Ik heb bij deze firma (toenmalige verstiging Deventer) mijn V70 D3 gekocht en ben erg tevreden over het bedrijf en de service.
Nu ga ik naar vestiging Apeldoorn voor de jaarlijkse beurt en onderhoud.
De 1.6 motor ken ik verder niet maar er zijn vast mede forumleden die je meer kunnen vertellen.
Volvo XC60 D4 Polar + 2017 Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
Mooie auto. Met een goede motor.
Echter het betreft hier een Powershift automaat. En dat is helaas geen onverdeeld succes geweest.
De vraag hierbij is niet of je problemen krijgt maar wanneer je die problemen krijgt.
Leuke auto, prachtig interieur, maar idd, die powershift automaat kan je veel geld gaan kosten. Tenzij de vorige eigenaar braaf om de 60 a 60K de bak heeft laten spoelen? Maar dat maak je niet vaak mee..
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik: Vorige auto-S60 verbruik
Die Ford 1.6 lijkt me ook geen degelijke keuze voor de lange termijn.
En als je zoals TS de ‘oude’ Volvo motoren gewend bent moet je jezelf er wel even goed bewust van zijn dat dit totaal wat anders is dan je gewend bent.
Overigens heb ik geen voorbeelden of bewijs voor mijn wantrouwende houding t.a.v. die 1.6. Meer een voorgevoel. Ik zou hem niet nemen i.i.g. en voor een 2.5 of 3.0 gaan. Heb je ook gelijk het probleem van de Powershi(f)t niet.
Maar ook de AW-TF80SC bak is niet onverwoestbaar hoor! Heb de mijne afgelopen voorjaar tot mijn grote schrik aan gort gereden op de Autobahn. Uiteindelijk kan alles stuk…
Binnen de "Ford wereld" gaan geen gekke verhalen rond over de 1.6.
Familie heeft een Focus met die blok en die staat nu op 260.000 km en is volledig probleemloos.
Ik zou meer zitten met de Powershift bak.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers '60 Fordson Dexta smalspoor Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Ik heb dezelfde 1.6 T4 Limited Edition van september 2011, dus met de interieur facelift (model 2012) en met precies dezelfde extra opties. Er staat nu bijna 300K op de teller, waarvan ik er zelf 60K op heb geezet. En afkloppen, maar tot nu (op een kleinigheidje qua bougies na) geheel probleemloos. Ik ben zeer tevreden, zowel over de rijeigenschappen als het gemiddeld brandstofgebruik. Ook wat betreft de powershift bak. Vanzelfsprekend krijgt de auto wel elk jaar trouw zijn onderhoud bij de officiele Volvo gespecialiseerde dealer. Wat mij in ieder geval uit eigen ervaring betreft een fantstische reis- en familieauto.
Volvo V70 1.6 T4 Limited Edition van 23 september 2011 / MY2012
Die 1.6 T4 is zeker ruim voldoende voor deze auto.
Ik had er ook een, uit 2012, met dus 180 pk. Die trok de auto moeiteloos zwaar beladen over bergpassen heen. Prima reisauto, relatief zuinig, en met die motor vlotter dan de oude 2.0 met 140 pk.
Ik had wel een handgeschakelde.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012