoer. Dat klopt. Ik zie dus absoluut geen enkele noodzaak, in winkels die na 18u nog open moeten zijn. Ik heb medelijden met personeel dat min of meer gedwongen word, in weekenden te moeten werken, voor de nooit tevreden consument. En ik ben vanwege mijn geloof, al helemaal tegen winkels, tankstations, horeca, enz, die open zijn op zondag. En nu kan ik dus al 9 jaar mijn dagen indelen zoals ik wil, dat is dan weer het bijkomende voordeel. Ik ben wat de huidige tijd betreft, wat ouderwets.

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)