Vind het altijd bijzonder dat iedereen wil beslissen wat anderen moeten doen.
Als er mensen zijn die s-Avonds en/of in de weekenden willen werken, waarom dan niet? Als daar problemen mee opgelost kunnen worden.
Probleem ligt echter in het feit dat er eerst mensen opgeleid moeten worden. Die haal je niet zomaar uit het buitenland. Maar eenmaal geschoold zou ik niet weten waarom men niet tot 22.00 uur open kan zijn.
Er zijn zoveel bedrijven welk in ploegen werken. En diversen 24/7. Kijk naar politie, ambu, ziekenhuizen, voedingsindustrie enz enz.
Miskoop Volvo XC60 T6 Recharge 2022
-
- 7th Gear member
- Berichten: 7885
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6194
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Het gaat helemaal niet om te vertellen wat anderen "moeten" doen. We leven helaas in een samenleving waar iedereen zelf wil uitmaken hoe het moet. Met alle gevolgen van dien. Maar de lijn van vroeger was zo gek nog niet. Er was meer rust, tijd, en aandacht voor elkaar. Begrijp me niet verkeerd; Ik rij óok in een vrij nieuwe Volvo. Dus in zekere zin, ga ik óok mee met de tijd. Maar ik merk duidelijk op, dat we nu een veel meer ik-gerichte (egoïstische) samenleving hebben dan vroeger. Vandaar voel ik me bij het uitstervende ras. 

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5250
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Er was meer rust aandacht en tijd voor elkaar. Ja ook meer honger, ziekte, onderdrukking, zware arbeid waar men fysiek onder leed, kindersterfte, en unberhaupt een substantieel kortere levensverwachting. Dit zijn toch vaak sentimenten die ik anders ervaar. We leven nu en niet 70 jaar geleden maar als iemand voor zichzelf de de tijd wil stilzetten of terugdraaien dan mag dat uiteraard.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14367
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Voor de liefhebber " was vroeger nu beter" artikel googled wetenschappleijk en krant.
wetenschqppelijk
https://www.universiteitvannederland.nl ... -beter-was
populaire genre
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/145937 ... -eigenlijk
wetenschqppelijk
https://www.universiteitvannederland.nl ... -beter-was
populaire genre
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/145937 ... -eigenlijk
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Op zich is het hele idee om werkplaatsen in ploegendienst te laten draaien niet gek. Bijvoorbeeld DAF truck en bus heeft een vroege en late ploeg (tot 21:00) en nog een nachtdienst die pechhulp doet.
Maar is dit voor consumenten daadwerkelijk nodig? Je plant een beurt tot maanden vooruit en dan is er altijd wel een datum waarop je kunt. Een supermarkt kun je niet met de dealer vergelijken. Er moet immers gegeten en gedronken worden en dat is gewoonweg een primaire behoefte.
Ook kun je je afvragen of monteurs die veel regelmaat kennen wel zo happig zijn op ineens onregelmatige werktijden. Waar leg je zo'n grens.. Moet er dan ook niet in het weekend doorgewerkt worden? Levert dit alles geen leegloop op? Er is immers ooit bewust gekozen voor een baan van 08:00 tot 17:00 met weekenden en feestdagen vrij. Je ziet nu al dat beroepen die bij voorbaat al onregelmatigheid kennen leeglopen.
En wie gaat de onregelmatigheidstoeslag betalen? Werkplaatstarieven liggen immers nu al hoog.
Maar is dit voor consumenten daadwerkelijk nodig? Je plant een beurt tot maanden vooruit en dan is er altijd wel een datum waarop je kunt. Een supermarkt kun je niet met de dealer vergelijken. Er moet immers gegeten en gedronken worden en dat is gewoonweg een primaire behoefte.
Ook kun je je afvragen of monteurs die veel regelmaat kennen wel zo happig zijn op ineens onregelmatige werktijden. Waar leg je zo'n grens.. Moet er dan ook niet in het weekend doorgewerkt worden? Levert dit alles geen leegloop op? Er is immers ooit bewust gekozen voor een baan van 08:00 tot 17:00 met weekenden en feestdagen vrij. Je ziet nu al dat beroepen die bij voorbaat al onregelmatigheid kennen leeglopen.
En wie gaat de onregelmatigheidstoeslag betalen? Werkplaatstarieven liggen immers nu al hoog.
Made in Tahara
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13521
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Een showroom is al 6 dagen open van 8.00 tot 18.00, de zondag erbij voegt niets toe qua aantallen maar verhoogt de kosten wel.
Voor de 24 uur online business is ook een fysieke werkplaats nodig, de toekomst gaat daarin zeker ook veranderen, ik voorzie minder werkplaatsen (en langere plantijden en aanrijtijden)
Voor de 24 uur online business is ook een fysieke werkplaats nodig, de toekomst gaat daarin zeker ook veranderen, ik voorzie minder werkplaatsen (en langere plantijden en aanrijtijden)
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20940
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Grappig boek Hans. Staat ook hier in de kast.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24573
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Wat zou de winst voor de klant zijn waar het de wachttijden aangaat als we 24/7 gaan werken? Met de huidige capaciteit is dat 0 want overdag doe je dan minder. En zou je als klant bereid zijn bv 35% meer te betalen voor avond werk? Niet alleen de technici, ook andere takken moeten er dan zijn. Dus ook een extra magazijnmeester (oh jee 's avonds geen levering zoals overdag, hoe krijg je dan de auto klaar?).
In theorie is het leuk, praktijk zie ik nog wat hobbels. En het is nu geen oplossing.
