Afgelopen week naar de winterport op en neer gereden met zware belading en dakkoffer. Op de heenweg bij het oprijden van een lichte helling op de cruise control hield de motor plots in en versnelde weer achter elkaar wat resulteerde in gebonk. Op de heenweg is dit een keer of twee gebeurd.
Op de terugweg is het vaker voorgekomen waarbij ik op de cruise control 150 reed (2700 toeren).
Initieel dacht ik aan de versnellingsbak, echter bij 150 met 2700 toeren reed ik al in de 6 en is er absoluut geen reden voor terugschakelen.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Inhouden / bonken V70III 2.5T
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 08.09.2010 - 21:48
Inmiddels foutcodes uitgelezen:
ECM-P019300 Fuel rail pressure sensor High input
ECM-P009000 Fuel Pressure Regulator control circuit
Als ik in de beschrijvingen lees zou dit verband kunnen houden met mijn storingen.
Niet helemaal thuis in Vida, zijn er nog tests die ik gericht kan doen?
In de kabelboom zie ik geen bijzonderheden, next step vervangen van de sensor of zijn er nog andere zaken die ik eerst kan proberen?
ECM-P019300 Fuel rail pressure sensor High input
ECM-P009000 Fuel Pressure Regulator control circuit
Als ik in de beschrijvingen lees zou dit verband kunnen houden met mijn storingen.
Niet helemaal thuis in Vida, zijn er nog tests die ik gericht kan doen?
In de kabelboom zie ik geen bijzonderheden, next step vervangen van de sensor of zijn er nog andere zaken die ik eerst kan proberen?
Volvo V70 2.5T Kinetic 2007
Volvo XC90 D5 Executive 2008
Volvo S80 2.9 1999
Volvo XC90 D5 Executive 2008
Volvo S80 2.9 1999
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Dikke kans dat je brandstofdruksensor schuldig is.
Made in Tahara
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Kan meerdere oorzaken hebben waar je thuis niet achter komt. Ik zou naar een Volvo-specialist gaan, uitlezen en laten repareren. Scheelt een hoop gecommuniceer op dit forum. Niet dat dat verkeerd is maar scheelt een hoop onzekerheid.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
Kan ook eenmalig zijn een vuiltje/dingetje zijn . Volgepakt en dakkoffer met 150kmh vraag je gewoon veel vd auto ( veel % gas ) en schiet ie ff buiten zn waardes en krijg je een melding.
Uitlezen bij een specialist is sowieso een goed idee.
Uitlezen bij een specialist is sowieso een goed idee.