In theorie is het leuk, praktijk zie ik nog wat hobbels. En het is nu geen oplossing.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19
Gewoon de auto na het werk om 22:00 brengen en de volgende dag om 22:00 weer ophalen? Je hebt dan nog 4 uur de tijd om met het OV naar huis te komen, dus dat zou moeten lukken. Eventuele onderdelen die dan ‘snachts niet op voorraad zijn kunnen overdag gebracht worden.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
-
- 7th Gear member
- Berichten: 7885
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Autoparts worden ook tijdens de nachtelijke uren rondgebracht. Kwam ze geregeld tegen tijdens mijn werk toen ik nog in Nederland woonde en werkte.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14367
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Tja draadje draait wat rond met de discussie.... echt wel even los geraakt van originle topic Miskoop naar de herindeling werkplaatstijden en nu een beetje herhaling van zetten...
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 31.01.2022 - 14:42
Het duurde lang, maar er was even niets te melden. Ik ben inmiddels na de nodige juridische druk, ingebrekestelling en aankodiging ontbinding koopovereenkomst een stap verder gekomen.
De brandstoftank: Volvo erkent nu dat dit een probleem is bij de nieuwste XC60's. Vele klachten wereldwijd. Door een softwarefout (is wat ze zeggen) zou de tank vacuüm zuigen. De dealer heeft vastgesteld dat mijn tank flink naar binnen is gezogen. Dat zal het 10 liter tankinhoudverschil verklaren. Volvo werkt aan een aanpassing van software en deze zal met een van de komende updates meegestuurd worden. Daarna krijg ik een nieuwe brandstoftank. Dus belangrijk dat je dit euvel meldt bij de dealer als je dit ook ervaart. Afspraak die ik gemaakt heb is dat uiterlijk in mei de tank vervangen is en anders gaat de auto retour naar Volvo.
DAB+: Gisteren is bij mij de nieuwe media-unit ingebouwd. Nu dus eindelijk de wettelijk verplichtte DAB+. Na een jaar!! Hiermee is overigens meteen een andere irritatie verdwenen. Bij de oude unit sprong bij het overschakelen van zenders de radio (vooral bij snel wisselen) steeds terug naar de oude zender, of een willekeurige andere zender. Dat is nu ook weg! Verder had ik last van een irritante harde brom over de speakers die soms optrad. Volgens Volvo mogelijk een fout in de 'noice cancelling'. ipv cancellen juist versterken. Ik hoop dat dit euvel met de nieuwe media-unit ook is opgelost en dat de brom nu niet meer optreedt. Moeilijk vast te stellen, want de brom is niet te simuleren.
De ACC die niet naar conventioneel te schakelen is, blijft een makke wat mij betreft. Maar is niet echt een gebrek aan de auto. Wel jammer, want het plotselinge remmen bij inhalen blijft eng en onbetrouwbaar. Ik hoop dat ze in één van de updates nog eens een optie toevoegen om om te schakelen naar conventioneel (dank voor alle tips van 'kenners' die zeggen dat er een trucje voor is, maar dat is bij nieuwste generatie Volvo's niet zo).
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3721
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Bedankt voor je terugkoppeling.
Genietse nu.
En uh.... Sinds ik ACC heb en gebruik: zou nooit meer terug naar CC willen.
Genietse nu.
En uh.... Sinds ik ACC heb en gebruik: zou nooit meer terug naar CC willen.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14367
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
FAFJ, volgens mij toch redelijk alles opgelost door de dealer? En nu inderdaad zoals Mees suggereert gewoon genieten hopelijk.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10500
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
De ACC is niet aan mij besteed….. CC zeker wel.
Baidewee; Top dat de auto nu naar je zin wordt.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6194
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Vroeger had men af en toe óok dat probleem, dat een benzinetank vacuüm trok. Dan wilde het nogal eens helpen, om een andere tankdop te monteren, die iets lucht van buitenaf door liet komen. Zo voorkwam je in ieder geval schade aan de tank.
Wat de ACC betreft, ik zelf schakel altijd bij een naderend twijfelgeval van een voorligger die plots afslaat enz, even de ACC uit. Want zelfs wanneer een fietser niet goed aan de kant rijd, (is mijn ervaring) wil het systeem bij het vanachter naderen, nogal eens plots in de ankers. Dus beter is: zelf anticiperen op de situatie. Tenslotte blijven alle hulpsystemen, slechts een assistent.

Wat de ACC betreft, ik zelf schakel altijd bij een naderend twijfelgeval van een voorligger die plots afslaat enz, even de ACC uit. Want zelfs wanneer een fietser niet goed aan de kant rijd, (is mijn ervaring) wil het systeem bij het vanachter naderen, nogal eens plots in de ankers. Dus beter is: zelf anticiperen op de situatie. Tenslotte blijven alle hulpsystemen, slechts een assistent.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9143
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Kan je die noise canceling niet uitschakelen?
Toch weer niet te geloven.. al die moderne snufjes, ja leuk en aardig maar je moet wel zelf kunnen bepalen of je ze wilt gebruiken.
ACC zelfde verhaal.
Iig mooi dat ze die tank nu (soort van gedwongen) toch gaan aanpakken.
Toch weer niet te geloven.. al die moderne snufjes, ja leuk en aardig maar je moet wel zelf kunnen bepalen of je ze wilt gebruiken.
ACC zelfde verhaal.
Iig mooi dat ze die tank nu (soort van gedwongen) toch gaan aanpakken.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14367
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
maar het blijft een heel traject zeg maar, DE ACC die beetje eigenzinnig lijkt; 12 maanden wachten op de DAB radio en tankinhoud klopte niet met opgave.. Ik snap wel dat FAFJ even naar adem moest happen.
Fafj is het nu ok voor jou of is de spijt om de BMW te verlaten er nog steeds?
Fafj is het nu ok voor jou of is de spijt om de BMW te verlaten er nog steeds?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....